Na douchen extreem uitgedroogde/'gerimpelde' handen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Na douchen extreem uitgedroogde/'gerimpelde' handen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:25

Okee, echt dom om hierover een topic te maken Bloos.. Maar het is inmiddels zo erg dat ik er tegenop zie mijn haren te wassen, omdat ik dan zo lang onder de douche moet staan!

Waarom? Sinds korte tijd heb ik na het douchen (soms al na een paar minuten onder de douche staan) van die ontzettende gerimpelde handen. Je weet wel, van die 'omahandjes' die je ook krijgt als je lang in het zwembad bent enzo. Nu is het sowieso wel vervelend om dat zo snel te krijgen,
maar nu raken mijn handen ook ontzettend trekkerig en uitgedroogd enzo tijdens/na het douchen. Het doet echt ontzettend pijn aan mijn handen, lijkt wel of er overal scheurtjes in de huid zitten (zo voelt dat dan). Vooral ook bij die plekjes tussen mijn vingers.
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen valt? Insmeren met handencrème helpt niet.

Moet wel zeggen dat ik vaak douche (meestal 2x/dag), maar ik moet nou eenmaal vrijwel elke dag mijn haren wassen en 's ochtends heb ik daar geen tijd voor! Hoop dat iemand een oplossing heeft, want de laatste tijd spring ik het liefst met een minuut al uit de douche omdat ik bang ben voor de trekkerige en pijnlijke huid.

Rebel_Jits

Re: Na douchen extreem uitgedroogde/'gerimpelde' handen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:09

Ik denk toch echt dat je te vaak doucht. Ik kan me niet voorstellen dat je elke dag je haar moet wassen, tenzij je elke dag door de modder en koeienpoep rolt. Je zou beter je haar om de 2 dagen wassen. Dus: dag 1 wel, dag 2 en 3 niet, dag 4 wel, dag 5 en 6 niet, dag 7 wel..
En je kan wel elke dag onder de douche, zolang je alleen ff afspoelt. Dus geen zeep, water is genoeg.

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:11

Ik denk gewoon altijd erna direct insmeren met créme
Bijvoorbeel SOS handcreme van Nivea
Verder weet ik niets..
Ik was ook elke dag mijn haar hoor, anders word het vet en zit het gewoon niet, echt irritant voor als je op vakantie moet en niet elke dag kan douchen dan is het heel snel vet mja..
Maar mijn handen zijn niet gerimpeld enzo

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:12

Hihi jij doucht wel erg vaak ja Knipoog Ik werk in een vijverspeciaalzaak en zit dus ook héél veel met mijn handen in het water. Ik heb ook last van droge handen, kloofjes, scheurtjes enz.

Ik gebruik arnica handcreme van yves rocher en dat helpt bij mij erg goed. Ik smeer ze glijk in na mijn werk en bijv. na het douchen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:11

Ik werk in de zorg en zit ook veel met mijn handen in het water met sop ed erin Ja
Mijn handen zijn ook zeer droog, kloofjes, trekkerig
Heb het ook vaak als ik onder de douche vandaan kom.

Ik gebruik al een wat mildere neutralere douchegel waar weinig/geen parfum in zit.
En direct na het douchen insmeren Ja

Heb nu bij Oriflame handcreme besteld, die schijnt hier ook super voor de helpen
Ik krijg hem zondag dus nog even afwachten Lachen