Brief schrijven of niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Brief schrijven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 14:04

Nu zit ik met een gevoelig dilemma

20 juni heb ik een grote operatie, natuurlijk is er bij elke operatie groot en klein een kans dat je sterft op de tafel of dat je daarna sterft aan complicaties. Nu zit ik erover na te denken om eventueel een brief/afscheidsbrief (klinkt luguber) te schrijven zodat ik als er iets gebeurd men familie en vrienden kan zeggen hoe hard ik van hen hou en dat ze geen verdriet moeten hebben.

Maar is zo iets onheilspellend, ben dan bang dat er net iets gaan gebeuren anders zou ik dat gevoel niet hebben (bang Nagelbijten / Gniffelen).
Anderzijds denk ik ook dat het niet eerlijk is om ze achter te laten zonder brief.

Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Re: Brief schrijven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:06

Enge gedachte. Nagelbijten / Gniffelen Maar ik zou het er met hen over hebben. Je kunt ook voor je operatie tegen ze zeggen dat je van ze houd en wat je verder nog kwijt wil. Lachen Succes met de operatie!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 14:07

Juul schreef:
Enge gedachte. Nagelbijten / Gniffelen Maar ik zou het er met hen over hebben. Je kunt ook voor je operatie tegen ze zeggen dat je van ze houd en wat je verder nog kwijt wil. Lachen Succes met de operatie!

Ik heb gisteren de zelfde operatie op een gezondheidsprogramma gezien en die persoon was er aan gestorven. Misschien heeft me dat eigenlijk bang gemaakt. Daarom de gedachten..

En mijn moeder zegt altijd "had moeke maar een brief achtergelaten dat ik geen verdriet zou moeten hebben"

Maar ben bang dat het onheil brengt anderzijds Nagelbijten / Gniffelen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:09

hmz lastig. ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen, maar je moet wel uitkijken dat je er niet al vanuit gaat dat je op de operatietafel sterft...

op tv moet er natuurlijk af en toe iemand sterven, anders is t niet spannend. je ziet ook mensen aan een bloedneus sterven... ik weet niet of diegene echt was gestorven, maar dan nog weet je niet of diegene bijkomende factoren had ofzo...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:10

Ik zou het wel doen als ik jou was, dat brengt een stuk meer rust en dat is alleen maar bevoordelijk voor je operatie. Heel veel succes mag ik vragen wat voor operatie je moet ondergaan? Sterkte

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:11

Hmm dubbelop zon kwestie.

Als jij denkt dat een brief jou nabestaanden rust kan geven ALS er mis gaat dan is dat natuurlijk nooit fout en alleen maar fijn.
Realistisch gezien kan het fout gaan, ik zou het dus doen.. Maar dat is geheel persoonlijk en uiteindelijk moet je gewoon dat doen wat voor jou het beste voelt.

Maar jou over komt niks hoor katteschatje. Mag niet van mij.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:12

Als het jou een stuk rust geeft, zeg ik: DOEN! Ik denk dat het heel persoonlijk is zo'n keuze, maar wanneer jij het gevoel hebt dat je dat wil doen, zou ik het zeker doen.

Sterkte met de operatie

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:15

Ik zou het doen als ik er zo over zou nadenken. Voor de rust die je familie achteraf eventueel heeft, maar ook vooral voor je eigen rust op dit moment, voor de operatie.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:17

Ik zou het zeker doen. Steker nog, ik heb er nooit over nagedacht maar als ik nog eens onder het mes moet schrijf ik zeker een brief.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:54

Altijd doen.Het is altijd handig voor de buitenwacht wat ze met jou moeten doen. Wat jou wensen zijn ect. En bespreek het ook met je naaste familie voor het geval er iets gebeurt dan ligt er daar een brief over mij.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:57

Ik denk dat je vooral voor jezelf moet bedenken; hoe zou jij het vinden als je een dierbare verliest aan een operatie, en diegene had de mogelijkheid om je een brief achter te laten, maar heeft het niet gedaan..

Moeilijke situatie, maar ik zou het zeker doen! Succes met de operatie.

Misschien wil je het niet kwijt, maar waar wordt je aan geopereerd?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:16

Ik vind het eigenlijk niet zo een slecht idee en als je het haalt ( wat je natuurlijk zekerenvast gaat doen Knipoog ) kan je hem verscheuren
maar wat heb je
sorry als het onbeleeft overkomt is totaal niet zo bedoeld

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 20:19

Bedankt allemaal voor de berichtjes, heb er even met men mama over gesproken.

Eerst zij ze ik wil niet want je moet gewoon niks overkomen (wat men doel natuurlijk is), maar dan zij ze dat ik het maar moest doen. En hem inderdaad die vrijdag of zaterdag lekker kan verscheuren.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:21

Ik zou het persoonlijk wel doen, het is zegmaar het zekere voor het onzekere nemen. 99,9% haal je het natúúrlijk, en dan kan je hem verscheuren.
Als je het zou doen, zou ik soieso schrijven (niet typen), dat vind ik persoonlijker, maar ook dat moet je helemaal zelf weten.
Mag ik vragen waaraan je geopereert word?
Succes!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:20

Mijn moeder heeft een brief geschreven voor ze overleed en ik ben er nog steeds erg blij mee. Het kan echt enorm veel betekenen voor de nabestaanden, dus als jij het niet te zwaar vindt zou ik het zeker doen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:50

Zo dat is wel een goede vraag...
Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt, als jij een brief wil schrijven moet je dat zeker doen!