Dit had ik 2 weken geleden ook..
en toen had ik wedstrijd met majorette.. heel vervelend!!
later kwamen we erachter dat ik ernstige keelontsteking had,
had koorts, gigantische hoofdpijn (kon niet bukken, dan kreeg ik erge steken in mijn hoofd, ook met andere dingen doen) hoge koorts, moe, last van mijn rug, benen deden pijn.. eigenlijk deed alles pijn..
Mijn moeder heeft de HA gebeld en die had het volgende gezegd:
- veel koud drinken
- water ijsjes eten
- paracetamol (4 - 6 op een dag)
- binnen 3 dagen moet de koorts over zijn, zo niet moest ik langskomen
- ik mocht niet suffer worden dan ik al was, gebeurde dit wel, direct daarheen komen (als dit wel zo is dan gaan ze uit van ergere dingen)
- veel rust houden
- als je iets gaat doen sjaal om (mag ook een dunne zijn maar het is toch bescherming voor je keel)
- proberen niet teveel te praten, wel blijven doen maar ''met mate''
En dit klopte allemaal binnen 3 dagen was mijn koorts weg, heb uiteindelijk 1,5 week ziek thuis gezeten (i.v.m. keelontsteking) kon ik niet naar mijn stage doordat ik de kinderen snel aan kan steken (kinderdagverblijf)
als je niet weet of je keelontsteking hebt, kan je altijd even iemand (of jij zelf) in je keel laten kijken, als er witte stipjes op je amandelen zitten of ze helemaal wit zijn dan heb je keelontsteking! (als ze helemaal wit zijn heb je de ernstige vorm)
Het is erg vervelend maar toch moet je proberen iets te eten en vooral koud drinken (warm doet pijn!) of waterijsjes eten..
nou sterkte ermee en beterschap!!