Oorpijn tijdens het vliegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suor

Oorpijn tijdens het vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:00

Heej bokkers!

Nog een maandje en dan vlieg ik voor een weekje naar een vriendin in Spanje. Heel leuk natuurlijk, maar ik zie zo op tegen het vliegen.

Ik heb namelijk altijd pijn in m'n oren bij het landen. Door de druk gaat het steken en dat trekt dan ook door naar m'n hoofd en richting m'n nek. De laatste keer dat ik gevlogen heb, zat ik huilend van de pijn in het vliegtuig en ben ik daarna nog een paar uur haast doof geweest omdat m'n oren nog dicht zaten. Niet echt fijn dus!

Heeft iemand misschien tips wat ik hieraan kan doen? Ik gebruik al Earplanes, maar daarmee merk ik eigenlijk weinig verschil. Ook kauwgom kauwen heeft geen zin. Ik zat eraan te denken om dit keer van te voren al iets van pijnstillers in te nemen, maar of dat nou zo'n verstandig idee is?

Alvast bedankt Lachen!!

Anoniem

Re: Oorpijn tijdens het vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:01

Een neusspray zodat het niet dicht gaat zitten. Ik moet zaterdag en de laatste keer zat ik ook te janken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:02

Heb je dat altijd of alleen als je verkouden bent? Bij een verkoudheid zijn je trommelvliezen extra gevoelig en dan moet je helemaal uitkijken.

Ik ken iemand die plastic bekers over haar oren zet bij stijgen en dalen en dat verlicht de druk best goed, althans bij haar.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:04

Ik heb daar ook heel erg veel last van!

Ik gebruik nu van die goedkope oordopjes. Die doe ik in op t moment dat ik het vliegtuig in ga en haal ik er pas uit als we op hoogte zijn. Als het signaal gegaven wordt dat ze gaan landen doe ik ze weer in!

Werkt super!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:05

Ik hield het niet meer en kreeg van een stewardes een pipetje en dat morest ik orp snuiven.Het is echt wornder spul.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:06

Pijnstillers vor het opstijgen en landen nemen is een optie. Alleen als het niet werkt let er dan wel op dat je genoeg tijd hebt zitten tussen de tijd dat je iets slikt en de keer daarna.
Verder kan het dus geen kwaad. Misschien bezoekje huisarts of apotheek want er zijn verschillende middeltjes tegen oorpijn (ook met vliegen) op de markt.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:06

In de bergen had ik ook altijd last van mijn oren, als ik dan expres dee gapen werd de druk minder.
Misschien helpt het? Lachen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:07

Karin schreef:
Heb je dat altijd of alleen als je verkouden bent? Bij een verkoudheid zijn je trommelvliezen extra gevoelig en dan moet je helemaal uitkijken.

Ik ken iemand die plastic bekers over haar oren zet bij stijgen en dalen en dat verlicht de druk best goed, althans bij haar.

dat werkt echt super.. wij doen dat ook..
Is ook handig als je met kinderen reist..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:10

Zijn dat gewone wegwerpbekers die je kunt gebruiken dan?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:11

@ Blingh: Dat heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat werkte toen ook niet.

@ Karin: Nee ik heb het altijd, eigenlijk ben ik ook niet zo vaak verkouden. Die plastic bekers ga ik onthouden! En op die site ga ik ook even kijken Lachen

@ Sharon_Jims: Wat ik nu gebruik zijn ook oordopjes, speciaal voor oorpijn bij het vliegen.

@ Marleen_usar: Weet je ook wat er in dat pipetje zat Lachen?

@ Lous: Oke dat wist ik niet! Dan rij ik van de week gelijk even langs de apotheek!

@ L_ola: Gapen helpt ook niet helaas, in de bergen heb ik het ook altijd en dan helpt het inderdaad wel!

Bedankt voor jullie reacties!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:12

Dit geeft me tot nu toe het meeste verlichting: Achter elkaar grote kauwgomballen met van dat zuur erin stuk kauwen.... Zo blijf ik flink malen en slikken. Vork

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:40

Helaas heb ik dit ook.

Nu wonen mijn ouders in Spanje dus zit ik regelmatig in
het vliegtuig niet leuk dus.
Het opstijgen kan ik nog wel aan, bij het landen brul ik het
hele vliegtuig bij elkaar. Bloos

Heb al het bovenstaande op dat pipetje na geprobeert
maar helaas werkte het niet. Ik tijdens de landing aan iets
leuks te denken of ga iets doen waar ik mijn volle concetratie
bij nodig heb.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:42

Ik heb van mezelf ook hele gevoelige trommelvliezen. Vorig jaar op vakantie naar Gran Canaria was het landen ook niet om te harden. Ik heb toen neusdruppels van een stewart gekregen en toen ging alles ineens open staan. Ik heb het hier niet hoe het heet, maar ik wil er wel naar kijken voor je. Misschien dat je het ook op recept bij de huisarts kan halen, alleen weet ik niet hoe je het naar binnen kunt nemen in het vliegtuig...
Je hoort van me Lachen

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:45

Je mag gewoon vloeistof mee nemen in het vliegtuig tot een
bepaalde hoeveelheid.

Je krijgt dan een doorzichtig zakje waar je jou vloeistoffen
zoals bijv ook mascara en lipglos in moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:47

inderdaad bekertjes, die zul je bij de stewardess aan moeten vragen, hier worden vaak hete watten in gedaan en dat betekend zweten geblazen maar het helpt wel.

op welke momenten doe je die oordopjes trouwens in? want je moet ze wel een uur voordat je gaat dalen indoen anders heeft het niet veel nut.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:56

Die earplanes waren mijn (gelukkig werkende) laatste redmiddel, gewoon bij de apotheek gehaald Lachen
Alleen na 4 vluchten in 3 weken werkten ze al een stuk minder, en het andere nadeel was dat ik wel erg misselijk werd, ik denk dat m'n evenwicht er toch door gestoord werd.

Neusspray kan ook werken, ook als je niet verkouden bent, het laat toch even net iets meer door Lachen

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:12

@ Mirkim: als je daarvoor wilt kijken heel graag!

@ Maroescha: Oke dat ga ik ook zeker onthouden! De oordopjes had ik steeds al ruim een uur van te voren in Lachen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:41

Mijn moeder heeft dit ook heel erg!
Een jaar geleden is zelfs een van haar trommelvliezen gescheurd tijdens de daling, door de druk. Dit is dus echt een hel! Zeker als je vakantie nog begint! Nu haalt mijn moeder bij de huiarts oordruppels, die ze voor het stijgen en het dalen indoet samen met een watje.

Ook gebruik van neusspray is zeeer aan te raden!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:24

neusspray wil wel eens helpen, maar je oren gaan "ploppen" zeg maar, komt door het drukverschil Knipoog

gapen en slikken werkt wel eens Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:25

ahh verschrikkelijk.. Ik heb het al in een tunnel in de trein..
Ik heb vorige jaar ook tranen met tuiten gehuild in het vliegtuig.. Flink kauwgom kauwen en je hoofd omhoog, mond op en kaken spannen als het heel erg wordt, dat helpt wel!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:32

precies plastic bekertjes, mijn zusje had er ook super veel last van, ook al stelt die zich meestal wel aan,
maar nu was het echt menus, plastic bekertjes gekregen van de stewardess en dat hielp super goed Lachen
ik heb er gelukkig geen last van Ja
succes alvast!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:38

een hele simpele tip: over elk oor heen een bekertje met natte watten er in.
Ziet er heel dom uit, maar het is heel effectief. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met vliegen, en door die maffe bekertjes heb ik er geen last meer van.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 06:07

Bedankt voor alle tips!

Die bekertjes met watten ga ik proberen en ik ga zeker nog even langs de apotheek voor neusspray! Langs de huisarts moet ik sowieso nog dus met haar zal ik wel even overleggen voor eventueel oordruppels.

Wel fijn (voor jullie niet uiteraard Knipoog) om te lezen dat ik niet de enige ben, iedereen denkt altijd maar dat je je aanstelt Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:39

Ik heb het (gelukkig) alleen als ik verkouden ben maar ik weet dus hoe het voelt... Scheve mond

Succes, ik hoop dat je iets aan de tips hebt! Ja