Een vriendin en ik heb een beetje discussie

Groetjes maud
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Golan schreef:hoezo zou je doodziek worden als je geen vlees eet? en met dat breken van je botten bedoeld je vriendin denk ik dat als je geen melk drinkt dat je te weinig kalk krijgt ofzo?
best apart.
Golan schreef:hoezo zou je doodziek worden als je geen vlees eet? en met dat breken van je botten bedoeld je vriendin denk ik dat als je geen melk drinkt dat je te weinig kalk krijgt ofzo?
best apart.
Jaimyliefje schreef:Golan schreef:hoezo zou je doodziek worden als je geen vlees eet? en met dat breken van je botten bedoeld je vriendin denk ik dat als je geen melk drinkt dat je te weinig kalk krijgt ofzo?
best apart.
dat is ook een fabeltje wist je dat? de mens heeft helemaal geen melk nodig, en het is ook behoorlijk vreemd dat we er ooit mee begonnen zijn. Japanners (maar ook anderen hoor) bijvoorbeeld, die drinken nooit melk, en wanneer je hen melk zou geven (of ander zuivel) worden ze doodziek!
Sterker nog, de meeste kinderen zijn er stikkend allergisch voor. Behoorlijk vreemd ook dat we de voedingstoffen binnenkrijgen die een koe nodig heeft..
Jaimyliefje schreef:Wat een big fat onzin, ik ben inmiddels al een aantal jaar vegetariër en het bevalt me prima. Ik voel me er veel gezonder door.. Daarnaast ben ik na een tijdje ook echt gaan walgen van vlees, het idee dat je gewoon lijk eet.. Bah, dat kan toch nooit gezond zijn?
Ik eet overigens wel visVis is voor de mens ook veel belangrijker dan vlees, en in mijn ogen zijn vissen gewoon... vissen. Die hebben tenminste een vrij leven gehad!
greensleaves schreef:En welk ander zoogdier drinkt zijn hele leven moedermelk.. van een andere diersoort
runningkawa schreef:En vooral op wedstrijd is dat lastig als je geen vlees eet
Heeft je paard dan slecht gelopen kun je hem niet in de worst stoppen of bij beter weer op de BBQ leggen
Barmat schreef:runningkawa schreef:En vooral op wedstrijd is dat lastig als je geen vlees eet
Heeft je paard dan slecht gelopen kun je hem niet in de worst stoppen of bij beter weer op de BBQ leggen
erg goed
Vjestagirl schreef:Je bent niet vegataries, maar vegetarier. Als je vegetarisch zou zijn zou je een plant zijn...
Dorienn schreef:ik ben vegetarisch (eet wel vis en af en toe eigengekweekte taaie kippen)
nogal vreemd dat je vriendin zegt daar doodziek van te worden,
bij biologie leren wij nu dat het beter is als je dingen eet die zo laag mogelijk in de voedselkringloop staan, omdat daar meer kracht ofzoiets inzit.
en trouwens, groentenburgers zijn lekkerr