Dat een pest verleden je nog zo lang achtervolgt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Dat een pest verleden je nog zo lang achtervolgt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 22:11

Gek word ik ervan knétter gek!
Vroeger ben ik ontzettend gepest, dit zou ik nooit iemand toewensen!
Dit blijft mij altijd achter volgen bij alle kleine dingetjes raak ik in de stress. Boos!
Net word ik een paar keer gebeld, ik heb niet opgenomen omdat ik geen berijk had.
Dus nu ben ik al weer helemaal bang want straks is er iemand boos op me?
Op school hoeft maar iemand een beetje bot aju of doei tegen mij te zeggen wanneer ik heel vriendelijk doeeei zeg, en dan denk ik dus dat die gene boos op mij is!
Het nare gevoel blijft mij achter volgen.
Ik ben gewoon altijd bang dat er iets of iemand boos op mij is, zo ook op dit moment.
Ik weet niet wat er is, maar ik vind het gewoon een zeer naar gevoel!
Er hoeft maar een klein ding te gebeuren en Kirsten is van de kaat.
En ik weet ook niet wat ik er aan moet doen.
Ik moest even mijn hart luchten vandaar dit topic.

Gr Kirsten.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 30-05-08 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Dat een pest verleden je nog zo lang achtervolgt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:12

hier nog iemand die er last van heeft erg verveelend Boos! als iemand tips heeft Lachen graag

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:14

Geen idee wat je eraan kunt doen.. Maar zover ik je ken, ben je echt ontzettend aardig! Ach gut
Je moet meer zelfvertrouwen krijgen, dat helpt al een stuk. Geloof gewoon in jezelf, en sta achter de dingen die je doet. Wat maakt het uit wat anderen ervan vinden, zolang jij je er maar goed bij voelt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:21

Ik ben dan niet gepest ofzo, maar heb wel precies hetzelfde als wat jij hebt. Het is echt een vreselijk gevoel om altijd maar te denken dat iemand boos op je is, terwijl in 9 van de 10 gevallen dat helemaal niet zo is.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:34

Miss_Montana schreef:
Ik ben dan niet gepest ofzo, maar heb wel precies hetzelfde als wat jij hebt. Het is echt een vreselijk gevoel om altijd maar te denken dat iemand boos op je is, terwijl in 9 van de 10 gevallen dat helemaal niet zo is.

Same here. Ja

Ik ben zó snel bang dat iemand boos is of me haat als ze een keer anders reageren dan anders. Zo lastig. Scheve mond

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:53

Mango_ schreef:
Miss_Montana schreef:

Same here. Ja

Ik ben zó snel bang dat iemand boos is of me haat als ze een keer anders reageren dan anders. Zo lastig. Scheve mond

En dat is dus ook precies wat ik heb Bloos Gek word ik er van.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:38

Heel vervelend.
Maar probeer ana je jezelfvertrouwen te werken. dat werkt heus.
zoals daNiielle_ zegt.
Ik ben ook altijd heel erg gepest heb dan niet hetzelfde als jou maar wel andere dingen er aan over gehouden.
maar met meer zelfvertrouwen kom je al een stuk verder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:40

ik heb hetzelfde als jij,ben ook altijd erg gepest.
en denk ook snel dat iemand boos op me is.

komt ook door mijn vader die nogal licht ontvlambaar is.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:48

Hoe jij beschrijft heb ik ook altijd. Bij sommige mensen die me niet vaak bellen durf ik de telefoon niet eens op te nemen omdat ik bang ben dat ze boos zijn of dat ik weer wat verkeerd heb gedaan.

Ik hou ook echt ontzettend niet van ruzie (wel van discussie, daar niet van *LOL* ) maar echt ruzie ben ik niet voor gemaakt. Ik voel me dan echt gewoon genaaid. Als iemand me een streek flikt wat ie als een grapje bedoeld (en wij blijkbaar niet dezelfde humor hebben) kan ik echt helemaal door het lint gaan, omdat ik dacht dat het echt een streek was, ik zie het kwaaie er ook altijd van in Clown

Van de week kreeg ik een smsje van een vriend, vond ik een heel raar smsje. Hij ging weg voordat ik kwam, dus ik voor de grap gesmst: vlieg je altijd opeens zo snel weg hahaha. Kreeg ik terug; nee maar nu wel. ik gestuurd: ?? En dan niets meer horen. Later hoor ik vast dat er niets was.

Ik heb het ook echt heel erg, en pas als je erbij nadenkt bedenk je dat het echt wel z'n sporen nalaat. Maar ja... wat doe je eraan.......

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:58

Hoi Kirsten, heeeeel herkenbaar. Het enige wat mij geholpen heeft mensen in je vrienden kring op te nemen.
Die je nemen zoals je bent en waar je je vertrouwt bij voelt. Dit is nu met name mij gezinnetje. Geloof me als ik zeg dat de tijd heel veel wonden heelt. (of in iedergeval het een plekje kan geven). Met name gezin of familie is belangrijk om dat het "daar"uiteindelijk echt om gaat (kijk maar in de dierenwereld) alles wat er naast is neem ik voor lief. Een motto van mij is : verwacht niet het zelfde van anderen als wat je van je zelf verwacht (dat voorkomt veel teleurstellingen) En uiteindelijk moet je je eigen leven leiden (niet lijden) want dat kan niemand anders voor je doen. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr Claud1

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:07

Ga aan je zelfvertrouwen werken en houd in gedachte dat je niet iedereen tevreden kunt stellen.Als ze om kleine dingen al zo moeilijk doen zijn ze je niet waard Bloos

Ga eens kijken of er cursus zelfverdedeging wordt gedaan bij je in de buurt,Judo,karate,noem maar op...dit is een enorme boost voor je zelfvertrouwen en ego en nog eens goed voor je conditie ook Knipoog

Veel succes en sterkte Ach gut

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:10

Moeder van mijn beste vriend toen zei ooit:

Verwacht niet teveel van hem, dat zal je een hoop teleurstellingen besparen..

En of zij gelijk heeft...

En idd mensen vertrouwen, met mensen praten helpt ook. Heb zelf veel vrienden hoor, geen tekort. Maar er zijn er maar weinig die ik voor 100% vertrouw en die ik bijv bel als ik me superkloooote voel.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:32

Ik ben vroeger ook gepest, maar heb de stap gelukkig kunnen nemen dat ik daar over heen ben. Ging in mijn eentje naar Turkije en kom zit nu met een groep mensen waarmee ik zo weer op vakantie zou kunnen gaan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 07:57

Mango_ schreef:
Miss_Montana schreef:

Same here. Ja

Dat heb ik ook, en dan denk ik zo van: wat heb ik nou verkeerd gedaan?
Terwijl er dan eigenlijk niks aan de hand is of de fout niet bij mij ligt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:46

Dit herken ik wel een beetje hoewel ik toch nooit echt heel
erg gepest ben, maar zoals de meeste weleens nare opmerkingen
naar mijn hoofd geslingerd kreeg/krijg. Nog altijd zit ik daar mee en
vergeten kan ik het niet. Zodra ik me ergens op verheug schiet
plotseling die opmerking me terug te binnen en weet dat mijn hele
humeur te verpesten, dagelijks zit ik er nog mee en nooit heb ik
het iemand verteld.

Helaas, heb ik (nog) geen tips voor je maar ik volg dit topic ook
even voor het geval er ook voor mij een handige tip voorbij
komt Lachen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:52

Ik ken het ook, het neemt ook behoorlijke vormen aan zo nu en dan. Ik ben niet echt gepest in de zin van uitschelden etc, maar ik ben een aantal jaar genegeerd door klasgenoten. Ik bestond niet. School is nog altijd voor mij heel moeilijk, toch een soort trauma helaas. Wat doe je er tegen? Ik weet het niet, helaas.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:30

Erg herkenbaar allemaal. Ik ben ook een lang op school gepest en mijn zelfvertrouwen in vriendschappen is aardig gedeukt. Altijd bang dat iemand boos is om welke rede dan ook, altijd bang om vrienden kwijt te raken.
Helaas te vaak mee gemaakt dat mensen me nergeren, pijn doen en gewoon laten stikken.
Gelukkig heb ik het erg getroffen met de klas op mijn opleiding en een heb een super lieve vriend. Het vertrouwen is al een stuk verbeterd, maar ik blijf onzeker en ik denk dat die onzekerheid nooit helemaal weg gaat.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:35

Ben vroeger ook best erg gepest en nooit vrienden gehad enzo.
Heb het allemaal achter me gelaten en ben gewoon helemaal op nieuw begonnen. Ik denk er niet meer aan. Ben best onzeker hoor, daar niet van... Maarja dat ligt bij mezelf.
Klinkt moeilijk, maar ging best easy.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:38

ik heb ook erge last van faal angst,en als er dan inderdaad iets niet lukt,kan ik er lange tijd erg van balen(zacht uitgedrukt)vooral als ik vind dat ik beter had gekund,zoals met mijn wedstrijd vandaag........

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:39

Ik ken het ook inderdaad, ben ook vrijveel gepest op de basisschool en op de eerste paar klassen van de middelbare. Ik ben ook erg snel op mn teentjes getrapt zeg maar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:44

Ik ben toch wel blij dat ik niet de enige ben, niet dat ik jullie dit gun hoor!
Ik hoop dat ik er toch wel van af kom!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 01-06-08 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:44

Oh meid, dat blijf je je hele leven houden, tenminste dat hoop ik niet. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ben vroeger enorm gepest op de basisschool, middelbare school, vakopleiding en daarna op stal. Ben altijd het pispaaltje geweest. Zodra iemand iets tegen of over me zegt schiet ik in de verdediging. Durf eigenlijk nooit mn mening ergens over te geven, bang voor de reacties van anderen (als ze me maar aardig blijven vinden) Als mn teamleidster zei dat we een gesprek moesten houden, was ik doodsbenauwd; wat heb ik nu weer gedaan? Gelukkig zijn/waren al mn functioneringsgesprekken altijd positief.

Ikzelf zit te denken aan een assertiviteitstraining, daar leer je met feedback/kritiek omgaan en voor jezelf op te komen.

Ben nu verhuisd naar een hele andere regio en nu op stal was er een jongen die mij een beetje kinderachtig bejegende, al het stro net voor mn neus opmaken, met de trekker mijn pony laten schrikken. Met de bladblazer mijn stal overslaan en mn shet de stuipen op het lijf jagen. Een vriendin die erbij was wilde er wat van zeggen, maar ja ik sta er net dus wil ze ook weer niet over de scheef gaan. Zelf accepteerde ik het zwijgend en verderop in haar bijzijn vervloekte ik die gozer Bloos . Ze zei ook al dat ik niet over me heen moest laten lopen, anders wordt mn leven hier ook niet echt aangenaam. Ben wel van plan er iets over te zeggen, maar weet nog niet goed hoe.

Ja leuk dat pesten vroeger op school, maar kijk eens wat het in het leven van de gepeste verpest.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:46

Jeetje, wat komt het toch veel voor!

Echt, wat in deze situaties heel goed kan helpen, is therapie. Zeker als je verder in balans bent, kunnen een paar gesprekken heel goed een beeld geven wat er nu eigenlijk misgaat in jouw denkpatroon (want je gaat tenslotte nu reageren alsof je nog steeds gepest wordt), en hoe je dat kunt doorbreken. Vreselijk dat jullie gepest zijn, dat verdient niemand! Dat het gebeurd is, daar konden jullie niets aan doen, hoe je er nu mee omgaat, wel (met een beetje hulp).

Sterkte allemaal!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:54

Je hebt zelf in de hand of dit de rest van je leven bepaald Knipoog

Zelf geen pestverleden, maar nu ik wat ouder ben en dingen toch anders zie...jak jak zo oud ben ik nou ook weer niet.. zie ik 'kinderen' zo noem ik het maar even, die gepest worden, toch vaak 1 ding gemeen hebben: het ligt niet aan hun, ze zijn niet fout/verkeerd, ze zijn ontvankelijk om gepest te worden en daarom gepest worden (vaak dan). Vaak juist de lieve en goede onder ons.
Ik vertel hier niks nieuws maar nu zie ik het beter dan toen ik zelf 'kind' was.

Je weet zelf dat het niet aan jou ligt, en dat het jouw interpretatie is. Als het je leven ernstig beinvloed zou ik hulp zoeken. Daar heb je de rest vanje leven deugd van.

Kinderen willen pesten, en zoeken daar een slachtoffer bij. Rare vorm van macht/populair gedrag.
Elke aanleiding kan in een ander persoon iets aanwakkeren om te gaan pesten.
Die aanleiding kan vanalles zijn, 1 keer een verkeerd shirtje bv...meisje op mijn middelbare school, andere afdeling werd enorm gepest. Ze is van school afgegaan had ik begrepen. Een mooie meid, leuk etc. Dus ik vroeg waarom aan iemand die bij haar in de klas zat. Nou ze droeg een 'lelijk' shirtje op een schoolfeestjes in de eerste klas pfffffffffffffffffff.

Veel sterkte en trek het je niet persoonlijk aan

Lisannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:01

ja hier nog iemand!
Het gaat maar niet weg en ben al bijna 20!!
Ik ga nu zelfs niet eens meer na de kroeg int dorp, omdat mensen wel eens achter me rug om kunnen praten of dat ze boos zijn door iets.
Echt heel vervelend en wil er echt vanaf maar hoe?