Ongelijke pupillen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Ongelijke pupillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 13:35

De laatste paar dagen heb ik last van ongelijke pupillen. Wie weet of dat normaal is en is er iets tegen te doen. Ik heb wel even op internet gekeken, het zou een verschijnsel van de ziekte van Lyme kunnen zijn. Ik werk wel veel met dieren en controleer regelmatig op teken, maar nog niets gezien.

Vayo

Re: Ongelijke pupillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:16

Hmmm weet je zeker dat je het goed ziet? en zien andere dit ook bij jou?

Ongelijke pupillen is vaak iets neurologisch, maar dan zou je wel duidelijke verschijnselen moeten hebben. Als je twijfelt zou je naar de dokter kunnen gaan, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iets mis is.

En internet...jah als je kijtk bij hoofdpijn kom je uit op een hersentumor of hersenbloeding bijv. Ik vind internet geen goede bron om te zoeken naar medische dingen Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:49

Naar HA gaan Knipoog En als het echt ongelijk is zal hij je waarschijnlijk wel doorverwijzen. (verwacht ik)

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:01

Het is hoogstwaarschijnlijk niks ernstigs hoor. Ik heb het ook. Maar als het je gerust stelt kan je inderdaad even langs de huisarts gaan. Hierboven werd gesproken over hersenbloeding en hersentumor, meestal is er dan sprake van een lichtstijve pupil, dat wil zeggen dat het niet reageert (kleiner wordt) als er licht in valt, bijvoorbeeld omdat de zenuw die voor deze reactie zorgt is afgekneld.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:43

Ok, ik maak me ook niet erg zorgen ofzo hoor. Mijn moeder zag het ook, maar ik ben chronisch hoofdpijn patiënt. Misschien ligt het daar aan.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:52

mijn vriend heeft dit ook. in het begin een jaar geleden ofzo was ik er van geschrokken.bij hem zie je soms dat het wel een erg groot verschil is. hij wilt niet naar de dokter maar heeft ook geen last ervan.