Hoe hou je een dieet vol????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Hoe hou je een dieet vol????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 22:41

Mij gaat het niet zozeer over WELK dieet jullie al eens gevolgd hebben,
maar hoe je dit VOLHOUDT???

Een uithongerdieet bedoel ik echt niet, maar als ik ergens iets probeer,
ben ik zo gefocust op eten, dat ik net nog MEER honger heb!
De eerste dagen gaat best nog wel, maar erna verlies ik steevast de moed
Bloos

Dus vandaar mijn oproep, wie heeft er een leuke tip om jezelf aan te sporen
je dieet vol te houden???

Joto

Re: Hoe hou je een dieet vol????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:42

Je zelf bezig houden, ga rondje lopen, water drinken, oefeningen, puzzel whatever, jezelf bezig houden

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 22:44

Joto schreef:
Je zelf bezig houden, ga rondje lopen, water drinken, oefeningen, puzzel whatever, jezelf bezig houden

Leuke tip, gaat thuis best wel ... maar op m'n werk ... Boos!

En van het moment dat ik 1l water per dag drink, moet ik om het KWARTIER plassen
zeeeeeeeeeer vervelend ...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:45

En als je bronwater drink? spa of iets? Ik moet dan altijd gelijk minder, of veel zweten hoef je bijna helemaal niet haha

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 22:49

njet, bronwater, kraanwater, maakt allemaal geen verschil. Mijn lijf wenst blijkbaar enkel cola haha (dan moet ik haast niet plassen).

ja veel zweten is natuurlijk ook een oplossing ... maar of collega's en klanten dat zo leuk vinden ???

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:49

inderdaad: houd je zelf bezig. Als je op kantoor werkt ofzo, kan ik me voorstellen dat dit heeeeel moeilijk is. Als ik thuis zit te studeren en ik moet er weer aan denken, dan stap ik meestal even op mn racefiets of ik ga een stukje lopen, voel ik me gelijk beter Knipoog

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:53

Ik ben nu 2 maanden flink aan de lijn, (wel met iemand die zelf erg veel heeft gewogen en waar ik nu de paarden verzorg) ik ben nu in totaal 8 kilo kwijt, Maar als je een doel hebt, gaan je daar naartoe stromen.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 00:44

Argh, toen ik begon met mijn werk, was ik kilootjes Tong uitsteken aangekomen. Ik was de hele dag door aan het eten, zelfs mijn collega's vroegen mij of ik alsjeblieft niet kon ophouden met eten Haha!. Ik zat nl. altijd kauwend met een warme choc Nagelbijten / Gniffelen achter mijn computer.

En ja, dat kon natuurlijk niet langer, en had het in 1 keer omgegooid. Zodra mijn behoefte naar iets slechts toenam, ging ik gewoon een bekertje water halen. Moet zeggen dat ik heeeeel vaak liep op kantoor (om drinken te halen en vervolgens naar 't toilet te gaan).

En ik neem nu altijd fruit mee, of anders een muesli-reep oid, zodra ik trek kreeg nam ik gewoon een appel of zo'n reep. Ik moet zeggen dat ik vrijwel geen frisdrank of andere zoetige sapjes meer drink.
Tuurlijk snoep ik wel, het moet nog wel leuk blijven. Dus ik snoep gewoon iets minder vaak. Verder is het inderdaad wat Stroedel zegt, zodra je een doel hebt gevormd, ga je er naartoe werken. In het begin is het vrij lastig om in die ritme te vallen, maar wordt wel steeds makkelijker. Net zoals ik geen rund en varkensvlees meer eet, was in het begin lastig, maar daarna ga je het niet meer missen.

Zorg er wel voor dat je goed ontbijt en luncht. Wel kan je bij het avondeten iets minderen (met lekker veel groente), heb je hierna nog trek, neem dan fruit.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:33

Met moeite Bloos .....
Ik ben 2 jaar geleden zo'n 15 kilo afgevallen, puur door minder te eten, niet te snoepen en veel te sporten. In die 2 jaar zijn er weer 5 kilo bijgekomen omdat ik nergens meer naar keek en die wil ik er nu af. Ik hou het voor door te denken dat het me toen ook gelukt is om 15 kilo af te vallen, dus moet die 5 nu ook lukken.

En het helpt natuurlijk ook om te zien dat er elke dag wel een beetje gewicht af is als ik op de weegschaal sta Haha!

Als ik zin in iets lekkers krijg dan ga ik iets doen of pak ik een wortel, cracker of een glaasje water.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:36

Hoe hou ik een dieet vol?
Niet... Huilen Ik ben ook net zo'n jojo. afvallen oke, maar het gewicht dan vasthouden Ik zag vanmorgen een foto van mezelf. Ben dus spontaan maar weer aan het lijnen geslagen Haha!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:36

ik denk dat het dan vestandig is niet te gaan " lijnen" maar hulp te zoeken van een dietiste.. je moet namelijk je eetpatroon aan passen, leren anders te eten...
Hoe je dat volhoud? zelf willen, niet het voor een ander doen maar voor jezelf, als je echt wil kun je dat wel.
Ook is het makkelijk als er mensen zijn die je steunen, maar dat is ook voor ieder persoonlijk.

ik heb sonjabakker gedaan, ben nu 15 kilo afgevallen, en val nog steeds wel een beetje af... gewoon omdat ik het zelf zat was om overgewicht te hebben.

Lachen