Hallo bokkers, Ik pas regelmatig op bij mijn neefjes. Waarbij dus hoofdluis was geconstateerd. Alles gewassen hoofdhuid behandeld. Jassen gewassen, bedden goed alles wat er bij hoord. Nu hebben ze het dus weer. Wie weet welk spul er wel goed werkt? Gr. Ashley (ps: plaats dit omdat ik het ook niet wil krijgen)
Jaren geleden had ik hoofdluis. Allerlei shampootjes geprobeerd maar geen een hielp. Toen hebben we een netenkam aangeschaft. Elke dag 2x per dag mee kammen en weg was het na een week! Ik zou dat aanraden en geen geld verspillen aan shampoo.
Dat weet ik niet. Maar een flesje tea tree olie bij de kruidvat kost een paar euro, en dan kun je die gewoon een paar druppels in je gewone shampoo doen. Werkt hartstikke goed. Ik zou niet zomaar hondenshampoo op een mensenhoofd gaan smeren.
De jassen hangen als ik het goed heb begrepen ook in plastic tassen. Alles is echt geod gewassen maar het spul werkte blijkbaar niet. De drogist had het al vaker gehoord dat het niet werkte.
Heb het heel vroeger ook gehad. Wij hadden een netenkam gekocht en een speciale shampoo + cremespoeling bij de apotheek gehaald. Werkte goed en was er snel van af.
http://www.wingerd.net dat is de site van de school van me kids, daar bij het kopje luizen, moet je maar eens goed lezen.
Luizen te lijf gaan : Dit ga je wassen: beddengoed, petten, jassen, elastiekjes, knuffels, kussen. Met de stofzuiger: je autostoelen In de vriezer: alles wat erin past en mag.Dit 24 uur lang. Vuilniszakken: alles wat erin past en niet in de wasmachine mag. Dit 2 weken dicht laten zitten.
Je hoef alles niet iedere dag te wassen, wel je hoofdkussenhoes. De rest kan je goed bijhouden met stofzuiger.
Behandeling kind: Je neemt de tijd, zet kind voor tv, playstation ect. Je gaat het haar plukje voor plukje doornemen. Luizen die je ziet lopen pak je met een plakbandje. De neten trek je er voorzichtig uit. Pak een neet tussen de nagels en knijp hem fijn dan pest hij. Dan weet je gelijk dat het een "verse" neet is. Dit vergt veel tijd, maar werkt wel.
Of: Je maakt van 3 kopjes water en 1 kopje azijn een mengsel en smeert het in het haar. Je laat dit een nachtje zitten en haalt het s,morgens eraf ( ja het stinkt vreselijk) Met de neten kam ( waar een gaasje om zit voor de neten op te vangen) Haal je zo alle neetjes eruit en evt. luizen.
of; de zooi uit de apotheek, werkt voor sommige. De luizen vandaag de dag zijn zo resistend dat de meeste merken niet meer echt werken. Ga niet zwemmen als je priodern ect gebruikt, dit vermindert de werking.
Behandel of kijk de rest van het gezin ook na. Meld het op school.
Schoon of vies haar het maakt niet uit, ben je er gevoelig voor dan krijg je ze toch wel.
WEETJE: dat een volwassen luis bij 25 graden meer dan 100 eitjes legt en dat die eitjes binnen 24 uur ook weer neten afzetten
pff ik heb het al 3 keer gehad! de eerste keer gewassen met speciale shampoo en uitkammen met zo'n netenkam. en alle knuffels endergelijke wassen.
de 2de keer precies het zelfde. werkte weer uitstekend.
en de 3de keer was ik in spanje. en toen heeft mijn oma mijn haar ingesmeerd met spaanse azijn. dat heb ik er de hele dag/nacht in laten zitten. en de volgende dag was alles dood