Buikprobleem, wie herkent het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Buikprobleem, wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 21:09

Hallo,

Sinds een week heb ik last van mijn buik. Het begon nadat ik frietjes had gegeten, een uurtje daarna verging ik van de buikpijn. Ik dacht misschien kan ik niet zo goed meer tegen de vetten aangezien ik sowieso al vrijwel nooit frituur eet (lees: 2x per jaar). Maar ondanks dat ik meer op m'n eten ben gaan letten is het niet veranderd. Als ik 's morgens met het rondbrengen van de ochtendkrant fiets krijg ik weer last van mijn in mijn buik. De pijn komt vrij hevig op houd dan even aan en na een paar minuten zakt het weer af, en dat een aantal keer op een dag. Vooral na het drinken of eten. De pijn zit met name midden en links onder in de buik.

En sinds 2 dagen heb ik donkere ontlasting erbij gekregen, ik had veel dropjes gegeten dus verweet het daaraan maar die eet ik niet meer en het blijft wel aanhouden. Het is een beetje donker bruin/groen, slap en een beetje slijmerig. Dit klinkt vies sorry Vork

Over de hele dag is mijn buik ook erg onrustig, hij borrelt vrijwel constant. En de eetlust is verminderd. Ook heb ik last van (achter-)hoofdpijn en ben ik erg vermoeid. Al denk ik dat de hoofdpijn juist komt door de vermoeidheid.

Wie weet wat dit is, een fikse opkomende griep? Darmen van slag? Of wat anders?

pluche_pluus

Re: Buikprobleem, wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:47

als ik jouw was zal ik snel naar de huisarts gaan, klinkt namelijk niet goed!
met buikrommel en pijn dacht ik eerst aan voedsel vergifteging, maar dat heb je toch niet in je hele buik pijn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:54

spastische darm misschien? Ik zou even naar de HA gaan Knipoog

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 21:54

Ik wilde sowieso van de week naar de HA gaan, maar wilde eerst even afwachten of het niet vanzelf beter werd. Ik kijk het weekend dus aan, mocht het niet beter gaan ga ik dan naar de HA. Ondertussen probeer ik een beetje de situatie te schetsen.

Maar ik heb inderdaad geen pijn in de hele buik. Heel af en toe wel wat last van de maag maar niet te vergelijk met de onderbuik. En aan de rechterkant heb ik helemaal geen last. Wel bedankt voor je reactie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:28

klinkt echt als een spastische darm Ja Dat is op zich niet zo heel erg, dat is een kwestie van opletten wat je eet Lachen Als je dat hebt zal de HA je er vast wat meer over vertellen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:33

het lijkt op een verstopte darm,,is een andere naam voor Knipoog (is dat het zelfde als spatische darm?)
maargoed, ik kreeg ook buikpijn,borrele,krampen(héél veel pijn)
eetlust word minder (ivm je al vol zit ,wel logisch Clown )
ik heb het zelf chronisch

maar in elkgeval even naar de HA! Lachen

[editje] dan heb je idd alleen aan bepaalde stukken pijn, ik had bijvoorbeeld bij de maag pijn, maar daar zit dus een bocht van de darm Knipoog Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:36

Is niet hetzelfde als een spastische darm. Maar bij een verstopte darm krijg je toch geen dunne ontlasting?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:37

naja soms wel Ja
maar meestal -ja klinkt vies Clown hele harde stukken Knipoog- maar dat slijmerige wel Ja

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:43

Bij een verstopping (obstipatie) kun je zeker "diarree" krijgen Knipoog Bij ons noemen ze dat overloop diarree, ofwel obstipatie diarree. Maar inderdaad, even langs de HA.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:50

verootjoo schreef:
klinkt echt als een spastische darm Ja Dat is op zich niet zo heel erg, dat is een kwestie van opletten wat je eet Lachen Als je dat hebt zal de HA je er vast wat meer over vertellen.

Ja idd, ik herken het ook duidelijk. Even naar je HA, die kan het beste advies geven wat wel en niet te doen, hangt ook af van jouw ervaring.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:51

hmm ik heb dit dus ook al een tijdje.
Maar heb er voornamelijk last van als ik me inspan.
Dus als ik ineens als een gek ga schoonmaken thuis kan ik zulke giga krampen krijgen in bepaalde delen van mijn buik.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:48

Het klinkt idd als je darmen.
Even langs je ha gaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 00:37

verootjoo schreef:
Is niet hetzelfde als een spastische darm. Maar bij een verstopte darm krijg je toch geen dunne ontlasting?

Bij een spastische darm kun je ook juist last hebben van obstipatie.