Eigenlijk vraag ik me wel af welke fruitsoorten nu eigenlijk écht gezond zijn en geen dikmaakers.
Ik las juist ergens dat Bananen juist weer dikmaakers zijn.
Welke fruitsoorten nog meer dat jullie weten ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Mango, banaan, avocado, ananas bevatten wat meer kcal dan ander fruit per 100gr. Maar dik word je er niet van! Dus lekker fruit eten meid. Geen enkel fruitsoort is een dikmaker!
Innepin schreef:Jaren geleden heb ik WW gedaan. Je mocht toen 3 porties fruit per dag hebben.
Daarbij telde een middelgrote banaan en een grapefruit voor 2 porties.
Van aalbessen, aardbeien en meloen mocht je 200 gr. per portie hebben, kersen 125 gr., druiven 100 gr.
Aardbeien, mandarijnen (2 per keer), sinaasappels en kiwi werden zwaar aanbevolen, omdat daar veel vitamine C in zit.
Vooral die aardbeien: 600 gr. per dag............ dat is hartstikke veel, harstikke lekker, hartstikke gezond en je wordt er niet eens dik van!!!!
Cyntje schreef:Volgens mij staan vooral de bananen er bekend om... en de avocado ook??
Innepin schreef:Vooral die aardbeien: 600 gr. per dag............ dat is hartstikke veel, harstikke lekker, hartstikke gezond en je wordt er niet eens dik van!!!!
Innepin schreef:- tantjeuh: ik schreef ook "jaren geleden". Oma Innepin heeft toen echt goed opgelet en is 30 kilo afgevallen:+
Toen lijnde je bij WW nog met het Quick Start programma en móest je 3 stuks fruit per dag eten. Van punten hadden ze toen nog niet gehoord.
Broccoli schreef:Mango, banaan, avocado, ananas bevatten wat meer kcal dan ander fruit per 100gr. Maar dik word je er niet van! Dus lekker fruit eten meid. Geen enkel fruitsoort is een dikmaker!
LiNdA1986 schreef:Broccoli schreef:Mango, banaan, avocado, ananas bevatten wat meer kcal dan ander fruit per 100gr. Maar dik word je er niet van! Dus lekker fruit eten meid. Geen enkel fruitsoort is een dikmaker!
Ik dacht ook al dat het zo zat. Ze bevatten meer calorieen, maar maken niet dik.