medicatie voor een ''goed gevoel''..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

medicatie voor een ''goed gevoel''..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 18:43

hey,

ik vroeg me af, of er mensen zijn die ook eens anti depressiva of iets dergelijke heeft gebruikt..
wss krijg ik binnenkort medicatie voor mijn depressie..
morgen gaat mijn moeder praten met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige, over hoe ikw as al klein kind..
en dan gaat ze direct overleggen of dat verstandig is.

gister werd mijn moeder namelijk gebeld, of ik volgende week kon komen voor mijn medicatie..
maar daar wisten we helemaal niks van, toen zeiden ze dat ze dat met mij besproken zouden hebben.. niet dus..

word dus aardig overd*ndert en mijn moeder weet niet of ze het nodug vind.
dus aan jullie de vraag: welke medicatie hebbne jullie gebruikt en hoe reageerde jullie erop?

groetjes!

Armaris

Re: medicatie voor een ''goed gevoel''..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:59

Ik gebruik Sipralexa omdat ik momenteel een prolactinoom heb dat mijn stemming beïnvloedt, ik voel me dus altijd k*t Scheve mond Door die Sipralexa heb ik dit probleem niet en kan ik 'gewoon' functioneren. Lachen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:02

Ik slik nu (over 2 maanden) een jaar Seroxat voor mijn gegeneraliseerde angststoornis en ik ben nu weer helemaal de oude. Ben minder snel zenuwachtig (alleen bij zeer stressvolle situaties nog iets) durf weer met de tram etc

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 13:53

ok, dankjullie Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:00

Ik heb nalv paniekstoornis, zware depressie door een burn-out ook een paar jaar seroxat geslikt. Heeft mij er erg goed doorheen geholpen.
Nu ben ik precies een jaar geleden gestopt met de medicatie, en nu pas eindelijk gaat het weer wat beterder... Na de medicatie val je behoorlijk in een diep gat, en kunnen alle klachten tijdelijk terugkomen.

Nu ben ik blij dat ik door heb gezet, ik wilde van die rommel af, omdat het mij teveel afvlakte .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:42

Een pilletje voor een goed gevoel bestaat niet, dat is een droom.
Wat wel bestaat is 30 kilo aankomen, en idd je gevoel wat afgevlakt wordt,
maar daar zit geen nuance in hoor, voor de gelegenheid wordt alles afgevlakt
dus ook de leuke dingen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:34

Ik heb ook ooit iets geslikt maar je wordt er alleen maar duf van,voor een beter gevoel werkt sint jans kruid erg goed dat is van Vogel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:45

Daphne: wie wil de medicatie voorschrijven? Ik denk dat jullie (je moeder en jij bij voorkeur samen) het beste nog een duidelijk gesprek kunnen hebben met de arts. Schrijf bijvoorbeeld de belangrijkste vragen op. Dingen waar je aan kunt denken: wat is het belangrijkste effect, wat zijn de bijwerkingen, wat zijn de alternatieven en waar moet je op letten? En welke dingen worden er gedaan naast de medicatie aan behandeling of begeleiding?

Antidepressiva zijn zeker niet alleen maar slecht. Als ze goed aanslaan dan herstellen ze vooral de balans van het normale gevoel. Het is dus niet dat je je doorlopend goed voelt maar ook niet dat je dan helemaal niets voelt.
Wat Chiqa en marleen_usar al aanhalen is echter wel een veelvoorkomende bijwerking: dat je er duf en vlak van wordt. Dat gebeurt niet bij iedereen, en in een aantal gevallen is het met andere medicatie of een lagere dosis op te lossen, maar het is wel iets om op te letten.

Veel succes met het gesprek en de beslissing Ja

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:56

Ik heb ong een jaar Cipramil (Citalopram) geslikt vanwege een depressie.
Ik was er op dat moment heel blij mee want het bracht een stuk rust in mijn hoofd, maar net als CM vond ik op een gegeven moment ook dat het me teveel afvlakte. Dat was goed in het begin maar op een gegeven moment wil je toch verder.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 00:53

Ja ervaring...

Paar jaar terug begonnen met Zoloft, deed niets. Vervolgens Lexapro, deed ook niets al had ik er toen al de schijt aan en slikte ze niet helemaal zoals hoorde.

Toen een tijdje niets meer en daarna werd ik op Remeron gezet waar ik een 25kg van aankwam, niet grappig. Echt vreetzucht niet normaal, vrat nog net niet mijn dekbed op 's nachts. En nu slik ik Efexor, ik merk eigenlijk vrij weinig verschil maar val op het gemak in ieder geval wel weer af. Wel wordt ik met het opstarten van de AD ontzettend opstandig.

Maar helaas hét pilletje bestaat niet dus daarnaast krijg ik nog een 1 mg Xanax op een dag tegen angst, 200 mg Seroquel om te slapen en overdag 2x100 mg Seroquel om de dag door te komen. En als ik dat allemaal geslikt heb is er weinig gevoel over... ook geen goed gevoel helaas.

Van de AD word ik niet suf of vlak, dat is meer van de anti psychotica. Wel kun je de eerste weken bijwerkingen hebben, maar dat is kwestie van langzaam opbouwen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 17:50

dankjullie! Lachen
ik denk dat ik er niet aan wil beginnen.. als ik dit zo lees..
bij mk vinden ze het wel nodig, omdat ik maandag nacht van huis ben weggelopen (politie heeft me toen meegenomen naar het bureau om mijn ouders te bellen..) en me al heel lang klote voel (2 jaar)

maar ik heb geen zin in aankomen.. k moet binnekort naar een dietiste, dan zou dat alles dus ook geen nut hebben..

nouja we gaan eerste wel eens goed overleggen bij mk..., Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:51

Als je naar de dietsite moet zou ik idd dr niet aan beginnen...Heel veel sterkte verder met je leven! Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 18:11

dankje Lachen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:28

Ik zelf ben van de Seroxat niet aangekomen, vlak ben ik ook niet. Soms wat duf maar dat vind ik wel fijn aangezien dat vaak juist is in stressvolle situaties en dan kan ik het mooi gebruiken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:49

Ik slik op dit moment 20mg Fluoxetine in combinatie met 50 mg Topamax. Dat stelt eigenlijk heel weinig voor (Topamax is pas echt werkzaam bij een dosis van 300 mg) maar ik heb PTSS en daardoor schiet ik soms nog wel eens in de zenuwen en ben ik bezig met het verwerken van traumatische herinneringen.

Het rare is trouwens dat Topamax juist wordt gebruikt als antidepressiva in combinatie met afvallen. Het zou juist hongergevoel verminderen en mensen helpen met afvallen. Verward Ik heb daar gelukkig geen last van, maar het staat ook op de bijsluiter dat het hongergevoel kan onderdrukken en eetbuien kan verminderen.
Ik hou verder absoluut niet van pillen slikken, maar Topamax en Fluoxetine kunnen verder weinig kwaad, en zeker niet in de minimale dosis die ik slik.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:59

ik heb eerst een tijdje op seroxat gestaan, dat was geen suc 6 had enorm last van bijwerkingen, stond op max dosis en was nog giga depri en voelde verder niks. ben nu over op efexor, al heel tijdje en dat gaat eigenlijk heel goed. slik nog wel behoorlijke dosis, maar heb geen bijwerkingen, kom ook niet aan, heb gewoon normale stemmingswisselingen, kan heel blij ,gezellig en vrolijk zijn, maar ook flink boos, chagerijnig, verdrietig etc. ik wordt dus niet echt heel erg afgevlakt, maar het werkt precies voor waar het nodig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:27

Haagsemeid schreef:
Ik zelf ben van de Seroxat niet aangekomen, vlak ben ik ook niet. Soms wat duf maar dat vind ik wel fijn aangezien dat vaak juist is in stressvolle situaties en dan kan ik het mooi gebruiken

Dan is dat echt uitzonderlijk, de meeste die ik ken van mn opname zijn allemaal 30 kilo dr van gegroeid, mijn vriendin zelfs 50!!
En een bijkomende bijwerking die na een paar maanden slikken dr bij kan komen is nachtzweten.
Ze moeten om de nacht hun bed verschonen en zelfs een plastisc zijl op hun matras leggen om het te beschermen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:04

Heb je al iets anders geprobeerd dan pillen,dus een andere therapie?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:24

Oh dat nachtzweten, daar heb ik ook zo'n verschrikkelijke last van gehad, maar weet niet meer van welke.

13 is inderdaad erg jong voor medicatie, de meeste zijn ook niet geschikt voor die leeftijd. Inderdaad eerst andere dingen proberen of eventueel een 'medicijn voor nood' die je kan nemen als je 'gekke' dingen wil gaan doen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:21

Ik gebruik Cipramil.
En ik merk wel degelijk dat de diepe dalen wat minder worden.
Ad is geen wondermiddel, maar het kan je zeker wel een steuntje in de rug geven.
Ik ben overigens geen gram aangekomen van m'n Ad.
Het ligt toch echt aan jezelf of je aankomt of niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:22

Broccoli schreef:

dat is dus niet waar. Je stofwisseling veranderd Knipoog

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:25

Chiqa schreef:
Broccoli schreef:

dat is dus niet waar. Je stofwisseling veranderd Knipoog

Gebeurt zélden.
Mensen geven erg snel de schuld aan med. en het veranderen van de stofwisseling.
Stofwisseling wordt niet snel trager. Wat er wel gebeurt is dat je meer honger krijgt en meer gaat eten. Et voila, je komt aan.

ps; ik vind deze discussie leuk Bloos Ik discusseer vaak hierover Haha!
Ik ben gewichtsconsulente namelijk. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:29

Chiqa schreef:
Dan is dat echt uitzonderlijk, de meeste die ik ken van mn opname zijn allemaal 30 kilo dr van gegroeid, mijn vriendin zelfs 50!!
En een bijkomende bijwerking die na een paar maanden slikken dr bij kan komen is nachtzweten.
Ze moeten om de nacht hun bed verschonen en zelfs een plastisc zijl op hun matras leggen om het te beschermen...

Hmm ja, ik ben er destijds ook flink van aangekomen, heb nog niemand gehoord die van de Seroxat níet is aangekomen tot vandaag in dit topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:42

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:21

Ik reageer ook even. Vanaf april slik ik Paroxetine, dat is hetzelfde als Seroxat.

Ben hier in begin echt ontzettend ziek van geweest, wat een bijverschijnselen had ik..niet best. Maar dat wisselt ook heel erg per persoon. Daarna ging het alleen maar beter en voel me nu al weken stabiel. Ik ben geen kilo aangekomen ervan, had ik wel gewild trouwens haha. Vlakt me ook niet af heb ik het idee, ik voel me er goed bij.

Bij mij is het voorgeschreven voor burn out klachten en daardoor ook paniek en angsten, dit gaat allemaal stukken beter nu.