help vermoeidheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

help vermoeidheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:46

ik heb de laatse 1,5 week last van dat mn lichaam gewoon nergens energie voor heeft.
sinds die tijd loop ik stage van 10 uur per dag met 2 uur reistijd dus vertrek op tijd en ben pas laat thuis. als ik thuiskom moet ik nog de paarden doen en nog rijden 4 x in de week. dan zaterdags nog werken en ik heb er gewoon geen energie meer voor.
ik heb dit vorig jaar ook gehad heb toen 9 weken stage gehad was nog later thuis en ree toen 2 paarden per week en allebei 4 dagen per week. en ik werkte zaterdag nog veel meer uur en daarna vaak nog naar mn ex. en toen had ik dus nergens last van. maar nu wil mn lichaam gewoon niet.
ook ben ik er erg veel door gaan snoepen. tot paar weken geleden kon ik snoepen wat ik wou kwam niks aan maar nu dus wel.
het is wel zo dat als ik iets gedaan heb ik dus gewoon niet moeier ben dan normaal. maar kan gewoon geen energie vinden om iets te doen.
wie kan mij hiermee helpen. moet namelijk op deze manier nog 4 weken gaan doorkomen en wil er nu toch wel eens met wat meer energie tegenaan

Nadine_S

Re: help vermoeidheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:04

Het klinkt als oververmoeidheid.
Ik denk dat je teveel hooi op je vork neemt.
Heb je niet iemand die je paardje even over kan nemen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:34

nee ik heb daar niemand voor zowieso niet om te rijden en het voeren enz ook niet.
vind het wel vreemd want vorig jaar had ik het nog drukker tijdens stage en toen was ik gewoon onvermoeibaar.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:41

Misschien omdat je een jaartje ouder bent?
Bovendien kan je lichaam toch wel gevolgen hebben gehad maar merk je dat niet en uit zich dat nu?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:52

Misschien bloedarmoede? Daar kun je ook erg moe van worden.
Alhoewel ik het niet vreemd vind dat je moe bent, gezien de dingen die je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:21

het kan ook maar best zo zijn,dat je vorig jaar ook wel zo moe was,maar dat je lichaam op reserves heeft geteerd. Soort van surivalstand zeg maar.
En dat kan er nu dubbel en dwars uitkomen.
Probeer je dagen niet te vol te plannen en probeer niet teveel in "moeten"te denken( "ik moet boodschappen doen,ik moet naar stal,ik moet stofzuigen, ik moet ....).
Kijk waar je kan ontspannen..
Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om te douchen met lekkere douchegel en dan echt mijn ogen even dicht te doen en wegdromen,wellicht vind jij dat ook ontspannend.
Of lezen,al is het maar 3 bladzijden voor het slapengaan,probeer het te zoeken in kleine dingen als je de grote dingen niet veranderen kan.
Verder,gezond eten,fruit,groenten,volkoren brood of pasta's,of neem eventueel een preparaat met multivitaminen voor nu erbij.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 22:02

ik kan helemaal wegdromen bij mn paarden in de wei doe dit ook regelmatig.

@broccoli normaal doe ik veel meer op een dag. ik zit eigenlijk amper stil ben altijd wel heel de dag aan het renne en springen.

en moeten tja ik moet nu gewoon mn stage lopen en moet daarbij mn paarden doen rest heb ik al allemaal op laag pitje gezet. vanochtend ging et redelijk na half pakje dextro op te hebben

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:45

Ja maar weet je, op een gegeven moment zegt je lichaam: STOP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:55

Dextro is echt geen oplossing,het geeft je even een kick en daarna zakt je bloedsuikerspiegel als een idioot omlaag.
áls je dan al iets extra's wilt nemen,neem dan Supradyn ofzo..en eet bananen,of andere dingen met de goede koolhydraten..bruin brood,volkorenpasta,brinta..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 23:00

de dextro had ik ook voor de zekerheid genomen aangezien ik op tage operatie had en als ik lang stilsta en erg geconcentreerd ben nog wel e tegen de vlakte wil gaan.
eet normaal ook gewoon brood ofzo voor dat soort momenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:39

Waarom heb je dat nu dan niet gedaan?
Ik val je niet aan hoor,maar ik probeer je alleen terug te geven dat je over je (lichamelijke)grenzen aan het gaan bent,en geef je wat tips waardoor je je wellicht wat beter zal voelen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:47

Ik heb hetzelfde gehad toen ik aan mijn nieuwe baan begon. Ik had het ook altijd al druk, werken, school, 5x per week paardrijden, huishouden enzo. Met mijn vorige baan kon ik dat prima aan maar toen ik aan mijn nieuwe baan begon kon ik wel janken, zo moe was ik steeds.
Ik ging hierdoor ook ongezond eten en veel snoepen.

Na een maand ben ik gezonder gaan eten, minder snoepen en heb elke week een avond geprikt waarop ik echt niks had. Lekker een beetje op de bank rondhangen, boek lezen, uitgebreid douchen en op tijd naar bed. En toen ik eenmaal wat gewend was op mijn nieuwe werk ging het vanzelf beter.

Misschien moet jouw lichaam ook gewoon wennen aan je nieuwe leefpatroon. Je hebt nu net een nieuwe stage, lange reistijden, laat thuis..... Het is niet zo gek dat je je heel moe voelt nu. Maar probeer wel gezond te eten en op tijd een beetje rust te nemen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 10:16

ik had niet genoeg brood bij voor die dag en had nog wel dextro in mn auto liggen dus vandaar had ik dat maar gepakt
geloof ook dat er al die tijd een goede verkoudheid heeft zitten dringen die is er nu door dus ben goed ziek en loop aardig te snotteren maar krijg al wel weer wat meer energie

@mieke ik heb al mn afspraken voor zaterdagavond al afgezegt dan hoef ik alleen mn paarden te doen en dan kan ik rest van de avond bankhangen