Duizelig&zwarte vlekken zien bij inspanning, opstaan&veel li

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Duizelig&zwarte vlekken zien bij inspanning, opstaan&veel li

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:28

Hallo allemaal,

Ik heb nou sinds een tijdje last ervan dat als ik opsta ofzo(1 op de 3 x) ik helemaal duizelig wordt en even alles zwart wordt en daarna nog een paar seconden alleen maar zwarte vlekken en dan gaat het wel weer.

Ook bijvoorbeeld met gym heb ik hier veel last van alleen dan duizelig en zwarte vlekken zien en dan een hele tijd.

Als ik net van binnen naar buiten ga ofzo en de zon schijnt/het is heel licht heb ik hier ook vaak last van.

Vandaag had ik ook op school het 3e uur al dat ik opstond en dat het weer verkeerd ging en toen ben ik de hele tijd niet lekker geweest en toen had ik het 5e & 6e uur gym maar ging het al heel snel ook weer fout en toen heb ik heel de gymles als een soort van zombie op een bankje gehangen omdat het gewoon niet ging en erge hoofdpijn/duizeligheid en ook veel zwarte vlekken zien. Tijdens het 7e uur heb ik nog ene halfuur rustig gezeten en toen heb ik ook wat zoete dingen gehad enzo en toen ging het wel iets beter en nou voel ik me weer gewoon goed.

Maar het is gewoon heel vervelend. Heeft iemand enig idee wat dit is?
Er zijn mensen die aan bloedarmoede denken, maar ik weet niet wat jullie ervan denken

Groetjes Desiree!

RoseK

Re: Duizelig&zwarte vlekken zien bij inspanning, opstaan&veel li

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:31

Hier heb ik ook altijd last van, ook weleens als ik aan het winkelen ben. Ik weet eigenlijk ook niet precies hoe het komt, het helpt wel om diep en rustig adem te halen.
Ik volg dit nog even Lachen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:32

Ik denk ook aan bloedarmoede, dat heb ik ook gehad en had dezelfde verschijnselen. Is heel makkelijk achter te komen, gewoon even langs de huisarts gaan en daar kunnen ze het zo aan 1 druppel bloed al wel zien.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:36

Ik denk dat je last hebt van een te laag suikergehalt. Vooral ook omdat je zelf zegt dat, toen je wat zoete dingen had gegeten het beter ging. Een verandering in de bloedsuikerspiegel kan ontstaan door inspanning, dus dat kan de reden zijn dat je er onder gym sneller last van had.
Verder, mag ik weten hoe oud je bent?
In de pubertijd hebben veel mensen en vooral meisjes last van een te lage bloeddruk. Ook dit kan duizeligheid, zwarte vlekken etc ontstaan.
Bloedarmoede is ook nog een optie, maar dat lijkt me in eerste instantie niet zo voor de hand liggen.
Hoelang heb je hier al last van, want als dit langer speelt, zou ik je toch adviseren even langs de huisarts te gaan. Die heeft hier meer kijk op, en zou je evt door kunnen verwijzen om een keer bloed te prikken ofzo. Dan weet je het tenminste zeker.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:38

zou er ook mee naar de ha gaan. Heb ik ook wel eens gehad en bleek toen ook inderdaad bloedarmoede te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:42

Oke dankjulliewel Lachen, dan moet ik toch maar langs de huisarts. (Ben bang voor bloedprikken).

@_Cathalijne, ik ben nou 15 jaar oud dus inderdaad in de pubertijd, te laag suikergehalte zou inderdaad ook kunnen!

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:44

Nou als je moet bloedprikken in ieder geval veel succes Lachen
En onthoud gewoon ontspannen, het is even een prikje en het is zo voorbij (klinkt heel er kinderachtig zo, maar bij mij heeft het altijd gewerkt. Was vroeger als de dood voor naalden Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:46

Oke dankjewel Lachen. Ja ik ben nou ook als de dood voor naalden en ik heb 2x bloed moetne laten prikken en beide keren hebben ze verkeerd geprikt dus nou ben ik al helemaal panisch Nagelbijten / Gniffelen. Maar desnoods neem ik een vriendin mee die wat tegen me in kan praten en dan gaat het wel Lachen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:48

probeer is vitamine pillen met extra ijzer bij te slikken Knipoog als het daarvan minder word even langs de dokter, betekend namelijk bloedarmoede/ijzertekort.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:48

Heeeeel veel voorkomend probleem in de pubertijd. Je lichaam groeit, je hormoonspiegel verandert en soms lopen die aanpassingen niet helemaal synchroon. Het kan idd bloedarmoede zijn, wat eventueel op te lossen zou zijn met wat ijzertabletjes of het is inderdaad een laag suiker op dat moment en dan moet je gewoon op zo'n moment even wat tabletjes dextro energy naar binnen werken of iets van frisdrank, dan zul je je ook snel beter voelen.,
Maar om het dus zeker te weten: even langs HA gaan.
De huisarts zal trouwens waarschijnlijk een vingerprikje doen en dat is al gebeurd voor je er erg in hebt. ALleen als hij echt een flinke afwijking verwacht, zal hij je nog doorsturen voor bloedprikken, maar dan is het ook wel echt nodig. Maar meestal kan het gewoon toe met een vingerprikje en daar voel je echt niks van hoor!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:49

Bloedarmoede is goed mogelijk. Maar ook als je te weinig drinkt en eet (vooral te weinig drinkt).
Zorg voor voldoende variatie in je eten en probeer zeker om 2 liter per dag te drinken. Als het dan nog niet echt overgaat, even langs de dokter.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:52

Oh nog 1 vraagje, je doet toevallig toch niet aan de lijn he?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:52

Heleen1988 @ zover ik weet mag een vingerprikje niet meer Knipoog, bloed afnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:53

Oke dankjulliewel weer Lachen

@Heleen1988, vingerprikje ken ik inderdaad wel, laag suikergehalte kan ik in principe ook zelf controleren omdat mijn broertje & vader allebei diabetes hebben. Dankjewel in ieder geval!

@Rebel_Jits, drink ongeveer wel 2 liter op een dag(water), en eet verder ook goed dus dat zit wel goed Lachen.

@_Cathalijne, nee dat niet Lachen. Let wel een beetje op dat ik niet teveel snoep enzo maar niet echt lijnen eet gewoon gezond en drink veel water enzo.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:54

Ok want dat gebeurd ook nog wel eens dat (vooral) meisjes dat ze gaan lijnen, en vervolgens verbaast opkijken dat ze wel eens last krijgen van duizelingen Knipoog

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:58

ik heb dat ook heeel erg gehad (en dat mn ogen helemaal trokken) maar toen vroeg ie wat ik dronk eeh een fles cola per dag Clown toen moest ik dus van de cola af en ging het beter maar het is nooit helemaal weggegaan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:59

Ja ik heb dat inderdaad ook met mijn ogen maar ik drink alleen maar water dus daar zal het niet door komen haha.

bedankt in ieder geval!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:19

Ik heb daar ook last van. Ja Vooral als ik moet spiegelen in de winkel, dan is het veel bukken-op een krukje stappen-eraf-bukken enz. dan heb ik de helft van de keren dat ik buk en weer op sta dat het zwart voor mijn ogen wordt.

Aan cola kan het niet liggen, drink doordeweeks enkel water.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:00

hoeft niet perse bloedarmoede te zijn hoor, kan ook een lage bloeddruk zijn, dit geeft ook deze verschijnselen Vingers aflikken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:02

Vooral bij te snel opstaan en dan duizelig is een lage bloeddruk ik heb daar ook vak last van.Als ik op mijn hurken zit en ik kom omhoog dan val ik om.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:10

marleen_usar schreef:
Vooral bij te snel opstaan en dan duizelig is een lage bloeddruk ik heb daar ook vak last van.Als ik op mijn hurken zit en ik kom omhoog dan val ik om.

ja precies Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:35

Ik zal ook even langs de HA gaan, gewoon ff bloedtestje doen.
Ik moet zeggen dat ik als het warm weer is en ik bijv. op bed lig en ik sta ineens op, dan wordt ik ook helemaal duizelig. Na een paar seconden is het dan weer weg.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:45

In eerste instantie lijkt het me handig om naar de huisarts te gaan. dokteren via bokt lijkt me niet het allerhandigste...
maar om ervaringen uit te wisselen kan natuurlijk prima Knipoog

maar jouw verhaal deed me denken aan toen ik in de puberteit was en vrij lang aan het worden was. ik was niet mager, maar in die tijd Schijnheilig nog wel aan de slanke kant.
Als ik op stond werd ik soms duizelig, zag zwart vlekken en ik ben zelfs een paar keer flauw gevallen.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die zei dat je bloed naar naar je hersenen gepompt moet worden als je opstaat, maar dat dit tegengehouden wordt door de zwaartekracht.
Als je een tuinslang langzaam aanzet en je houdt hem omhoog, dan duurt het langer tot het water eruit komt, dan dat je hem op de grond laat liggen. zo werkt het in je lichaam ook.
Bij lange, slanke mensen komt dit vaker voor dan bij kortere mensen.
Het is bij mij vanzelf over gegaan.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:06

Ik heb en had ern ook een tijd last van. telkens emt het opstaan uit bed als ik te lang sta. enz.
Na de Huisarts geweest. als ik dus stilsta of ineens opst a krijgen mijn hersenen geen toevoer meer waardoor het zwart word..
werd hier ook gedacht aan bloedarmoede maar dat was niet zo.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:07

Ik heb hetzelfde! Heb mij al geprikt op bloedarmoede, maar dat had ik niet. Ook gaan mijn oren suizen als ik flauw ga vallen. Bij mij was stress de oorzaak.