HELP! Pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

HELP! Pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:24

Hoooow, ik had laatst per ongeluk de verkeerde pil eruit geklikt, dus heel voorzichtig weer terug gedaan en nu heeft m'n moeder 'm laten vallen en opgezogen met de stofzuiger. Scheve mond

Zaterdag slik ik m'n laatste pil. Moet ik nu vrijdag m'n laatste slikken en dan woensdag ipv donderdag ongesteld worden, of moet ik zaterdag eentje van m'n nieuwe strip nog slikken en dan die nieuwe strip weggooien?

Blond

Steenbok12

Re: HELP! Pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:26

ik heb meestal een extrastrip waar ik die dan uithaal. Het komt wel vaker voor dat je een nieuwe moet, als je eens moet overgeven, aan de diaree bent, hij in het putje valt, je hem bij iemand bent vergeten en hem niet die dag terug kunt krijgen... altijd handig vind ik zelf.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:27

Oh, ik slik al twee jaar de pil, maar dat is mij nog nooit gebeurd. Vork

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:30

ja naja tgebeurd niet elke maand ofzo maar het is wel ahndig, soms dan slik ik ook een paar dagen door, en dan is een extra strip ook handig Knipoog

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:31

Kan dat? Een paar dagen doorslikken? Want dan kan je ook een dag eerder stoppen, toch?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:32

hmm ja dat weet ik eigenlijk niet, k denk dat het wel kan.. Tong uitsteken . maar ik weet niet of je dan metene ongeswteld wordt aangezien je toch een bepaalde cyclus hebt eh

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:33

Ik slik normaal op zaterdag m'n laatste pil en dan word ik op donderdag ongesteld. Ja

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:34

Je kan best een dagje eerder stoppen hoor. Geen probleem, zolang je maar zorgt dat je stopweek niet langer dan 7 dagen duurt.
Staat allemaal in de bijsluiter!!

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:34

Ja hoor, geen probleem, je wordt alleen een dag eerder ongesteld (in principe). En voor wat dat doorslikken betreft. Je kunt wel een paar maanden doorslikken alleen heb je op de duur kans op een tussenbloeding zeg maar.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:35

sammetje schreef:
Je kan best een dagje eerder stoppen hoor. Geen probleem, zolang je maar zorgt dat je stopweek niet langer dan 7 dagen duurt.
Staat allemaal in de bijsluiter!!

Dus dan moet ik op zaterdag weer beginnen ipv op zondag?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:35

Je kunt een half jaar doorslikken Knipoog

Overigens staan de dagen er alleen maar voor het gemak van jezelf op. De inhoud van de pil is niet anders. Dus de volgende keer kun je gewoon vrolijk de "verkeerd" uitgerdukte nemen en de "goede" op de andere dag Knipoog.

In jouw geval kun je ervoor kiezen om vrijdag de laatste pil te nemen (maar dan dus ook een dag eerder weer beginnen!), de zaterdag pil uit de nieuwe strip te nemen en verder te gaan met die strip over een week, of gewoon vrolijk een maandje overslaan. En dan volgende maand voor het zelfde dillemma te komen Knipoog

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:36

duurt dat zo lang bij jou? ikdacht dat het normaal een dag of 3 duurde, vond et bij mij altijd al vrij lang duren Tong uitsteken

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:39

Ik klik regelmatig de verkeerde eruit! Tip voor volgende keer.. gewoon die je eruit gehaald hebt slikken! Dan laat je die van de eigenlijke dag zitten, je slaat hem als het ware over. Dan neem je die aan het einde van de cyclus! (ik druk vaak de verkeerde dag met zelfde naam eruit!)

Je kan je pil trouwens wel gewoon een dag later weer gaan slikken (als je je aan je dagen wilt houden zeg maar.. dus zelfde stopdag. Maar dan is de pil niet betrouwbaar...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:39

Haha. Haha! Maar kan je dan elke maand een dag eerder stoppen? Want ik ben nu van donderdag tot maandag ongesteld en ik ben liever van maandag tot vrijdag ongesteld. Ja

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:42

Als ik jou was zou ik er dan voor kiezen om 3 pillen extra te slikken. Dus 3 weken + 3 dagen. En vanaf daar weer verder gaan met 3 weken slikken.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:42

Ik weet niet of je een actief sexleven hebt maar je moet dat dan even zelf uitrekenen zodat je eerder stopt waardoor je beter uitkomt met je dagen (of gewoon doorslikken dan word je het helemaal niet Knipoog ). Houdt er wel rekening mee dat als je eerder stopt, je niet beschermd bent tegen eventuele zwangerschap.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:43

En dan na die 3 dagen wel een stopweek?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:43

Mummie schreef:
Ik weet niet of je een actief sexleven hebt maar je moet dat dan even zelf uitrekenen zodat je eerder stopt waardoor je beter uitkomt met je dagen (of gewoon doorslikken dan word je het helemaal niet Knipoog ). Houdt er wel rekening mee dat als je eerder stopt, je niet beschermd bent tegen eventuele zwangerschap.

Ik val op meisjes. Vork

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:44

Saskiaatje schreef:
Mummie schreef:

Ik val op meisjes. Vork

Waarom slik je dan de pil ha ha ha, grapje!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 14:45

Haha, omdat ik dan veel minder buikpijn heb en ik minder ongesteld ben. Ja Lachen

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:47

Ha ha, snap ik hoor, dat is ook de rede dat ik destijds aan de pil ben gegaan.
Maar weer ff on-topic, je kunt zelf even 1 maandje sjoemelen met je pil om je ongesteldheid op te schuiven naar door de weeks, hoeft maar 1 keer en dan is het done.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:49

Haha ik vroeg het me ook al af Knipoog Clown
Maar logisch.

Hmm als je een dag eerder stopt zou het niet erg moeten zijn, na 7 dagen gewoon weer met een nieuwe strip beginnen.
Ik weet niet welke pil je hebt, voor de zekerheid zou je het kunnen overleggen met de huisarts.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:14

Gelukkig heb ik daar geen last van. Heb gewoon de prikpil.

Maar ik zou gewoon een reserve strip hebben liggen, altijd handig

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:35