Allergische reactie slaat op ogen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Allergische reactie slaat op ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:38

Gisteren kwam ik thuis na mijn werk en na een minuut of 10 kreeg ik een niesbui.
Nou heb ik dat wel vaker, dus kijk er niet zo van op.
Ook begonnen mijn ogen te irriteren, dus ik heb meteen mijn contactlenzen uit gedaan en bril op gezet. Dit was de 2e of 3e keer dat ik dit had.
Ondanks de jeuk heb ik zo min mogelijk gewreven (ja, ik móest soms wel Bloos ).
Ik ben onder de douche gestapt, omdat het de vorige keren minder werd.
Na het douchen keek ik in de spiegel en schrok me kapot. Ik had wel het idee dat mijn rechteroog wat dikker was, maar het zag er echt niet uit. Mijn oogleden waren opgezet en mijn oog lag echt heel diep, was bijna niet te zien. Dus ik een koud washandje er op gehouden om te koelen. Na een half uur wwas het niet minder geworden, eerder erger. Dus de huisartsenpost gebeld en daar kon ik gelijk terecht.
Heb druppels meegekregen en als het vanochtend niet minder zou zijn moest ik mijn eigen huisarts bellen. Het was vanochtend nog erger, dus huisarts gebeld waar ik pas om 9.50uur terecht kan. Er lag een witte waas over mijn oog, die gelukkig inmiddels weg is. Ik heb nog een keer gedruppeld en het trekt iets bij. Mijn zicht is in ieder geval weer gewoon goed.
Maar het blijft heel dik. Pijn doet het niet, maar het is wel heel dik, warm en de huid er omheen trekt, alsof het verbrand is. En het rare is, met mijn linkeroog is niks aan de hand Verward

En dan nog zien te achterhalen waar die allergie voor is. Schoonmaakmiddel, planten, katten, enz.
Iemand hier bekend mee?

Echwel

Re: Allergische reactie slaat op rechteroog..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:35

Het kan ook gewoon een ontsteking zijn
Allergische reactie heb je meestal op beide ogen.
Of er toch iets in gekregen wat irriteert.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:55

Ja, maar er komt geen prut uit en is hartstikke droog.
Vanochtend naar de HA geweest en volgens haar is het ook een allergische reactie. Ook vanwege het niezen en de verstopte neus.
Maar testen heeft geen zin omdat er de vorige keer ook niks uit kwam. Ik heb moet gewoon maar druppelen tot het over is. Dus ik heb nog gezegd dat symptoombestrijding wel erg makkelijk is, maar dat ik liever wil weten waar het vandaan komt. Maar ze wil niet doorverwijzen. Jammer. Ik wil nu gaan kijken of ik bij een homeopaat terecht kan om te kijken of die er wel achter kan (en wil) komen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:01

Hier nog een met zoiets, toevallig ook gisteren. Ik ben eergisteren door een mug gestoken, net onder mijn wenkbrauw. Toen ik gisteren wakker werd voelde ik al dat er iets niet goed was. Ik keek in de badkamerspiegel en werd spontaan niet goed. Ik moest letterlijk weer gaan liggen. Mijn oog was een soort van gruweloog. Zo vreselijk opgezet dat ik niets meer kon zien. Ik ben rechtop in bed gaan zitten (het was 5.30 's ochtends) en ben er koude wattenschijfjes tegenaan gaan houden. Tegen 8.00 uur kon ik in ieder geval mijn lens in dat oog doen en ik ben gaan werken. Gistermiddag was het een stuk beter, maar vandaag lijkt de zwelling naar beneden te zakken, dus nu heb ik een dikker oog én een soort wal.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar nu zijn de muggen op stal ook wel een soort van gemuteerde godzillahmuggen. Ze zijn groter als normaal en geven hele gemene bulten.

@TS, veel succes en beterschap. Hopelijk vind je de boosdoener.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:03

Bloos!
Een muggenbult is ook niet fijn. Daar heb ik ook nog aan zitten denken, maar klopt allemaal niet met het niezen en snotteren.
Sterkte met jouw oog.
Een washandje met ijskoud water helpt goed tegen het zwellen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:04

Heb zelf wel eens versopte traanbuis gehad door de allergie.
Daarom is het oog miss zo droog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:04

He jakkes! Succes met je oog!

Ik heb eigenlijk altijd maar 1 oog waar ik last van heb tijdens allergie, gelukkig niet zo extreem als bij jou. Blijkbaar zit ik wel eens met mijn vingers in 1 oog (ik wrijf vaker in links dan in rechts) dus dan breng ik meer allergenen naar dat oog.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 10:19

Even een update.
Woensdag heb ik weer een aanval gehad. En gisteren opnieuw. Deze keer sloeg het op allebei mijn ogen, waarbij mijn linkeroog toch wel het ergste was. Mijn oogbol was zo opgezet dat mijn hoornvlies is opgerekt en dus los op mijn oog lag. Alsof je een zachte contactlens in hebt die eigenlijk veel groot is. Doodeng! Dit is gelukkig na een nacht slapen wel weer bijgetrokken. Ook kon ik links niet goed zien.

Gisteravond ben ik nog naar de huisartsenpost geweest en mag deze keer 2x per dag druppelen. Ook heb ik anti-allergietabletjes gekregen die ik maximaal 10 dagen mag slikken. Ze arts van de HApost vermoedt een allergie voor mijn katten. Mijn eigen huisarts wilde de vorige keer niet testen. Ik ben 1,5 jaar geleden getest en toen kwam er niets uit, dus dan zou er nu ook niets uit moeten komen. De vervangende arts heeft inmiddels contact met hem gehad en ik heb zelf vanochtend gebeld. Ze moeten even overleggen en om 11 uur wordt ik gebeld wat er gaat gebeuren.
Of nog een keer bloedprikken of misschien via het ziekenhuis specifieker gaan testen.

Het vervelende is dat ik momenteel alleen bij mij thuis klachten heb. Er is dus inderdaad iets in huis waar ik op reageer.

Daihyo

Re: Allergische reactie slaat op ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 11:24

Weer een update.
Zo moeilijk als het de vorige keer ging voor een bloedtest, zo makkelijk gaat het nu. Ik mag nu zonder een bezoek aan de HA een formulier halen voor het bloedprikken.
Wat betekent dat ik dinsdag al kan prikken.
Ik snap er niks meer van Verward
Maar fijn dat het nu wel kan en hopen dat er iets concreets uit komt.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:04

Echwel schreef:
Het kan ook gewoon een ontsteking zijn
Allergische reactie heb je meestal op beide ogen.
Of er toch iets in gekregen wat irriteert.

hoeft niet Knipoog

ik had oogdruppels tegen mijn pollenallergie/hooikoorts, omdat ze zo dik en rood waren.. de volgende dag braaf gedruppeld, werd mijn oogwit hard, dik en geel.. dat was maar 1 oog, het andere werd niet zo raar. Mijn pupil (is een soort bolvormig uitsteekseltje op je oog als t ware) was nu een gat in t opgezwollen oogwit -volgens de dokter was het een allergische reactie op dr druppels, ik heb nu andere (voor het 2e jaar) en sindsdien heb ik t nooit meer gehad Lachen

@TS: fijn dat je mag laten prikken, ben wel benieuwd wat er uit het bloedonderzoekje komt Ja hopelijk iets dat heel simpel te vermijden is Ach gut

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:07

Ik heb precies dezelfde symptomen gehad. Ik was allergisch voor berkenpollen en voor de kat (en nog wel wat geloof ik). Ik heb nu tabletjes als preventie en ook oogdruppels als ik toch last krijg. Werkt prima Ja Maar bloedtestje is idd wel praktisch Ja

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:53

als er weer niks uitkomt kun je ook nog naar een biorecenancietherapeut(echt hoe schrijf je dat ROFL ) gaan bij mij kwam er ook nooit iets uit die bloedtesten en bij die therapeut bleek ik dus allergisch voor een aantal dingen. als je wil weten hoe dat verder werkt moet je even pben(ben morgen twee weken weg dus kan alleen vandaag of veel later)
succes ermee. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:51

ik heb momenteel precies hetzelfde!
gaat al dik een maand af en aan. en vooral thuis Ja overdag trekt het weg en savonds begint het te branden en te jeuken en snachts 'ontploft' de boel. knalrood, helemaal dik, en vocht vocht en nog eens vocht. s ochtends alles dichtgeplakt.. en nu ook nog eens uitslag erbij Zij zijn groot en ik is klein!

ik heb vd 3de keer druppels gekregen (nu anti allergie ook) en zalf.. ook symptoombestrijding dus. maar als het helpt mag ik terugkomen om bloed te prikken Ja (deden ze bij mij ook erg moeilijk over...)

volgens dossier ben ik allergisch voor huisstofmijt. nooit geweten dus.. maar zou wel verklaren waarom het juist thuis savonds en snachts zo erg is Nagelbijten / Gniffelen

ik zit er ook aan te denken weer mn homeophaat te gaan bellen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:56

dit gaat rond!!! laatst zat ik te jureren en een collega jurylid had precies hetzelfde. Die heeft het gekregen van een ander jurylid , daar zat ze een paar weken eerder mee te jureren en had het ook. Nou je voelt het al aankomen zeker, 2 weken later had ik het ook. Tot nu toe hebben de rest van de gezinsleden nog geen last, maar het gezin van mijn collega dus allemaal. Het duurt ± een week en dan is het over. Tenminste de gevallen die ik ken. Het is lastig, maar niet "levensbedreigend".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:02

nou ik heb het al zowat 6 weken helaas Clown

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:54

larabo: ik zal het onthouden Ja

Flutterby: die reactie (dikke oogbol) had ik nu ook. Maar dan zonder druppels. Met de druppels trok het weg.
Inmiddels is het helemaal weg. Ik ben gisteren gestopt met de druppels en de allergiepillen. Ik wil dinsdag bloed gaan prikken en dan moet het uit mijn bloed zijn. Ik hoop wel dat het dan nu niet terugkomt.
De pilletjes helpen overigens goed.
texelse: er is inderdaad een oogvirus. Maar bij mij begint het met niezen, hoesten en jeukende ogen. Typische allergische reactie op iets wat 'in de lucht hangt'.

Homeopaat ben ik overigens ook geweest, maar zij kon me niet verder helpen.