Steken vlak onder linkerborst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Steken vlak onder linkerborst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:38

Auw, het doet echt zo'n zeer.

Ik heb er wel vaker last van, maar dan heb ik gelijk van die periodes.
Ik heb last van soort van steken net onder mijn linkerborst. (Net die 'kast' daar? Ben niet zo goed in Bio. Vork )
Als ik iets te zwaar adem, iets te snel beweeg, of iets, dan voel ik gelijk een flinke steek. Ik schrik me dan ook altijd dood, en moet dan bijna huilen van de pijn.

Iemand die weet wat het is...?

Surface

Re: Steken vlak onder linkerborst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:39

Ik heb geen idee wat het is, maar ik heb er zelf jammergenoeg ook vaak last van.. Scheve mond

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:40

Ik volg dit even, ik heb dat ook, dan kan ik even alleen nog maar heel vluchtig adem halen, want als je dan heel diep ademhaalt krijg je meteen weer een steek Scheve mond

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:41

Ja, heel diep en rustig ademhalen helpt dat ook gewoon niet.. Scheve mond

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:41

Heb ik ook weleens ja, volg dit ook even.

krisjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:43

ik heb er ook regelmatig last van, maar dat komt omdat ik een paar weken geleden van mijn paard ben afgevallen, en er een ander paard over me heen is gereden.. gevolg: gebroken ribben en een ingeklapte long.. Het gaat nu allemaal wel weer wat beter, maar.. die steken heb ik nog steeds.. Ik maakte me er ook vreselijke zorgen om, maar mij bij blijkt het spierpijn te zijn, tja, heb je daar spieren? Maar wel zijn mijn chirurg..

Ik zou zeggen, als je er echt heel veel last van heb, moet je toch even naar de dokter gaan. Gewoon lekker voor de zekerheid. Kan nooit kwaad!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:43

Ja, misschien is dat ook wel een beter idee.. Nagelbijten / Gniffelen

KIMMYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:47

Ja dat heb ik ook, maar moet je even snel 1 keer adem halen doet dan even pijn maar is dan wel over.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:47

Ik heb dat idd ook wel eens Cynn ik weet ook niet wat het is Huilen van het lachen

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:48

Ik heb dat 1 of 2 keer gehad, maar dat is alweer een tijd geleden.
Heb geen idee wat het is..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:49

Hmm.. Nagelbijten / Gniffelen
Vanavond maar aan mijn moeder vragen of ik binnenkort dan naar de dokter kan.
Misschien dat hij meer weet. Dan houd ik iedereen hier wel op de hoogte, mensen die er ook last van hebben.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:50

Ik dacht dat het iets van een verkrampte spier was?
Dat heeft iemand mij eens gezegd meen ik me te herinneren..
Volgens mij heeft bijna iedereen hier weleens last van, maar
goed als je er echt heel veel last van hebt dan zou ik idd even
langs de HA gaan. Knipoog

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:53

ah
dat had ik ook en heb het nu nog regelmatig
een steek die voelt alsof een zwaard je doorklieft. ademhalen gaat moeilijker en sneller de pijn is overheersend. door de angst ga je sneller ademhalen en lijkt het alsof het erger wordt en de steek zich uitbreid alsof het zwaard er aan de andere kant onder je ribben weer uitkomt.

ben er voor naar de huisarts geweest. die verklaarde dat het een vorm van hyperventilatie *een van de heel veel vormen* is. hij vroeg me wat er speelde in mijn priveleven en nadat ik hem dat had verteld moest hij wel een beetje mij op de kop geven dat ik dacht dat ik daar zo even door heen zou fietsen. (had toen net verhuizing naar andere kant van het land achter de rug, voor het eerst samenwonen, voor het eerst uit huis, paard mee door de sneeuw, vreselijke baan achtergelaten, daar nieuwe baan gevonden meteen, paard ging niet goed, vrienden missen, heimwee naar ouders, kat die me niet mocht en al m'n spullen vernielde en vernietigde)

kortom een gevolg van stress, oververmoeidheid en verandering van vertrouwde omgeving naar vreemde gebieden.

Wat helpt bij mij is om dan rustig adem te halen, stoppen met praten, ondersteunen met m'n handen op de zere plekken en even te gaan zitten.

maar ga aub wel naar de huisarts, want wie weet is het bij jou wat anders.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:54

Ik heb daar ook wel eens last van. Bij mij voelt het alsof er iemand heel hard iets tussen mijn ribben drukt.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:54

SilverStorm schreef:
ah
dat had ik ook en heb het nu nog regelmatig
een steek die voelt alsof een zwaard je doorklieft. ademhalen gaat moeilijker en sneller de pijn is overheersend. door de angst ga je sneller ademhalen en lijkt het alsof het erger wordt en de steek zich uitbreid alsof het zwaard er aan de andere kant onder je ribben weer uitkomt.

ben er voor naar de huisarts geweest. die verklaarde dat het een vorm van hyperventilatie *een van de heel veel vormen* is. hij vroeg me wat er speelde in mijn priveleven en nadat ik hem dat had verteld moest hij wel een beetje mij op de kop geven dat ik dacht dat ik daar zo even door heen zou fietsen. (had toen net verhuizing naar andere kant van het land achter de rug, voor het eerst samenwonen, voor het eerst uit huis, paard mee door de sneeuw, vreselijke baan achtergelaten, daar nieuwe baan gevonden meteen, paard ging niet goed, vrienden missen, heimwee naar ouders, kat die me niet mocht en al m'n spullen vernielde en vernietigde)

kortom een gevolg van stress, oververmoeidheid en verandering van vertrouwde omgeving naar vreemde gebieden.

Wat helpt bij mij is om dan rustig adem te halen, stoppen met praten, ondersteunen met m'n handen op de zere plekken en even te gaan zitten.

maar ga aub wel naar de huisarts, want wie weet is het bij jou wat anders.

Dé beschrijving ervoor, thank you. Nagelbijten / Gniffelen
Echt exact..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:55

Ja idd, echt stekend. Eens had ik het zo erg dat ik niet
recht kon staan en ook niet wilde bewegen omdat dat zo'n
pijn deed, heel moeilijk ademen ook. Dat heeft wel een half
uur geduurt.. Ondertussen al een hele tijd geleden.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:56

Als het met 1 keer flink doorademen (hoe pijnlijk ook) weg is, dan is het waarschijnlijk een kramp in een tussenribspier. Kan verder geen kwaad als het dat is, maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon even langs de huisarts gaan natuurlijk.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:59

nou bij mij was het dat niet
op werk moest ik dan naar het voorraadkast om op de grond te gaan liggen, het doet zo zeer dat je ervan moet huilen en blauwe sterren van je ogen ziet. meestal is het na een kwartiertje over ofzo, maar de schaduwpijn blijft *bah*

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:04

Ik heb me eens als een gek door iemand naar de HAP laten brengen.. ik dacht dat ik een hartaanval had..
Maar het zijn de spieren die je borstkas doen uitzetten.. die schuiven soms over elkaar..

Jezelf helemaal uitrekken helpt bij mij heel goed...

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:10

Denk dat iedereen wel al eens een steek in zijn borst heeft gehad, ik dus ook Tong uitsteken
Als ik heel hard gelopen heb, of een verkeerde beweging maak heb ik dat wel eens..
Gaat ook weer over. Zou ook eens naar de dokter moeten, is idd niet verkeerd eens een volledig onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:16

Ga eens naar de fysio. Mijn gewrichten zijn hypermobiel, meestal heb ik last van mijn rug, bekken, knieen, handen, maar laatst dacht ik inderdaad dat er iets vreselijks klem zat bij mijn middenrif of dat ik een hartaanval kreeg, en dat een paar keer in de week. Het deed plotseling zo'n pijn dat als ik in de winkel stond ik niks tegen de klanten kon zeggen omdat ik het liefst dubbel zou klappen.
Bleek een vastzittende rib te zijn. Armpje onder je rug, fysio er met zijn hele gewicht op, auw, en ik heb geen last meer gehad.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:19

joh volgens mij heeft iedereen daar wel eens last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:23

Caira schreef:
joh volgens mij heeft iedereen daar wel eens last van

Jij ook dan?!

Ik had het hiervoor nog nooit gehad, ook niet met hardlopen of paardrijden.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:27

Heb er ook wel eens last van. Lijkt inderdaad als een klievend zwaard, en lijkt erg verontrustend op het moment zelf. Maar ik heb het zo ongeveer 1x per week dus maak me er al niet meer druk om. De truck is om terug in een normaal ademhalingspatroon te geraken. Aan iets anders denken helpt vaak wel.

@Caira: Het is iets heel anders dan de milt ofzo en (bij mij toch ) niet na een fysieke inspanning

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:08

ik heb het ook geregeld, nu iets minder maar tijdens mijn tienerjaren toch wel regelmatig. Plat blijven liggen tot het wegtrekt werkt het beste