Helemaal op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Helemaal op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 14:20

Vorige week donderdag had ik een migraine aanval gekregen die best heftig was. Heb ik nog nooit eerder gehad trouwens. Sindsdien ben ik echt helemaal doodop. Ik heb nergens de kracht meer voor. Sta moe op (kan niet uitslapen) en ga moe naar bed. Slaap zelfs om een uur of 17 nog 1,5 uur. Hier hou ik absoluut niet van en dit deed ik voorheen nooit. Ik ben nu alweer doodmoe.

Is dit normaal na een migraineaanval? Duidelijk een teken van oververmoeidheid? Hoe kan je weer in je oude ritme komen?

vuurneon

Re: Helemaal op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:22

Geef toe aan de moeheid, maar probeer regelmaat te vinden. (als het nog langer aanhoudt, moet je maar even langs de dokter)
Dus vaste bedtijd en vaste tijd van opstaan. Middagdutje is trouwens pas zinvol als het 20 minuten duurt, dan wordt je er actiever door. Langer slapen maakt je moe (net als korter). Lachen

Probeer wel aan je conditie te werken, dus ga lekker buiten een stuk wandelen Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:37

Klinkt ook als pfeiffer. Misschien een toevallige samenloop van omstandigheden?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:56

Vooral niet te lang gaan slapen, ik ben ook al moe al 2 jaar.
En ik heb er mee leren leven, nouja ik probeer het.
Want er valt gewoon niks te vinden, zorg voor regelmaat, ga niet helemaal niks meer doen.l

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:06

Wat hierboven al gezegd is, probeer elke dag om dezelfde tijd naar bed te gaan en op te staan, en laat daar zeker niet extreem lang tussen zitten. 's Middags slapen kan best maar doe het niet te lang (45 min max, liefst minder) en zet een wekker zodat je echt wakker wordt.
En blijf zeker bewegen, al is het maar elke dag 2x 10 minuutjes lopen of fietsen dat je ff buiten komt en wat fysieke inspanning hebt.

Ik ben al 4.5 jaar extreem moe, en door alle dingen hierboven niet te doen heb ik dat eventueel in stand gehouden maar in ieder geval onnodig erger gemaakt. Pas nu ik in een revalidatiecentrum zit leer ik hoe ik het veel beter onder controle kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:15

Misschien weleens gedacht aan vitametekort? had zelf afgelopen woensdag nog een migraineaanval (2 dagen last van gehad).
Stress breekt geloof ik vitamine B6 af. Even zo'n potje vitamines halen? Verder inderdaad regelmaat.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:36

Ik heb precies hetzelfde als jou, zelfs als ik heb uitgeslapen voel ik me nog moe, ga ook regelmatig midden op de dag een uur of twee slapen en voel me net als jou daarna nóg moe. De enige manier om dit tegen te gaan is om een strikt ritme aan te gaan nemen. Doordeweeks altijd één uur meer slapen als nodig. Dus bv je moet om 7 uur op en mensen in onze leeftijd hebben 9 uur slaap nodig, dan zou je dus om 10 uur er in moeten liggen.. Dus in dat geval moet je dan proberen iedere dag om 9 uur naar bed te gaan. Zodat je 10 uur slaap binnen hebt. Het is maar een voorbeeld van een ritme, maar zo iets moet je dus vastleggen en dat zeker twee weken volhouden, dan merk je dat het beter gaat..

Ik ben er ook me bezig maar door de examenweek is het even om zeep. (stom eigenlijk want juist nu heb ik mijn slaap nodig) Maar die week dat ik het heb volgehouden werkte het.
Dus kortom, vind een ritme en houdt je er een paar weken lang heel strikt aan en dan gaat het beter.
Ik zie hier trouwens mensen pfeiffer roepen, het kan altijd pfeiffer zijn maar dit hoeft helemaal niet. Ik heb precies dezelfde 'symptomen' als de ts en na bloedtesten was er geen pfeiffer te bekennen. Je kan niet zomaar vaststellen of iemand pfeiffer heeft, het beste is gewoon even laten bloedprikken om te zien of je pfeiffer of mischien andere tekorten hebt.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:57

Laat je controleren op eventuele nekklachten of voorhoofd holte ontsteking. [deze kunnen je slaap vermogen dramtisch verminderen.

Slaap doordeweeks maar 6 uur en 30minuten[dat is normale aantal voor 20+'rs] Als jemeer slaap kom je op echte rust. Maar echte rust is slecht voor je.

Eet altijd om 7 of 8 uur voor je naar werk gaat. Drink in je koffie pauze en eet 2 broodjes in de lange pauzes. Drinken in de kleine pauzes. In de middag lekker snakken en de avond goed eten. Vergeet ook niet een uur van te voren wat te eten.

Ga ook aub niet hele avond op een bank onderuit liggen[dit is vooral slecht voor je] probeer zoveel mogelijk rechtovereind zitten tot je naar bed gaat.

PS; probeer eventueel wat te joggen voor je naar bed gaat maak je lekker moe en kan je beter slapen.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 10:50

Bedankt voor jullie tips hier kan ik wel wat mee Lachen