Instortmoment - extreem moe zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Instortmoment - extreem moe zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 21:43

De laatste week heb ik iedere dag last van een moment waarop ik compleet instort, ik ben dan zó moe dat ik enkel gaap en mijn ogen ook haast dichtvallen. Altijd rond 5 uur tot een uur of 7. Het maakt absoluut niet uit wat ik doe of waar ik ben, werken/zittend op de bank/wandelend buiten met de honden enz. Nou slaap ik niet genoeg, maar ik slaap alweer zeker 1.5 uur meer dan een tijdje geleden, en zit ik deze week enorm in de stress omdat het nu gaat om 2 toetsen of ik over mag naar volgend jaar. Hierover maak ik me echt heel druk. Maar het gekke vind ik, dat ik wel genoeg(of in ieder geval meer dan een tijdje geleden) rust en me overdag ook gewoon goed voel, tot 5 uur. Verward

Zou het dan gewoon aan de stress liggen of?

fjordjes

Re: Instortmoment - extreem moe zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:04

Stress speelt zeker hierin mee.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:06

Dit heb ik de laatste tijd ook!
Ren van hot naar her en zit eigenlijk nooit meer even te niksen. Slaap ook heel kort.. Begint me nu erg op te breken!
Maar nog even en dan heb ik al mijn schoolwerk klaar en dan kan ik weer uitrusten! (hoop ik)

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:09

Stress is een belangrijke factor, maar goede voeding en genoeg drinken kan ook een hoop veranderen bij vermoeidheid.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 22:14

Goede voeding wil bij mij echt heel slecht. Nagelbijten / Gniffelen Ik lust sowieso nauwelijks vlees(behalve kipfilet) dus dat krijg ik al zo goed als niet binnen, gekookte aardappel kan ik niet eten(kokhalzen) daarvoor in de plaats eet ik wél macaroni vaak, groente gaat lastig omdat ik vaak gewoon geen honger heb.
Fruit probeer ik genoeg te eten, maar ik heb laatst bijna staan overgeven toen ik een stuk verse ananas at. Verward Terwijl ik dat eerst gewoon wel kon eten. Eén van de weinige soorten fruit die ik nog wel makkelijk naar binnen krijg is galia meloen en appel..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:44

Wel volkoren macaroni? En lust je geen gepureerde aardappels?

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 22:45

Nee, gewone macaroni. Ik zal eens vragen of ik volkoren macaroni kan krijgen voortaan.

Gepureerd krijg ik ze ook niet naar binnen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:12

En aardappelen in de vorm van krieltjes of met kruiden? Als je er lekkere kruiden op doet kan je ze toch wel naar binnen krijgen?

Verder raad ik je aan om toch zoveel mogelijk vitaminen te gebruiken. Maak een fruitshake, drink yoghurt, maakt niet uit als het maar gezond en vitaminerijk is.

Probeer toch groenten te eten, al is het maar in de soep, het is iets. Drink zoveel mogelijk water, zo weinig mogelijk cola.

Vooral, ga op tijd slapen! Doe je best voor die toetsen, meer kan je echt NIET doen. Het mag je niet gaan beheersen.

Een potje faalangst is best gezond maar het mag je niet verlammen, neem op tijd een rustgevend badje, luister naar rustgevende muziek of ga ermee slapen.

Succes ermee Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:16

Ik hou ook niet van gekookte aardappels, gepureerd gaat er nu alweer íéts beter in, voor de rest lust ik alleen in stamppotten gekookte aardappels en als ze gebakken zijn. Dus eigenlijk eten we alleen maar gebakken aardappels Tong uitsteken
Met mayo uiteraard Bloos
Fruitshakes maak ik idd wel vaak, die zijn erg lekker, dat doen wij met peer, banaan, sinaasappelsap en optimel vanilleyoghurt, soort bananenmilkshake heb je dan Ja
Als je nog wat lekkere shaketips wilt kan je pb-en, heb gewerkt bij een winkel die fruitsappen en -shakes verkoopt, dus recepten heb ik wel, zeker ook met veel vitamines!
Als je zoveel stress hebt voor tentamens ed kan je daar dan niet iets aan doen/voor nemen? Bach bloesems oid, dat is natuurlijk en werkt eigenlijk alleen wanneer het nodig is geloof ik.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:52

Ik ken dit probleem, ik heb het altijd rond 11 uur in de ochtend en tussen 3 en 4 in de middag. Ik eet echter wel goed, altijd bruin brood en aardappels of volkoren paste en groente en fruit.

Heb je stress? of slaap je gewoon slecht?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:55

Eet je veel snoep of suiker? Ook daar kan je een flinke dip van krijgen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 13:54

Aardappels krijg ik in de vorm van krieltjes wel weg, mits ze goed gebakken zijn. Gekookte aardappel krijg ik op geen enkele manier weg(met kruiden/saus/jus/appelmoes enz.)

rockwitch schreef:
Ik ken dit probleem, ik heb het altijd rond 11 uur in de ochtend en tussen 3 en 4 in de middag. Ik eet echter wel goed, altijd bruin brood en aardappels of volkoren paste en groente en fruit.

Heb je stress? of slaap je gewoon slecht?

Beide. Ja Nu is de stress wel weer een stukje weg, omdat ik de laatste toetsen net gemaakt heb, maar ik stress nog steeds om het feit dat ik nog niet weet of ik over ben(wat ik echt verschrikkelijk graag wil). En ja, slecht slapen doe ik eigenlijk altijd wel. Tenzij het zomervakantie is en ik écht kan ontspannen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 14:04

BrittKitt schreef:
Eet je veel snoep of suiker? Ook daar kan je een flinke dip van krijgen.

Nee, dat valt wel mee denk ik. Als ik honger heb neem ik vaak crackers of een evergreen..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:54

Gebruik je dan wel vitamine pillen?

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 15:59

Nee, misschien wel iets dat ik moet gaan proberen..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 16:01

Ja idd. Vroeger toen ik klein was, werd ik ook altijd heel snel moe wanneer ik die dag geen vitamine pilletje op had.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 15:57

Zal ik van de week eens een potje gaan halen. Iemand nog advies wat het beste zou zijn, of maakt het niet zoveel verschil?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:47

Maakt volgens mij niet zoveel uit. Lachen