Vegataries

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maudm

Vegataries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 18:49

Hallo

Een vriendin en ik heb een beetje discussie Tong uitsteken Ik ben vegataries en zij niet. En zij zegt dat je er doodziek van word en ik vind dat niet! En ze zegt dat je snel je bottenbreekt maar dat valt toch wel mee? Zal graag jullie mening horen Haha! Word je er doodziek van ?

Groetjes maud

Maudm

Re: Vegataries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 18:50

haha Ze zegt nu dat het een beetje te overdreven was dat je er doodziek van word maar toch ikw il jullie meningen wel graag van horen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:51

als je goed oplet wat je eet word je niet ziek Knipoog En dat geldt ook voor niet vegetariërs Ja en dit hoort hier niet Vork

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:51

hoezo zou je doodziek worden als je geen vlees eet? en met dat breken van je botten bedoeld je vriendin denk ik dat als je geen melk drinkt dat je te weinig kalk krijgt ofzo?
best apart.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:52

Ik ben al 5 jaar vegetarisch en ik leef nog steeds hoorw Lachen
Je moet alleen wel zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt die je normaal uit het vlees zou halen. Daarom is het belangrijk om vleesvervangers te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:53

En vooral op wedstrijd is dat lastig als je geen vlees eet Ja
Heeft je paard dan slecht gelopen kun je hem niet in de worst stoppen of bij beter weer op de BBQ leggen Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:54

Wat een big fat onzin, ik ben inmiddels al een aantal jaar vegetariër en het bevalt me prima. Ik voel me er veel gezonder door.. Daarnaast ben ik na een tijdje ook echt gaan walgen van vlees, het idee dat je gewoon lijk eet.. Bah, dat kan toch nooit gezond zijn?

Ik eet overigens wel vis Bloos Vis is voor de mens ook veel belangrijker dan vlees, en in mijn ogen zijn vissen gewoon... vissen. Die hebben tenminste een vrij leven gehad!

Maudm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 18:55

Golan schreef:
hoezo zou je doodziek worden als je geen vlees eet? en met dat breken van je botten bedoeld je vriendin denk ik dat als je geen melk drinkt dat je te weinig kalk krijgt ofzo?
best apart.

haha ja op zich wel

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:56

Waarom zou je ziek worden????? Ben vanaf mijn vijfde vega en mijn moeder vanaf haar 3,5 jr...
Je moet wel andere bronnen aanboren om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen
maar dat is niet zo heel moeilijk. Noten, peulvruchten o.a zijn goede vervangers, kijk maar eens via
google wat je kunt doen.......Vooral ijzer en B12 zijn lastige maar wel te doen hoor, goed lezen
en goed eten en je hebt nergens last van.....

Jaimyliefje

Golan schreef:
best apart.

dat is ook een fabeltje wist je dat? de mens heeft helemaal geen melk nodig, en het is ook behoorlijk vreemd dat we er ooit mee begonnen zijn. Japanners (maar ook anderen hoor) bijvoorbeeld, die drinken nooit melk, en wanneer je hen melk zou geven (of ander zuivel) worden ze doodziek!
Sterker nog, de meeste kinderen zijn er stikkend allergisch voor. Behoorlijk vreemd ook dat we de voedingstoffen binnenkrijgen die een koe nodig heeft..

greensleaves

Komt jouw vriendin uit het stenen tijdperk? Haha!
Als je er doodziek van wordt zou ik nu na 20 jaar toch wel dood moeten zijn..

sinadama

Hier een vegetarier. Ik ben niet vaker ziek dan een ander. Belangrijk is om op je voeding te letten en vervangers te eten. Zelf neem ik een paar keer per week vit b12 met extra ijzer. Dit geeft net ff de extra vitamine's die je zou kunnen missen.
Maar ik eet al bijna 14 jaar geen vlees of vis en heb niks gebroken in de tussen tijd. Ziek worden we allemaal wel eens dus dat heeft er niks mee te maken.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:57

nou jaimy liefje dat is niet waar hoor, vissen worden in grote zwembaden gefokt. die hebben niet zo'n fijn leven als jij denkt.

Anoniem

Ik ben al bijna 15 jaar vegetarisch, leef nog steeds dus. En ben nog gezond ook Vork
Kwestie van goede gevarieerde voeding.

greensleaves

Jaimyliefje schreef:
Golan schreef:
best apart.

dat is ook een fabeltje wist je dat? de mens heeft helemaal geen melk nodig, en het is ook behoorlijk vreemd dat we er ooit mee begonnen zijn. Japanners (maar ook anderen hoor) bijvoorbeeld, die drinken nooit melk, en wanneer je hen melk zou geven (of ander zuivel) worden ze doodziek!
Sterker nog, de meeste kinderen zijn er stikkend allergisch voor. Behoorlijk vreemd ook dat we de voedingstoffen binnenkrijgen die een koe nodig heeft..

En welk ander zoogdier drinkt zijn hele leven moedermelk.. van een andere diersoort Clown

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:58

Ohja, en dan nog iets, het is wel uiterst ongezond wanneer je het vlees niet vervangt, sommige mensen laten gewoon het vlees plots weg uit hun maaltijden wanneer ze vegetariër worden, in plaats van het te vervangen. Dat is natuurlijk niet slim.

Maudm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 18:59

Jaimyliefje schreef:
Wat een big fat onzin, ik ben inmiddels al een aantal jaar vegetariër en het bevalt me prima. Ik voel me er veel gezonder door.. Daarnaast ben ik na een tijdje ook echt gaan walgen van vlees, het idee dat je gewoon lijk eet.. Bah, dat kan toch nooit gezond zijn?

Ik eet overigens wel vis Bloos Vis is voor de mens ook veel belangrijker dan vlees, en in mijn ogen zijn vissen gewoon... vissen. Die hebben tenminste een vrij leven gehad!

Nou daaarr ben ik niet mee eens want vissen zijn ook dieren ( Dus ook vlees) maar aan de andere kant heb je ook wel weer gelijk! ! ik bedoel omdat dieren niet kunnen praten moeten ze maar lijden voor de mensen die vlees eten. En waarom eten ze geen mensen ?

Daar kunnen ze geen antwoord op geven de meeste in ieder geval ik vind het in iedergeval niet eerlijk tegen over de dieren!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:59

greensleaves schreef:
En welk ander zoogdier drinkt zijn hele leven moedermelk.. van een andere diersoort Clown

uhu, daar zeg je weer wat! het slaat gewoon nergens op!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:00

runningkawa schreef:
Heeft je paard dan slecht gelopen kun je hem niet in de worst stoppen of bij beter weer op de BBQ leggen Lachen

ROFL

erg goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:00

Vissen worden volgens mij toch ook gekweekt tegenwoordig? Sommige soorten dan, dacht ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:02

Je bent niet vegataries, maar vegetarier. Als je vegetarisch zou zijn zou je een plant zijn...

Maudm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:02

Barmat schreef:
runningkawa schreef:

ROFL

erg goed

Ik vind hem niet egt grappig Clown

Maudm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:03

Vjestagirl schreef:
Je bent niet vegataries, maar vegetarier. Als je vegetarisch zou zijn zou je een plant zijn...

haha okee!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:07

ik ben vegetarisch (eet wel vis en af en toe eigengekweekte taaie kippen Clown )

nogal vreemd dat je vriendin zegt daar doodziek van te worden,
bij biologie leren wij nu dat het beter is als je dingen eet die zo laag mogelijk in de voedselkringloop staan, omdat daar meer kracht ofzoiets inzit.

en trouwens, groentenburgers zijn lekkerr Vork

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:08

Dorienn schreef:
ik ben vegetarisch (eet wel vis en af en toe eigengekweekte taaie kippen Clown )

nogal vreemd dat je vriendin zegt daar doodziek van te worden,
bij biologie leren wij nu dat het beter is als je dingen eet die zo laag mogelijk in de voedselkringloop staan, omdat daar meer kracht ofzoiets inzit.

en trouwens, groentenburgers zijn lekkerr Vork

je bent niet vegetarisch, tenzij je brocoli bent?