Boxspring zachter voor je rug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Boxspring zachter voor je rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 12:49

Weet niet zeker of het hier goed staat
Ik heb een ontzettend gevoelige rug. Ik heb nu een extreem zacht matras en dit is de enige matras die ik lekker vind slapen. Alleen wil ik nu overgaan op een tweepersoonsbed, maar heb geen idee waar ik moet beginnen.
Ik zag op ikea Binnenveringsbedden (en als ik het goed begrijp is dat zoiets als een Boxspring). Nou is mijn vraag of het klopt dat dat soort bedden zachter zijn voor je rug.
Wat ik verder begreep is dat het mogelijk is hier alleen een dekmatras op te leggen, maar ook is het mogelijk een gewone matras erop te leggen.
Iemand ervaring?

Verder kan je weer kiezen uit binnenveringsmatrassen, foammatrassen en latexmatrassen.... Iemand enig idee wat het zachtste is?
En ja ik weet het ik kan het in de Ikea uitproberen, maar ik wil graag ervaring horen van lange tijd.

karijn

Re: Boxspring zachter voor je rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:30

Een boxspringbed is het onderbed, daarop leg je alsnog een binnenpocketveringsmatras.
Of je nu een lattenbodem, spiraalbodem of boxspringonderbed neemt, dat bepaalt maar voor ongeveer 15% of je goed ligt. Het matras dat je erop legt is belangrijker en minstens zo belangrijk is het kussen.
Een foammatras of latexmatras kun je beter niet nemen. Hij vormt wel naar je rug maar nadeel is dat die matrassen totaal niet ademen. Niet echt lekker als het in de zomer zeer warm is. Ga naar een echte beddenzaak om je goed te laten informeren over matrassen. Ik zou daarvoor niet naar de Ikea gaan. Spendeer liever wat meer euro's in een goed matras van een speciaalzaak (dus ook geen Beter Bed of zo). Succes.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 14:25

Ja dat zegt iedereen, liever meer uitgeven dan een slechte rug. Maar ik ben student en verdien gewoonweg niet genoeg om een duur matras te kopen.
Maar iemand dan ervaring met goede matrassen?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:51

Ik heb juist wel (samen met mijn vriend) een matras bij de Ikea gekocht. Ikzelf heb ook last van mijn rug en mijn vriend heeft reuma en we lagen op een goedkoop matrasje van Beter Bed. We stonden s'ochtends echt brak op. Totdat dus mijn moeder zei dat een matrastype van de Ikea door de consumentenbond was uitgeroepen tot het beste matras. Nu hebben we niet dat matras uitgekozen, maar een ander matras met daaroverheen een dekmatras. Voor ons tweepersoonsbed hebben we er ongeveer 270 euro aan uitgegeven. Ons matras is incl. dekmatras ongeveer 26 cm dik en ik wordt lekker uitgeslapen wakker. Wat ook belangrijk is trouwens, is de kwaliteit van je kussen.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 16:39

@ Emytje, dank je wel voor je berichtje! Welk matras en dekmatras hebben jullie gekozen? En is het heel zacht?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:41

Ik heb juist voor een harder matras gekozen en aangezien jij voor zacht wil valt die van ons denk ik al meteen af. Maar ik zou als ik jouw was gewoon naar de winkel gaan en erop gaan liggen. Dan weet je meteen hoe zacht het is. Ik weet natuurlijk niet wat jij zacht vind he. Knipoog Mijn vriend wilde namelijk ook voor zacht gaan, maar vond zacht toch eigelijk wel een beetje té zacht. Knipoog

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 16:44

Haha ja nou als je op mijn huidige bed alleen al gaat zitten zak je helemaal weg. HEERLIJK Knipoog
Probleem met in de winkel proberen is dat ik pas weet of ik ergens goed op slaap als ik er ook echt een hele nacht op heb gelegen haha.
Daarom ook dat ik helemaal in de war ben met al die binnenveringsmatrassen, foammatrassen en latexmatrassen. Maar denk dus inderdaad dat een binnenveringsmatras beter is (karijn raadde de foam en latex al af)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:58

Bij de Ikea was het zo dat er een 'probeertijd' van 3 maanden op zat. Ik weet niet hoe het zit bij andere winkels, maar daar kun je natuurlijk naar informeren.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:02

Echt idioot bij de IKEA. Je mag hem 90 dagen testen en dan weer terugbrengen. Had nog even gevraagd wat er daarna mee gedaan werd, maar al deze matrassen worden dan vernietigd Nagelbijten / Gniffelen De showmodellen gingen wel naar Afrika.. Vond het eigenlijk wel een beetje boel zonde..

Maar ben dus ook thuisgekomen met een IKEA binnenveringsmatras, zou zo even niet weten welke, maar ga hem morgen voor het eerst écht testen Ja

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:04

Slaap sinds kort op een M-line matras Slapen Ik heb slijtage in mijn nekwervel andere matras deed pijn met liggen, maar dit ligt super!is niet echt voordelig
Volgens mij kan je hem ook 30 dagen op proef krijgen Haha! op google kan je hem zo vinden.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:50

Ik heb ook rugproblemen en slaap sinds een jaartje op een traagschuim matras. Eronder hebben we een goeie lattenbodem (niet alleen van die losse latjes, maar echt zo'n heel frame). Ik ga met rugpijn naar bed en kom er zonder uit. Volgens mij waren die matrassen per stuk 400,-, en het lattenframe iets van 150,-, (dus bij elkaar zo'n 1100 euro gekost excl bed), maar het is echt ideaal!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:32

Bij de Kwantum stonden die nasa matrassen laatst in de folder,ik ga daar van de week heen om te kijken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:26

300 euro voor een 2 persoons bed dus dat valt mij erg mee.