Antibiotica > niet in de zon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Antibiotica > niet in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:05

Ik krijg vanaf vandaag weer een zwaardere antibiotica waarbij ik niet in direct zonlicht mag volgens de bijsluiter.
De kuur duurt zeven dagen en vrijdag vertrek ik dus op vakantie naar Malta Scheve mond

Hoe nauw moet ik het nemen met het verschijnen van vlekken/uitslag/andere bijwerkingen bij zo'n antibioticakuur?

DiantaM

Re: Antibiotica > niet in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:09

Redelijk nauw geloof ik. Ik zat dus met hetzelfde probleem, alleen kreeg ik een antibioticakuur voor 20 dagen! Dus ik ga pas beginnen met innemen na mijn vakantie. Maar bij mij was het niet heel erg spoed.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:14

Hmmm balen...
Ik zit weer met de zoveelste blaasontsteking en de kuur wil ik het liefst zo snel mogelijk in hebben genomen. Heb nu weinig klachten, maar dat kan ineens omslaan en dan zit ik zeven volle dagen met de kuur op vakantie.

20 dagen is helemaal lang Bloos!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:18

Ik kreeg de laatste keer dat ik een antibiotica kuur heb gehad een ontzettende uitslag gehad nadat ik in de zon was geweest.

Ik denk dat je dit dus wel redelijk nauw moet nemen.

In de schaduw zitten ed mag wel gewoon. Het gaan om zonlicht, niet om warmte.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:21

Ik zou gewoon meteen vandaag beginnen en dan eventueel een dagje of 2 eerder ophouden. Ze geven toch meestal een langere kuur dan daadwerkelijk nodig is.
Ik zou niet het risico lopen om wel in de zon te gaan, want dan zit je straks op vakantie met allemaal uitslag en bultjes..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:27

Een kuur moet je altijd afmaken....anders helpt het niet.
En in de zon zitten moet je ook zeker niet doen. Je huid is overgevoelig voor zon.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:28

Zeker uit de zon blijven Ja
Je hebt kans dat die vlekken moeilijk wegtrekken, geloof ik.
Ik zat op vakantie ook aan een kuur! Pet op en gewoon zoveel mogelijk in de schaduw blijven Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:37

Lotte1990 schreef:
Ik zou gewoon meteen vandaag beginnen en dan eventueel een dagje of 2 eerder ophouden. Ze geven toch meestal een langere kuur dan daadwerkelijk nodig is.
Ik zou niet het risico lopen om wel in de zon te gaan, want dan zit je straks op vakantie met allemaal uitslag en bultjes..

Dat is wel een heel slecht advies! Je moet een antibioticakuur altijd afmaken omdat de bacteriën ander resistent kunnen worden.

Gewoon goed insmeren en in de schaduw beginnen dan valt het vaak wel mee. Het is heel persoonlijk hoe gevoelig je reageert.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:41

Ik heb het ook gehad, een keer midden in de zomer, toen ik naar buiten ging in de zon overdag, had ik het gevoel dat ik af en toe levend verbrande, maar had geen uitslag oid.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:47

Heb ook al verschillende kuren gehad, laatse keer toen het 28 graden was maar m'n zus had wedstrijd dus tuurlijk weze helpen, heel de dag in de bloedhete zon, nergens last van gehad, wel beetje verbrand maar had me ook ingesmeerd.
Zal bij iedereen wel anders zijn denk ik.
Zou de kuur wel echt afmaken.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:48

mijn moeder heeft dat ooit gedaan en die heeft nu nog een stel rare vlekken op haar benen en zelfs een deuk in haar bovenbeen. Uit de zon blijvend dus!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:49

Ik weet dat het gaat om direct zonlicht, had alleen niet gepland dat ik de eerste dagen van mijn vakantie in de schaduw moet doorbrengen Clown

Eerder met de kuur stoppen doe ik ook niet, bacterie is nogal hardnekkig en dit is de enige kuur waarvoor de bacterie niet resistent is.

Ik ga vanmiddag nog even extra informeren bij de apotheek. Qua zonlicht ben ik niet erg gevoelig op mijn huid en misschien hebben ze wel een goede zonnebrandcreme die mijn huid goed zal beschermen, mocht ik in de zon komen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:52

Ik heb in mijn leven al ontelbaar vaak van die troep gehad. Ik hou me vaak braaf aan de bijsluiter en probeer ook wel uit de zon te blijven, maar ja, dat lukt niet altijd even goed. Ik heb nooit last gehad van uitslag o.i.d. maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Zoals Katja al zei kun je het misschien rustig opbouwen. Eerst in de schaduw en dan langzaam wat in de zon. En dan ook niet te lang in de zon, helemaal in het begin niet, eerst maar eens kijken hoe je erop reageert.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:00

ik had net wat getyped maar is helemaal weg , site deed raar dus hier nog een keer : Ik zou je absoluut aan de bijsluiter houden. Ikzelf heb 15 maanden AB gehad voor de ziekte van lyme , dus 15 maanden niet in de zon , en geloof me dat is lang. Dus soms ontkom je er niet aan bij de paarden enzo dus dan had ik gelijk uitslag.Ik had het geluk dat het wegtrok. Maar bij veel mensen blijft die uitslag en vlekken voor altijd zitten. Dus kijk uit met wat je doet !

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:04

Idd goed insmeren met factor 50 oid, dan denk ik dat het wel goed komt, maar toch proberen om zoveel mogelijk in de schaduw te blijven.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:05

Je kan je insmeren met welke factor je maar kan bedenken maar dat werkt hierbij écht niet.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:08

Ik heb hier jammer genoeg veel ervaring mee en ben vanaf dag een dat ik een "zware"kuur krijg heel erg gevoelig voor zonlicht..
Heb er speciaal factor 50 of 60 voor gekocht en dat hielp redelijk..
Smeer je echt heel erg goed in, zet iets op je hoofd vooral randjes van je oren verbranden goed en probeer zoveel mogelijk onder een parasol te zitten..Echt doen hoor!
Zonne allergie is erg pijnlijk en kan gevaarlijk zijn..
Ook als je kuur klaar is zit het medicijn nog in je lijf, dus volhouden met smeren..Dan maar niet zo bruin..
Fijne vakantie en goed oppassen he..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 16:18

Volgens de apotheek mag ik helemaal niet in de zon, ook niet als het bewolkt is..
Ik ga het even navragen bij een andere apotheek, want mijn apotheek staat er wel bekend om dat ze niet zo goed zijn qua adviezen Bloos

Eerste dagen zal ik zeker niet gaan zonnen en veel zonnebrandcreme gebruiken. Wel jammer, want om zonnebaden draaide mijn hele vakantie Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:12

Absoluut uit de zon blijven! Mijn zusje was ook eigenwijs, en heeft wel gewintersport zonder muts, en haar hele hoofd was de komende weken nog knal en knal rood en verbrand. Niet bepaald gezond, en errug pijnlijk Scheve mond

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:14

neem dit echt serieus.
mijn zusje heeft dit een keer niet gedaan en gewoon met anti op
in de zon.
nou dat doet ze ook maar niet meer. blaren stonden er binnen half uur op.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:48

Mijn zus heeft nu ook nog vlekken op haar gezicht zitten..

Maar ook al ben je klaar met die kuur, blijft die gevoeligheid voor het zonlicht nog langer, als ik mijn apotheek kan geloven.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:52

Volgens de apotheek moet ik helemaal uit zonlicht blijven en ze vonden dat ik maar een andere antibioticakuur moest aanvragen. Makkelijk gezegd, maar de bacterie is dus tegen de rest van de antibiotica resistent Scheve mond

Ik blijf de eerste dagen gewoon uit de zon, goed insmeren dagen erna en verder zie ik wel hoe het loopt Ja

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:57

Ik zou er nog niet aan beginnen, maar het wel meenemen. Als het dan erger wordt, kan je er zo aan beginnen. En tot die tijd kan je van de zon genieten Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:03

Ik zou het meenemen en als het mogelijk is uitstellen tot je terug bent Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 22:05

Uitstellen gaat niet, begin nu al meer last te krijgen en dat kan ineens omslaan in erge pijn. En dan zou ik met zeven dagen antibiotica in de vakantie zitten, dan heb ik niet eens een kans om van de zon te genieten Nagelbijten / Gniffelen