blauw oog: hoelang duurt dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

blauw oog: hoelang duurt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 15:10

gisteren heb ik een geweldige klapper gemaakt en ben met m'n gezicht over een splitpad gegaan.

dit is o.a. de schade
*let op: ranzige foto's!!*

Ik moet van de week echter wel een aantal cursussen geven en vraag me af hoe lang het duurt voor de dat enorme ei (zwelling) van m'n oog is?

Ik zie eruit of ik een eenzijdige mislukte extreme make-over gehad heb en heb last van de zwaartekracht (vocht zakt naar het onderste ooglid) Als ik ga liggen, wordt het alleen maar erger

Ben bang dat mijn cursisten het met 1 blijk voor gezien houden Clown Cool
(zonnebril op is geen optie, heb een gewone bril (ook stuk, dus een oude) en zie geen steek zonder dat ding)

Als het oog een stukje op en is, zie ik er wel normaal mee gelukkig

Pluttersput

Re: blauw oog: hoelang duurt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:13

Ik denk dat de zwelling met n dag of 3 ofzo wel voorbij is, maar dan komt het leukste Haha!
Dan wordt het blauw, paars, geel, groen, en uiteindelijk zal het wel weggaan, maar dit ziet eruit als een mooi kunstwerk Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 15:16

die kleuren maken me niet zoveel uit (ik ben over de 50, hoef niet meer mooi te zijn), maar die zwelling is zo vervelend.
Ziekmelden is onmogelijk ivm die cursussen waarvoor mensen uit het hele land komen opdraven

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:16

Zo dat is een flinke schade die je hebt opgelopen.
Je zou kunnen proberen om op je beurze plekken Arniflor van VSM te smeren, dat is tegen kneuzingen. Het verzacht en ik heb ok het idee dat het de genezing helpt te bevorderen.
Beterschap Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:18

Ik denk dat het vrij snel wegzakt Lachen Een kennis van mij had toevallig ook een blauw oog, was geschopt in zn oog ofzoiets. Heel dikke oogkas enzo, maar daar was na een dag de zwelling al weg. Nou zal dat wel iets minder zijn geweest dan wat jij hebt, maar heel lang zal het denk ik niet duren Lachen
Idd, beterschap Bloos

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 15:21

yns

ik heb uiteraard niets in huis, heb een fles traumeel gel meegenomen van stal.
Heb ook een vieze, lekkende hand waarmee ik steeds in de biotex zit om het straatvuil eruit te laten trekken, maar daar durf ik geen pleisters ofzo op te doen

Tetanusprik had ik een paar jaar geleden nog gehad (heb met paarden gewerkt hè)

Aan de andere hand heb ik een dikke, pikzarte duim, die ik maar in sporttape heb gewikkeld, doet enorm zeer bij aanstoten en moet toch uitmesten en voeren e.d.

Paard keek erg teleurgesteld vanmorgen dat ie niet mee mocht, maar dat zag ik ff niet zitten Ach gut

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:22

Hoe lang de zwelling gaat duren weet ik niet.
Een blauw oog heb ik 2 x gehad, en het duurde me 2x te lang voor t wegtrok.
In het begin was t vaak niet eens blauw maar na een dag of 2 werd het steeds blauwer. En dan zakt het verder naar beneden, en dan trekt t uiteindelijk helemaal weg.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:23

Mijn hemel!!!
Die foto's zijn wel heftig ja....
Ik denk dat je niets anders kun doen dan koelen, schoonhouden met afgekokkt water en ontsmetten....

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:25

Ik zou een zwarte duim niet in de sporttape wikkelen. Het lijkt mij het verstandigst om met deze schade even langs de huisarts(enpost) te gaan, zij kunnen daar je het best vertellen wat je moet doen en het schoon maken, wat overigens ook heel erg belangrijk is! Ook hebben zij meer kennis om je duim e.d. te behandelen (in te tapen) dan dat je dat zelf doet.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:31

Met een zwarte duim, zou ik ook langs een arts passeren en daar niet te lang mee wachten. Klinkt niet zo gezond.

Voor de rest, hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen? Voor je zwelling wil het overigens wel eens helpen om af en toe een kwartiertje met wat ijs er op te leggen(altijd met iets van stof ertussen, anders bevriest de huid)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:33

Morrie, razendsnel arnica druppels ergens vandaan toveren en slikken! Die zorgen er dus echt voor dat zwellingen extreem snel wegtrekken. Ik heb dit voor een oogoperatie ingenomen en gewoon helemaal geen zwelling gekregen...

Sterkte ermee!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 15:48

die duim wordt wel weer beter, heb al zo vaak iets aan vingers gehad, dat is een kwestie van tijd

Van dokters moet ik niets hebben, na veel slechte adviezen en mislukte carpaal tunnel operatie

Dit is m'n eerste blauwe oog in m'n leven en ik vroeg me af hoelang die zwelling gaat duren.

heb al jaren midische indicatie om m'n wenkbrauwen te laten liften maar ben niet ijdel genoeg en had geen zin in blauwe ogen (zoals ik bij collega's gezien heb).... tja......

Bij een winkel kom ik vrijdag pas weer ik maak werkdagen van half 7 's morgens tot 7 uur 's avonds (incl. files naar A'dam) en dan zijn alle winkels dicht.

Ben gisteren even bij de EHBO van een triatlon hier vlakbij langs gelopen, maar daar zat vreemd genoeg alleen cardio, geen gewone EHBO. Heeft wel iemand gekeken en er zat geen vuil meer in de wondjes volgens hem.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:26

Ik heb mijn oogleden laten corrigeren en zou ook mega blauwe ogen krijgen, had zelfs een week vrij genomen maar een dag na de operatie liep ik gewoon te winkelen hoor, niets blauw!

Niemand die dit even voor je kan halen want het werkt echt....of misschien in je lunchpauze? Anders wordt het inderdaad gewoon wachten tot de zwelling wegtrekt maar die gaat zakken over je hele gezicht ben ik bang.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:35

Ach gut Dat moet echt pijn doen ook. Met zo'n gezicht zou ik wel thuis blijven en dat doe ik niet gauw. Met jouw afwezigheid staan geen mensenlevens op het spel. Ik hoop in ieder geval dat je voorspoedig geneest.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:35

koelen...koelen..koelen... Maar wellicht is het daar al wat te laat voor. Ik ergens het advies van Arnica druppels. Je zou het kunnen proberen maar het leed is al geschied dus het is nog maar de vraag of het helpt.

Koop kleine doperwten (diepvries) doe ze in een boterhamzakje en leg ze zo lang mogelijk op de zwelling. probeer dit zo lang mogelijk vol te houden. De blauwheid (bloeduitstorting) zal nog wel een aantal weken duren voordat het na alle stadia (paars, geel, groen) weggetrokken is.

Succes!!

enne een andere huisarts?

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:38

Bij mij was mijn blauwe oog pas naar 2 weken weg. Heb echt super veel gekoeld etc. De pijn heeft nog wel een maand of 3 geduurt. Bleek dat ik een scheurtje in me oogkas had achteraf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:40

De zwelling zal met 3 tot 5 dagen weggaan. Daarna blijft het nog wel een tijd blauw Nagelbijten / Gniffelen Spreek uit ervaring, ik had ook heel veel bekijks op mijn diploma uitreiking met m'n oog ROFL

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:09

koelen mocht juist niet met een blauw oog las ik op internet want dan gaan de bloedvaatjes te snel dicht ofzo dus dat heb ik ook niet gedaan

er staan geen mensenlevens op het spel als ik het laat afweten deze week maar er is wel een hoop geld in die cursussen geïnvesteerd dus ik ga ze gewoon geven,
Detail: staat in m'n contract dat als ik tengevolge van een ongeluk met mijn hobby (paardrijden staat bij ons op de lijst gevaarlijke sporten) geblesseerd raak en verzuim dat het voor eigen kosten is, dussssss ik kan wel zeggen dat ik van een fiets ben gedonderd, maar dat gelooft geen mens Clown

Ik zit vandaag gezellig tegenover de arbo arts, die me vorige week vertelde dat ze haar praktijk eraan had gegeven omdat ze niet meer tegen bloed en wonden kan, de kans is vrij groot dat ze me gewoon wegstuurt *haha* Cool

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:47

ziet er alweer heel acceptabel uit: *klik*

het andere oog is alleen ook blauw geworden maar lang niet zo erg.

Ik was niet welkom in de stand van mijn afdeling op de open avond tenzij ik "het"even liet weg schminken...... weinig kans dus ze konden iemand anders zoeken voor deze klus..... Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:50

nou, dat ziet er idd al een stuk beter uit! en 2 blauwe ogen... dan valt t wat minder op Knipoog