Ik verslaap me elke dag, ben elke dag super moe !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva1993

Ik verslaap me elke dag, ben elke dag super moe !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 21:28

hoiii , ik heb een probleempje.
Hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik kom er s'ochtends gewoon niet uit!
ik dacht in de winter dat het in de zomer wel minder zou worden , maar het is zelfs erger geworden.
omdat ik altijd zo'n haast heb naar school, eet ik s'ochtends niet. maar ookal verslaap ik me een keer niet dan eet ik ook niet, ik kan het gewoon niet. ik wordt misselijk dan..
nou als ik tijd heb in de ochtend dan neem ik energie pillen, maar die werken ook niet.
ik kom in de avond ook moeilijk in slaap..
Iemand tips?

kers

Re: Ik verslaap me elke dag, ben elke dag super moe !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:35

Misschien eens naar de dokter gaan en bloed laten prikken, misschien kom je iets te kort.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:36

heb ik ook last van Nagelbijten / Gniffelen
toen dachten ze aan nierproblemen, uiteindelijk was dit het niet, dus weet het nog steeds niet Lachen

in de avond heb ik mistens 4 uur nodig, voor ik in slaap val. en sogtends ben ik zó moe, kan der niet uitkomen

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:02

Heb ik ook last van gehad
Je kunt het beste even naar de dokter gaan en dan bloed laten prikken
Bij mij was het de ziekte van Pfeiffer.
Die is nu wel weer weg maar tis handig om te weten ..

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:47

Ik zou zowiezo even een afspraak met je dokter maken.
Verder mag je wel iets meer vertellen over je eet- en slaapgewoonten.
Eet en drink je voldoende en gezond? (granen, vezels, groente, fruit etc?)
Wat doe je in de uren voordat je gaat slapen? Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht en slaap je vast of onrustig? (soms kun je ook tevéél slapen, waardoor je alleen maar suffer wordt)
Sport je ook? Heb je van dit slaapprobleem altijd last gehad of is dit van de afgelopen tijd?
Nou goed, een aardige vragenlijst - maar nogmaals; een dokter zal hier ook naar vragen dus lijkt me dat het beste. Succes! Vork

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:53

Je bent ongeveer 14, ik weet niet hoe lang je al last hebt van moeilijk wakker worden en moeilijk slapen. Maar ik zou die energiepillen maar weglaten, ik denk niet dat het gezond is.
Maar je bent nu wel in periode dat je lichaam vooral bezig is met veranderen (lichamelijk en vooral ook hormonaal) en dat kost heel veel energie. Jongens hebben daar minder last van.

Ik vraag me wel af hoe laat je eigenlijk naar bed gaat en hoe laat je altijd opstaat door de weeks en in weekenden?

En wel proberen te ontbijten, daar krijg je een hoop energie van. Ik ken de gevoel van (kots)misselijk zijn 's morgens maar begin dan met een klein bakje yoghurt, later evt met muesli.. Of beschuitje. Als je dat altijd doet, kan het zo zijn dat je uiteindelijk met gemak 2 boterhammen kan eten 's morgens.

En voor zekerheid bloed laten prikken kan geen kwaad.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:30

Aldewereld schreef:
Ik zou zowiezo even een afspraak met je dokter maken.
Verder mag je wel iets meer vertellen over je eet- en slaapgewoonten.
Eet en drink je voldoende en gezond? (granen, vezels, groente, fruit etc?)
Wat doe je in de uren voordat je gaat slapen? Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht en slaap je vast of onrustig? (soms kun je ook tevéél slapen, waardoor je alleen maar suffer wordt)
Sport je ook? Heb je van dit slaapprobleem altijd last gehad of is dit van de afgelopen tijd?
Nou goed, een aardige vragenlijst - maar nogmaals; een dokter zal hier ook naar vragen dus lijkt me dat het beste. Succes! Vork

Ik drink voornamelijk water, en soms als ik echt wordt gedwongen om iets binnen te krijgen in de ochtend fruitontbijt.. Ik eet opzich wel gewoon normaal avondeten etc, als ik thuis kom een broodje, in de pauze op school een broodje gezond. ik ga om half 10 naar bed, zet me wekker om 7 uur. Als ik er om half 10 in lig val ik pas om kwart voor 11 in slaap, slaap dus niet de minimale 8 uur.
als k dan slaap slaap ik wel aan een stuk door, tot me wekker gaat en dan slaap ik door tot kwart voor 8, veel te laat dus, moet een half uur fietsen en half 9 op school zijn..
ik sport niet, ga binnekort wel weer op paardrijden, k fiets elke dag 7 km heen naar school en 7 km terug. Rij wel regelmatig paard.. Ik heb er niet altijd last van gehad, eigenlijk zo heftig sinds dit jaar.
Ik ga volgend jaar naar de 3e.
Haha, genoeg antwoord Tong uitsteken

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:35

Tja.. Ik heb hier niet zoveel verstand van: ik spring 's ochtends altijd snel mijn bed uit! Maar misschien is het een idee om dan eerder naar bed te gaan en dus ook eerder je wekker te zetten. Ontbijt is écht heel belangrijk hoor. Als ik 's ochtends niet eet dan haal ik de rest van de dag niet En als je 's ochtends misselijk bent neem dan geen yoghurt (hoe je het ook schrijft Clown ) Ik heb namelijk een keer ergens gehoord dat als je misselijk bent melk enzo niet zo goed zijn. (maar dat kan ik ook helemaal fout hebben hoor!)
Of vraag aan je ouders of zij er meer op willen letten: Het wordt volgens mij echt een probleem anders... Vraag of ze je dan gewoon uit bed willen slépen zodat je gewoon kan ontbijten (ookal is het maar een klein beetje, neem gewoon elke keer wat meer Knipoog ) en gewoon rustig je dag beginnen!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:40

suus_Mette schreef:
Tja.. Ik heb hier niet zoveel verstand van: ik spring 's ochtends altijd snel mijn bed uit! Maar misschien is het een idee om dan eerder naar bed te gaan en dus ook eerder je wekker te zetten. Ontbijt is écht heel belangrijk hoor. Als ik 's ochtends niet eet dan haal ik de rest van de dag niet En als je 's ochtends misselijk bent neem dan geen yoghurt (hoe je het ook schrijft Clown ) Ik heb namelijk een keer ergens gehoord dat als je misselijk bent melk enzo niet zo goed zijn. (maar dat kan ik ook helemaal fout hebben hoor!)
Of vraag aan je ouders of zij er meer op willen letten: Het wordt volgens mij echt een probleem anders... Vraag of ze je dan gewoon uit bed willen slépen zodat je gewoon kan ontbijten (ookal is het maar een klein beetje, neem gewoon elke keer wat meer Knipoog ) en gewoon rustig je dag beginnen!

ja heb ik geprobeert, alleen ik kan het niet opbrengen om om half 9 naar bed te gaan ..
ik heb het in deze tijd van het jaar super druk met school, veel stress met dingen afmaken en inleveren. En ik moet elke dag om half 8 tot half 9 McLeod's Daughters kijken.. Bloos
heb zeker wel vaak gedaan dat ik na Mcleod's naar bed ging, maar dan heb ik het zelfde probleem.
Erinegeval bedankt voor je tip. Ik ga het zeker proberen.

Derest ook bedankt, misschien moet ik toch maar even naar de dokter gaan.. Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:41

Ach.. Daar heb ik nu al zo'n 15 jaar last van. Clown

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:02

`s Avonds:
- Meteen na McLeod's Daughters naar je bed toe
- In je bed nog een half uurtje een boek lezen (niet te spannend)
- Licht uit, op je rug gaan liggen en naar je buik ademen, liggen blijven!

's Ochtends:
- Wekker gaat > uitzetten Clown > rechtop gaan zitten > langzaam uit bed stappen en raam open zetten > douchen/ aankleden
- 1 broodje en 1 stuk fruit (moet op Whoosh! !)

Huiswerk Slim :
- Vrijdag huiswerk voor maandag af
- Zaterdag èn zondag 2 uurtjes aan je huiswerk voor de rest van de week (vooral verslagen en proefwerken)

Succes Haha! !

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:34

Ik kon er ook nooit uitkomen; en was altijd zo moe als ik wakker werd.
Nu heb ik de philips wake-up light van m'n Ma mee naar boven genomen.
En ja het helpt echt Ja, voel me veel frisser als ik wakker word.
Heb al de hele dag meer energie; geen hoofdpijn meer; ik geef hem niet meer terug aan m'n Moeder! Haha!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:46

@Kiekkiek, bedankt voor je tips, ik ga het zeker proberen.
& misschien moet ik ook maar een keer die phillips wake-up light van me moeder proberen Bloos

Bedankt allemaal !

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:23

hier nog 1..
het duurt ong 3/4 uur voor ik slaap, terwijl ik echt uitgeput ben, en de volgende dag kan ik mijn bed niet meer uitkomen Tong uitsteken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:24

1 brood en nog een fruit voor een niet ontbijter is echt veels te veel en ben je uren daarmee bezig. Begin dus met iets zeer lichts. enkel fruit kan wel.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:09

Eva1993 schreef:
ik heb het in deze tijd van het jaar super druk met school, veel stress met dingen afmaken en inleveren.

Ik denk dat een groot deel van je probleem hierin terug te vinden is.
Ik heb ook veel slaap problemen gehad, en op dat moment besef je het niet, maar schoolwerk kan aan je vreten. En dan denk je dat je aan 1 stuk door slaapt en redelijk goed slaapt, maar in je hoofd blijf je bezig met je dingen die je af moet hebben.
Probeer voor het slapen gaan echt niks meer aan school te doen. Leg het naast je neer.

Ook jezelf dwingen om je bed uit te komen als je wekker gaat wil nog wel eens helpen.
Het schema van Kiekiek (geloof ik) is wel een goede. Maar probeer het ontbijt op te bouwen.

Wat sporten 's avonds wil ook nog wel eens helpen. Je klachten zijn meer dingen die wijzen dat je mentaal heel moe bent (in je hoofd) en niet zozeer fysiek. 's avonds nog even een half uurtje sporten maakt je fysiek wat moeier wat helpt je makkelijker in slaap te komen.

Succes!