meer bokkers met een niet werkende schildklier en stofwissel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

meer bokkers met een niet werkende schildklier en stofwissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:16

Titel zegt het al.
Wat heb je er voor gekregen/aangedaan en hoe lang duurde het voordat het werkte en je je beter voelde en kilo's kwijtraakte Bloos bij mij werken ze dus beide niet en val daarom heel moelijk af waar ik niet vrolijk van word Clown Ik wil wel graag een even snel werkende schildklier Tong uitsteken

bruine

Re: meer bokkers met een niet werkende schildklier en stofwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:18

hoi, ik heb ook al jaren last van een traag werkende schildklier , de klachten zijn begonnen na de geboorte van de jongste, aangezien de klachten erg vaag waren heeft het jaren geduurd voor ze er achter kwamen dat mijn schildklier niet goed werkte, sinds 3 jaar slik ik nu dagelijks euthyrox 100 en dat ging tot voor kort goed, de klachten kwamen langzamerhand weer een beetje terug dus vorige week weer even bloed laten prikken en ondanks dat de waardes goed waren , normaal is tussen de 11 en de 25 , heb ik een hogere dosis gekregen, euthyrox 125 en voel me dus nu weer prima Haha! het rare is dat ik dus absoluut geen last heb van overgewicht, eerder ben ik iets aan de lichte kant Clown
de medicijnen werken bij mij dus gelukkig vrij snel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 10:10

wat waren jou klachten?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:55

pffft, wat waren je klachten, teveel en vooral vaag Clown

het is ooit begonnen met gewrichtsklachten en vermoeidheid, maar dan niet duidelijk aan kunnen geven waneer en hoe en tegen de tijd dat ik naar de HA wilde was het weer even weg, dus in het begin denk je aan , te druk, te zwaar werk, gaat wel weer over, uiteindelijk toch maar eens bloed laten prikken op reuma, ijzergehalte, glucose, enz. nooit is er in al die jaren iets uit een bloedonderzoek tevoorschijn gekomen terwijl de klachten toch langzaam aan steeds erger werden, ook kreeg ik enorm last van spierpijn op de meest vreemde plaatsen, liezen, scheenbeen, ellenboog en schouders de HA dacht aan overbelasting dus ook de fisiotherapeut heb ik vaak gezien Knipoog hielp allemaal niks, uiteindelijk heb ik 3 jaar geleden eens gevraagd of ik niet eens naar een reumatoloog kon, daar aangekomen krijg je allerlei vragen en moet je wat testjes doen, de beste man had zoiets van, wat je hebt heb je maar absoluut geen reuma of spieraandoening en heeft toen nog maar eens een zeer uitgebreid bloedonderzoek gedaan en daar kwam dus uit dat mijn schildklier weinig tot niks doet en dat geeft dus de klachten, toen ik eenmaal de medicijnen kreeg voelde ik me dus ook echt met een dag of 2 een heel ander mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:00

Toevallig net de HA opgebeld
Heb een jaar terug ook een bloedtest gedaan, maar mijn schildklier waardes waren oke.
Maar wil het weer opnieuw.
Moeder en oma hebben ook shildklier klachten

Toch word ik steeds meer moe, daardoor steeds hoofdpijn.
kan crasch dieeten volgen en val geen gram af.
Nadenken is steeds vaker een probleem door een wazig hoofd.
Spierpijnen zijn er steeds meer.

Ik ben het zo zat dat alles maar op ME wordt gegooid... mijn gevoel blijft zeggen schildklier.
Als ik de oksel test doe (temperatuur meten) is de temperatuur wel veel te laag....alleen de huisarts hecht daar geen waarde aan.

Ik lees dus gaar dit topic even mee.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:03

Ik heb ook last van een te trage schildklier, ik slik nu ong 2 jaar thyrax 150 mg. Bij mij duurde het ook jaren voordat ze er achter kwamen. Ik had ook klachten als, vermoeid, stijve spieren, ik hield heel veel vocht vast, een uitgedroogde huid en ik kwam steeds meer aan. Ik was al een paar keer naar de dokter geweest voordat ze er achter kwamen, maar ze stuurden me weer naar huis met geen conditie. Op een gegeve moment waren mijn spieren zo stijf dat ik heel veel moeite had met lopen! Ik dacht dit kan niet goed zijn, dus hup weer naar de dokter en toen wilde hij eindelijk bloed laten prikken. 1 of 2 dagen erna belde ze mij op dat ik langs moest komen en bleek dat het mijn schildklier was.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:07

klinkt allemaal wel bekent kawa, behalve dan het (over) gewicht, daar heb ik dus nooit last van gehad.
afgelopen week heb ik dus ook weer bloed laten prikken omdat de klachten toch zo langzamerhand weer aan het terug komen waren, volgens de HA waren de waardes goed, maar zelf voelde ik me dus absoluut niet goed, nu heb ik een hogere dosering en voel me prima.

wat ik bedoel te zeggen is dat het volgens het boekje wel in orde zou moeten zijn maar ieder lichaam natuurlijk anders is en wat voor de 1 een goede waarde is kan voor de ander te laag zijn, zeker als er bij jou al schildklierklachten in de fam. zitten zou ik er achter aan gaan.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:18

Breitling schreef:
Titel zegt het al.
Wat heb je er voor gekregen/aangedaan en hoe lang duurde het voordat het werkte en je je beter voelde en kilo's kwijtraakte Bloos bij mij werken ze dus beide niet en val daarom heel moelijk af waar ik niet vrolijk van word Clown Ik wil wel graag een even snel werkende schildklier Tong uitsteken

Hier wil ik even op in haken, ook ik heb een klierige klier (of had )
Mijn geschiedenis: per "toeval" ontdekt (15 jaar geleden) dat ik een hyper had, en een fikse ook!
Niks niet leuk hoor en dik zijn is mischien niet leuk maar te mager ook niet. Ben 1.63 lang en woog nog maar
54 kilo, en was niet te houden zo actief. Alles maar dan ook alles was op hol.
Moest zelfs nog naar de cardioloog voor remmers. Bovendien was ik achter af gezien niet
te genieten en heeft mijn man toch echt een medaille verdient omdat hij al die tijd
met mij op gescheept was.

Verder Super Druk en ik dacht dat ik echt gek werd.
Ook ik had last (heb ik nog wel iets) van mijn spieren om dat ik mijn eigen spierweefsel
gebruikte... en geloof me dit is echt funest. Daarnaast niet kunnen slapen (4 uur per nacht)
Dus kontinue roofbouw op je eigen lichaam. Dit alles is mij 3X overkomen. Toen was
het genoeg. Volgens de internist kon het niet meer zo langer doorgaan of ik werd niet oud.
(was toen 29 jaar en had ondertussen 2 kids) Kreeg een jodium slok. Wat een verademing,
Helaas niet veel later van een hyper naar een echte hypo (Schildklier was voor 100% uitgeschakeld)

Nou ook flink lol dus. (werd alleen nooit veel dikker!!) Spieren pijn, continue koud, kramp aanvalle
waar je U tegen zegt. Kortom ook geen doen. Toen werd snel thyrax verhoogd en het lijkt
nu naar al die jaren (ben nu 38 ) eindelijk in een rustiger vaarwater te zitten.

Kortom: Hypo is echt niet alles - maar een Hyper ook echt niet.

Verder is het belangrijk om vooral naar je lichaam te luisteren. En niet bij de pakken neergaan zitten.
Wat een verhaal zeg, als ik teruglees wordt ik er al moe van ha ha
Haha! Haha! Tong uitsteken
gr Claud1

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:19

Ik heb net stofwisselingsonderzoek onder de kap gekregen wat een raar onderzoek, wacht nu op de resultaten

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:19

Ps lees net dat ik 54 op had geschreven maar moet 45 zijn (concentratie problemen mischien ) Slapen

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:06

Meld zich.
Ook hier een te traag werkende schildklier.
Klachten komen overeen met wat RK en bruine schrijven.
Moe, steeds maar moe, ook als ik niets doe/deed. Lusteloos, nergens zin in, afvallen lukt zelfs niet met een crash dieet. (Niet dat ik met een broekmaat 44 en bovenmaat 42 nou superdik ben, maar de kilo's zijn er toch al sluipend bij aan gekomen en eraf ging niet of nauwelijks.)
Verder vaak hoofdpijn, droge huid, eczeem, veel jeuk.

In feite precies het rijtje wat je overal kunt vinden als klachten bij hypothyreoidie. No Cheer

In totaal heeft het zo'n 3 jaar geduurd voordat de HA erachter was wat ik nu precies had. Ook omdat de klachten zo verschrikkelijk vaag waren en er eigenlijk geen duidelijke oorzaken aan te wijzen waren. Wel heeft mijn moeder ook een schildklier die niet werkt, dus daardoor zijn we eigenlijk stug blijven testen op schildklierproblemen.
Dit bleek vorig jaar juni dus wel het geval. Vanaf toen ben ik begonnen met Thyrax. Inmiddels zit ik op een dosis van 1.25 mg per dag. Dit lijkt nu aardig te gaan. Ik ben voor mijn gevoel nog niet helemaal fit genoeg, dus eigenlijk wil ik binnenkort weer eens laten prikken. Voor mijn gevoel moet ik nog steeds te lang bijkomen na een druk weekend, een drukke werkweek of wanneer ik 's avonds erg druk ben.
Het verschil met wat ik nu vol kan houden of wat ik een jaar of 5/6 geleden volhield is echt schrijnend. Ik ben echt veranderd in een huismusje wat werkt, de paarden doet en dan blij is dat ze kan gaan slapen. Daarbij erg blij is met een aantal avonden in de week niets. Dat was een aantal jaren geleden echt niet denkbaar. Toen was ik hele dagen op pad, ging 's avonds ook nog vaak sporten, deed echt veel meer, met veel minder moeheid dan nu.

Laten we het erop houden dat dit op zijn minst heel erg aanpassen en wennen is. Ik moet om me lekker te voelen gewoon veel minder hooi op mijn vork nemen. En dat accepteren valt me vies tegen. Ik voel me soms net 80 en ben 26.
Maar goed, ik ben erachter wat het is, je kunt er mee leven, het is niets heel ernstigs en dus schouders eronder en doen wat je kunt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 14:31

Allemaal heel herkenbaar.

Ik ben mijn leven lang al moe, tot mijn 13e/ 14e lag ik al voor 6 uur op bed Bloos Als ik uit school kwam had mijn moeder mijn eten al klaar staan en gelijk daarna ging ik lekker naar bed Clown
Vanaf mijn 14/15 kon ik dat rekken naar een uur of 8 half 9 inmiddels heb ik juist problemen met in slaap komen omdat voor ik in bed lig ik al over mijn slaap heen ben gevolg is dat ik dood moe wakker word.
Ik heb gewrichtspijn in mijn handen. Ik voel me al jaren ziek zwak en misselijk en zit gewoon niet lekker in mijn vel. En daardoor ook nooit meer ergens zin in. Vroeger ging ik elk weekend stappen doordeweeks terrasje zitten etc. Ik wil wel maar iets houd me tegen. Ik ben verder nooit echt ziek dat niet, hoogstens een keer verkouden. Maar toch voel ik me al jaren ellendig Bloos Hou altijd heel veel vocht vast zeker met warme dagen. Zoveel dat ik mijn vingers amper nog kan buigen.
Mijn gewicht schommeld dus echt enorm waar ik me ook niet beter van voel.
Ik heb een eigen bedrijf dus kan mijn tijd aardig zelf in delen maar heb ook een partner (mijn moeder) waar ik aan moet denken. Zei zit nu in een goede periode (heeft een hernia) met vrijwel geen pijn waardoor ze mijn 3 keer per week de kans geeft te sporten (dan mag ik later komen werken) dat is de enige manier om af te kunnen vallen en daarna op gewicht te kunnen blijven.
Mijn dokter (in duitsland) zei inderdaad ook al eet je niks meer als je lichaam niet werkt zal je geen gram afvallen. Hij vertelde me dat ik heel veel moest drinken om mijn bloed dunner te maken omdat ook dat niet stroomt. Dat merk ik nu wel en raak meer afvalstoffen kwijt maar zonder sporten niet genoeg. Ik had het altijd heel koud dat is inmiddels over heb eerder last van opvliegers Clown

Het eerste wat ik graag wil hebben is wat kilo's kwijt raken en dan op een vast gewicht blijven dan voel ik me al beter maarja als mijn stofwisseling en schildklier en al het andere niet werken word dat lastig Tong uitsteken

bij mij gaat het dus gepaard met nogal wat andere dingen. Mijn zuurte graad is te hoog waardoor ja klinkt gek je behoefte naar zoet heel groot word, zodra je iets zoet binnen krijgt zet je lichaam dat om naar zuur, om deze reden mag ik geen koolzuur meer want dat heeft ook invloed op je zuurte graad. Mijn bloedsuikerspiegel is te hoog, mijn bloed is te dik en mijn hart is onrustig.

Ik leid niet erg aan overgewicht maar ben wel iets te zwaar. En ik zou graag normaal blijvend wat kilo's kwijt willen om me beter te voelen Haha! Daarom sport ik me ook weer suf (dood) dat is mijn enige redmiddel momenteel Bloos

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:43

Ik ben getest op mijn schildklier omdat ik een deel van jullie klachten herken: veel vocht vasthouden, vaak hoofdpijn, aankomen en maar niets kwijtraken, lang moe na een drukke dag... Ik hoopte eigenlijk dat ze iets zouden vinden, omdat ik er dan in ieder geval iets aan kon doen, maar volgens de HA was alles ok. Intussen zijn we een jaar verder en is he niet beter geworden. Ben zelfs 8 kilo aangekomen die ik er uiteraard niet af krijg. Wordt er redelijk wanhopig van, en zit eraan te denken om nog eens zo'n test te vragen.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:48

beetje raar eigenlijk dat de heren HA niet verder kijken als hun neus lang is, als ik het zo lees heeft iedereen eigenlijk jaren lang lopen tobben met allerlei vage klachten en geen HA die meteen denkt aan de schildklier, terwijl als je op internet eens rond kijkt er legio zijn met een traag of te snel werkende schildklier.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:49

Ik niet maar mijn moeder wel, traag werkende,

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:50

Mijne wel, maar daar kwam niets uit. Nu lees ik hier wel dat ook andere mensen vrij normale bloedwaardes hadden maar wel aan de medicatie zitten, kan je nog op een andere manier getest worden?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 14:52

bij mij zeiden ze dat mijn klachten kwamen door mijn te lage bloeddruk en altijd te lage hb. Bloedarmoede dus.
Dat ik iemand ben die veel slaap nodig heeft. etc

1 keer naar de dokter in duitsland en hij kwam met een hele waslijst van klachten en alles klopte en hij zei wat er allemaal niet werkte en daar heb ik nu medicijnen voor alleen het gaat maar zo langzaam aan het werk

Edit die man in duitsland heeft niet eens mijn bloed afgenomen.
Hij kon het in mijn ogen zien (met 1 of ander apparaat) en hij heeft naar mijn hart geluisterd en kwam tot de conclusie dat die heel onregelmatig en onrustig was wat ik wel eng vond omdat mijn broer op 27 jaar 2 keer een hartinfarct gehad heeft

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:54

Het zit bij ons in de vrouwelijke linie. Mn moeder en oma zijn ervoor behandeld, hadden plekjes op hun schildklier die te hard werkten. Mijn tante had niks evenals 1 van haar dochters en ik dan. Mn andere nicht heeft wel een te snel werkende schildklier, viel kilo's af. Staat er nu voor onder behandeling. Het enige waar mn nichten en ik rekening mee moeten houden is wanneer we zwanger willen worden. Dan moeten we dit doorgeven.
Ben even de naam kwijt wat mn nichtje heeft, maar mn oma en moeder hadden dus plekjes/bultjes op de schildklier waardoor de schildklier raar ging doen. Mn oma had last van ademen en slikken en mijn moeder had alleen een opgezette keel. Maar omdat op dat moment mijn oma die klachten had zijn ze verder gaan kijken bij mn moeder. Daarna werd dus bekend dat het in de familie zit.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:56

Wind schreef:
Mijne wel, maar daar kwam niets uit. Nu lees ik hier wel dat ook andere mensen vrij normale bloedwaardes hadden maar wel aan de medicatie zitten, kan je nog op een andere manier getest worden?

of je ook op een andere manier getest kan worden weet ik eigenlijk niet, wat ik wel inmiddels weet is dat de "waarde's "niet zo heel veel hoeven te zeggen, als je schildklier goed werkt verschilt de waarde per dag iets, als je lichaam te weinig schildklierhormoon aanmaakt krijg je dus klachten, medicijnen vullen de behoefte aan maar altijd tot de zelfde waarde, dit hoeft voor jou dus niet voldoende te zijn waar door je toch ondanks de medicijnen met klachten rond loopt, zelf heb ik dus bij de HA aangegeven de dosering iets te willen verhogen, tot nog toe voel ik me daar prima bij, over 2 maanden moet ik even op nieuw bloed laten prikken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 15:00

merk je dan ook dat je makkelrijker op gewichtblijft of het kwijtraakt? Ik wilde ook een hogere dosis maar mijn dokter in duitsland zei dat ik gedult moest hebben hij zegt dat heeft bij jou jaren niet gewerkt dan is het niet in 1 maand weer aan het werk

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:01

Per toeval zag ik dit topic,
bij de oom van mijn vriend zijn ze er pas achter gekomen dat hij een nauwelijks werkende schildklier heeft.

Hij was erg moe en traag, had een andere huiskleur en alleemaal tjha, vochtplekken en ophopingen vooral in het gezicht. Ook gewichtsverlies had hij.

Hij mag/mocht een maand niet werken en mag over 2 weken beginnen met 2 halve dagen (hij is postbode).

Verder over medicijnen weet ik dus niet.
Wel beginnen met deze medicatie zijn haren weer langzaam aan te groeien.

(hij is zo ongeveer kaal, maar of dat door de schilklier komt ofzo weet ik niet, het wilde iniedergeval al een paar jaar niet goed groeien)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:04

Ik ken een paar mensen die het ook hebben en waarbij het medicijngehalte en de soort medicatie regelmatig wordt gecontroleerd. En vaak bloedprikken. Ik weet natuurlijk niet of ik echt problemen heb met mijn schildklier, maar ik zou echt niet meer weten wat het anders zou moeten zijn.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:06

Breitling schreef:
merk je dan ook dat je makkelrijker op gewichtblijft of het kwijtraakt? Ik wilde ook een hogere dosis maar mijn dokter in duitsland zei dat ik gedult moest hebben hij zegt dat heeft bij jou jaren niet gewerkt dan is het niet in 1 maand weer aan het werk

al zo lang als ik leef ben ik al aan de magere kant, dus geen idee wat voor invloed de medicijnen daar op hebben, bij mij merkte ik meteen verschil tussen het slikken van de medicijnen , klachten waren na een paar dagen zogoed als verdwenen, ik heb dik 3 jaar de zelfde dosis euthyrox 100 geslikt met goed resultaat, de afgelopen paar maanden kwamen de klachten voorzichtig aan weer terug, dus ik heb zelf gevraagd om een hogere dosering, je kent je eigen lijf het beste toch?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 15:10

ja dat is waar. hoeveel pillen moet je slikken dan per dag?
Ik heb nu homeopatische uit duitsland 6 per dag (2 bij elke maaltijd) en 60 druppels (30 bij elke maaltijd) dit laatste is een mengelmoes van vanalles omdat mijn lichaam vanalles mankeerd.

Mocht dit dan uiteindelijk toch niet werken kan ik daar over denken.
Als ben ik er haast wel van overtuigt dat hij me kan helpen. Hij helpt iedereen in mijn omgevind met vanalles. Mijn moeder is zelf zonder opereren bijna al van haar hernia af door hem.

Het gaat me alleen te langzaam. Ik merk dat ik me iets beter voel maar ik wil zo graag wat makkelijker afvallen en daar heb ik het geduld niet voor. Ik wil wel graag even een iets sneller werkende schildklier Haha!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:16

Mijn schildklier is helemaal goed uit de testen te komen, bij mijn stofwisseling is dat helaas een heel ander geval.

Na jaren van klachten, misselijkheid, buikpijn, 1x per week naar de wc gaan, nagenoeg niets eten maar toch mollig zijn konden ze maar 1 ding vaststellen. Een overgevoelige maag. Heb er van alles voor gekregen, slik ook maagzuurremmers en zit al sinds jaren aan laxceer spul, en het werkt allemaal niet.

Toen ik ook nog een flinke blessure in mijn benen kreeg kon ik niet meer sporten, en ben ik redelijk wat aangekomen. Ik zit sinds mijn 12de aan een 1000kal. dieet maar blijf aankomen. Tot nu toe heeft geen dokter me precies kunnen vertellen wat er nou aan de hand is, maar dat het niet goed is moge duidelijk zijn. Ik heb heel vaak last van vermoeidheid, misselijkheid (al is dat nu eindelijk een stuk minder geworden, ik hang niet meer elke dag boven de plee), spierpijn en hoofdpijn.

Vooral heel frustrerend omdat de rest van mijn familie met het perfecte figuur rondloopt.

Ik heb nu gekozen voor iets anders en heb de eerste afspraak bij een homeopaat staan. Ik hoop dat hier iets uitkomt, want soms weet ik echt even niet wat ik hiermee aan moet.