toch maar even naar de dokter geweest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie87

toch maar even naar de dokter geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:31

zat net lekker gewoon te bokken(Had al last van een typ gebrek maar dacht dat het kwam omdat ik net wakker was), gaat ineens mijn rechterarm tintelen en het kroop door tot boven mijn elleboog ik ging even een boterham smeren en toen merkte ik dat ik het mes liet vallen, en ook het pakje met grillworst liet ik vallen.
ik ben toen even gaan zitten en ineens begon ik heel raar te praten, en kan totaal niet meer uit mijn worden, degene tegen wie ik praatte kon er geen wijs uit... ik vond het allemaal maar eng...
toch maar even naar de huisarts en die heeft alles nagekeken: zuurstof in mijn bloed, bloedruk en hij heeft naar mijn hart geluisterd, volgens hem niets ernstigs aan de hand zoals een bloedprop of een beroerte waar ik toch wel bang voor was.
de dokter had het over dat ik waarschijnlijk een hyperventilatie aanval heb gehad...
vind ik wel raar want ik heb naar mijn idee niet sneller geademd..

nu kan ik naar mijn idee weer normaal praten al vind iemand in mijn omgeving dat het nog niet optimaal is.

moet me maar rustig houden en het even aankijken, als de situatie weer veranderd moet ik weer terug komen bij de dokter.

Anoniem

Re: toch maar even naar de dokter geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:32

Erg slordig van je huisarts. Als het niet beter wordt rijd je gewoon naar de ehbo!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:33

erg raar ja van je huisarts...als je zelf denkt dat het nog niet goed gaat gewoon naar de ehbo rijden...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:35

Erm, je bedoelt mag ik hopen dat ze zich laat rijden?

Het komt me wel bekend voor, het zou best een hyper kunnen zijn. Je hartslag gaat hier meestal duidelijk van omhoog, maar dit hoeft niet persee voelbaar te zijn. Ademen hoeft echt niet sneller te gaan, dit kan zich uiten in gestotter.

Faye, opzich heeft een huisarts gestudeert. Natuurlijk maken ze fouten, maar dit kan ik niet direct slordig noemen. Ze is in ieder geval helemaal onderzocht. Slordig zou zijn als hij had gezegd dat ze haarzelf aanstelde en wegstuurde.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 13-06-08 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:36

Dit is zeker wel slordig. De huisarts kan aan de buitenkant geen bloedprop zien en als iemand deze symptomen heeft moet je de patient altijd doorsturen.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:36

ik heb wel het idee dat het beter gaat hoor, ik praat naar mijn idee weer normaal en mijn arm tinteld niet meer. heb alleen wel een beetje hoofdpijn maar dat zal wel omdat ik me zo druk maakte.
als het inderdaad nog een keer gebeurd ga ik denk ik inderdaad naar de EHBO ipv de huisarts want ik vertrouw het ook niet helemaal. gelukkig voel ik me weer een stuk beter.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:40

zat vanmorgen in het topic over vrijdag de 13e dat ik er niet in geloof maar begin nu toch wel te twijfelen hahaha...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:41

Het klinkt als een lichte TIA, een tijdelijke verstopping van een bloedvat in je hersens.

De huisarts had je eigenlijk door moeten sturen, maar in het ziekenhuis hadden ze je (na controle) ook weer naar huis gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:42

Maar dan was ze wel onder controle gezet Knipoog

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:44

hij heeft inderdaad in mij nek geluisterd of hij iets geks hoorde in mijn bloevaten vanaf mijn hersenen, dit was niet het geval dus hoefde me geen zorgen te maken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:46

Neuh, bij een TIA sturen ze je naar huis. Je word nagekeken en dan word er gezegd dat het een TIA zou kunnen zijn, of een epileptische aanval. Voor de vorm mag je nog met een neuroloog praten. Pas als je echt een CVA hebt gehad mag je blijven, maar dan zijn we ook wel een spaje verder Clown .

Heeft je gezicht even scheef gehangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:48

Dan zijn ze bij mijn vriendin gelukkig een stuk zorgvuldiger geweest.

h0rSii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:49

Ik heb hier ook vaak last van, geen gevoel meer in mijn arm en heel raar praten daarna krijg ik ook hele erge hoofdpijn.Bij mij is het migraine...

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:50

@Utixo: Dat gevoel had ik wel en mijn lippen tintelde ook en daarom was ik bang maar toen ik in de spiegel keek zag ik niks raars of scheef, ook degene die bij me was zei dat ik alleen een rood gezicht had...

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:51

Bij hyperventilatie gaan juist je lippen tintelen...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:53

Ik werk met verstandelijk gehandicapten, en heb het al een paar keer meegemaakt dat wij als groepsleiding ervan overtuigd waren dat er iemand een TIA had gehad (bij verschillende woningen Knipoog ). We werden gewoon niet serieus genomen, het zou wel gewoon epilepsie geweest zijn. Ook het feit dat het gezicht scheef hing toen we de client vonden, de client anders praatte en verward was, deed er niet toe. Het ging hier overigens in 2 gevallen over clienten die inderdaad bekend waren met epilepsie, maar de aanvallen waren totaal anders. Het andere (1e) geval was in mijn 2e jaar als leerling, deze vrouw was niet bekend met epilepsie, ik had net de TIA's behandelt op school, we hebben een arts rondlopen op het terrein, en die stuurde ons ook niet door. Dat vond ik wel slordig.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:53

maar bij hyperventilatie had ik toch moeten merken dat ik sneller ging ademen of benauwd moeten worden, dat is namelijk niet het geval geweest.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:55

jaa, dat lijkt me ook wel eng, als ik de ha was had ik je wel ff doorgestuurt naar het ziekenhis denk ik, maar goed ik ben het niet en hij zal er wel verstand van hebben..

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:55

Conga schreef:
maar bij hyperventilatie had ik toch moeten merken dat ik sneller ging ademen of benauwd moeten worden, dat is namelijk niet het geval geweest.

Je hoeft het niet per sé meteen te merken:

"Hyperventilatie kenmerkt zich door een opgejaagde ademhaling. Dit kan u plotseling overvallen. Hyperventilatie doet zich ook voor in een subtielere vorm. U hyperventileert dan eigenlijk voortdurend. Soms zonder dat u het direct bemerkt."

"Bij hyperventilatie ademt u sneller dan normaal. Hierdoor ademt u in korte tijd meer zuurstof in. En teveel koolstofdioxide (CO2) weer uit. De daling van CO2 in uw bloed maakt het bloed minder zuur. Dit veroorzaakt klachten als:

Benauwdheid
Verstijfde spieren
Duizeligheid
Beklemming op de borst
Tintelingen (handen/ gelaat)
Transpiratie
Flauwvallen"

http://www.allesoverhyperventilatie.nl/ ... Qwodlj-6zA

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:57

Conga schreef:

Het hoeft niet, het kan gebeuren dat je gaat hyperen maar niet kwa ademenhaling er iets aan merkt. Je hersenen weten dat er iets fout zit en dan reageren die erop. (Bij mij is het omschreven als een chronische hyper, omdat ik het vaker heb en dan gewoon flauwval en na een paar minuten weer bij kom) dit is na een jaar onderzoeken in het ziekenhuis eruit gekomen. Dus niet zomaar info

Heb jij het toevallig ook heet gevoel? Alsof je in de brand stond?
Laatst bijgewerkt door Kapi_Dust op 13-06-08 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:57

voor mijn gevoel ben ik net niet flauw gevallen omdat ik ben gaan zitten, heb nu wel hoofdpijn die eerlijk gezegd wel erger word... ook had ik geen druk op mijn borst.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:58

@Kapi_Dust, nee ik had dat gevoel niet, en voelde me eigenlijk ook gewoon goed beetje duizelig maar ik had ook nog niet gegeten.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:18

Het komt in dele wel overeen met hyperventilatie (tintelende lippen, geen deftig woord meer kunnen uitbrengen, coordinatie die niet goed meer zit...), wat ik alleen, net als jij, raar vind is dat er geen benauwdheid of ademhalingsproblemen zijn bijgekomen. Zeker omdat het in de vorm van 'aanval' kwam en niet echt chronische symptomen laat zien.

Nee, als die hoofdpijn erger wordt of je nog eens een soortgelijke 'aanval' krijgt: mee naar de spoed!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:24

Het kan ook een (klassieke) migraine aanval geweest zijn, dan krijg je nl. uitvalsverschijnselen en daarna hoofdpijn en misselijkheid.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:42

mijn hoofdpijn is nu overgegaan in een kou in mijn hoofd zeg maar, elke keer als ik mijn hoofd beweeg krijg ik een pijnscheut, ik ben ook wat verkouden dus daar zou het ook door kunnen komen. ik heb net gewoon paardgereden en dat ging eigenlijk best goed, had alleen een bonzend gevoel (door die kou) in mijn hoofd met draven in het begin. voel me nu weer stukken beter... misselijk ben ik helemaal niet geweest.