Krakende gewrichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siegje

Krakende gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 03:07

Ik heb vooral in de morgen en in de avond ontzettend last van krakende gewrichten. Van mijn tenen tot mijn nek, van mijn polsen tot mijn rug en van mijn knieen tot mijn sleutelbeenderen. (ja echt!) Alles kraakt als een gek. Vooral mijn rechterknie en mijn rug. Ik heb er geen pijn aan, maar het is wel vervelend. Als ik ook mijn hand op mijn rechterknie leg en mijn been zachtjes van voor naar achter schommel, voel ik een soort gekraak. Het voelt alsof er lucht of vocht zit ofzo. Slapen

Zijn er meer mensen die dit hebben? Is het onschuldig? Gaat het weer over? Ik heb altijd al krakende knietjes gehad, maar de laatste maanden is alles gaan kraken. Huilen van het lachen Ik heb een nieuwe vriend en slaap vrij veel in zijn bed. Ook heb ik zelf een ander bed dan ik voorheen had. Qua sporten of bewegen is er niets veranderd.En ik heb de laatste maanden heel erg veel seks in veel verschillende standjes Vork Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

ikenindi

Re: Krakende gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 03:30

hahaha of dat laatste er mee te maken heeft weet k niet, maar ik ken t wel. tis onschuldig, maar voor zekerheid moet je langs de huisarts. wie weet is t wel wat Knipoog

hoe meer je kraakt hoe meer alles er om heen rekt en hoe makkelijker je de keer er op weer kunt kraken trouwens volgens mij, dus beter niet te veel doen, een zeker niet expres is mij altijd geleerd.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 03:33

ikenindi schreef:
hahaha of dat laatste er mee te maken heeft weet k niet, maar ik ken t wel. tis onschuldig, maar voor zekerheid moet je langs de huisarts. wie weet is t wel wat Knipoog

hoe meer je kraakt hoe meer alles er om heen rekt en hoe makkelijker je de keer er op weer kunt kraken trouwens volgens mij, dus beter niet te veel doen, een zeker niet expres is mij altijd geleerd.

Ik doe het ook niet expres. Als ik in bed ga liggen en me omdraai kraakt alles. Bij elke beweging eigenlijk. Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 03:35

Lachen kzei ook niet dat k dacht dat je dat deed, ik raad het alleen af omdat dat wel slecht schijnt te zijn Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:22

haha, mijn schouder, knieeen en kaak kraken ook altijd heel erg. Vooral 's morgens!
Ik weet niet of het onschuldig is, maar ik heb er verder geen last van.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:27

Heb er bij sommige gewrichten ook last van.
Heb jij toevallig ook dat je erg lenig bent in je gewrichten?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:31

Ik heb dit bij mijn knie, sinds ik er aan geopereerd ben ( half jaar terug) maar zolang het kraken is zonder pijn kan het geen kwaad. Kraken+ pijn is even naar de dokter gaan Lachen

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:40

meggiemeg schreef:
Heb er bij sommige gewrichten ook last van.
Heb jij toevallig ook dat je erg lenig bent in je gewrichten?

Ik ben wel redelijk lenig voor mijn postuur ja.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:43

Ik heb dat ook. maar bij mij ging het wel pijn doen, eerst schouder, toen heup, pols, en momenteel knie..
Ben bij een orthopeed geweest.. Blijk ik (in lichte mate) hypermobiele gewrichten te hebben.
En dat wil nog wel eens gaan ontsteken.
Gelukkig helpt mijn osteopaat me snel weer van mijn klachten af.

dus als het pijn gaat doen toch ff naar de HA

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:59

Ik ken het wel !
Ik heb dat heel erg bij mijn ellebogen, bijna elke keer als ik mijn arm strek dan kraakt het, aan allebei de kanten.
Hierthuis vinden ze dat maar irritant, en dat is het ook, maar ik kan er niks aan doen! Clown

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:18

Bij mij kraakt ook alles. Heb zelfs al eens gehad dat het kraakt bij de aanhechting van m'n ribben aan m'n borstbeen. Ik heb het al eens nagevraagd bij de huisarts en volgens hem kan het geen kwaad, pas als het zeer begint te doen zit er iets niet goed. Ben trouwens wel vrij lenig ja, wist niet dat het daar iets mee te maken had?

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:22

Het gewricht kraakt altijd, alleen een waterige vloeistof geleidt dit geluid beter dan een stroperige vloeistof en het gekraak valt meer op. Bij de knie zie je vaak als gevolg van overbelasting dat het kraakbeen achter de knieschijf wat ruwer wordt. Ook dit geeft meer gekraak.

Het is overigens ook helemaal niet slecht als je gewrichten kraken is mij eens verteld.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:46

Bij mij kraakt ook zo'n beetje alles wat kraken kan *LOL* Onder andere m'n vinger, polsen, enkels, nek, kniëen en ga zo maar door. Vingers knakken doe ik overigens ook 100 x per dag, gaat inmiddels onbewust Nagelbijten / Gniffelen