1 Juli massaal stoppen met roken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

1 Juli massaal stoppen met roken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 21:51

Zijn er nog meer mensen die op 1 juli (willen) stoppen met roken.. ?
Zou het echt zo zijn dat met het rookverbod in de horeca veel mensen gaan stoppen.. ?
En wie gaat dit ook doen/proberen?

Ik wil wel gaan stoppen.. Hoewel ik zelf denk dat het gamakkelijker is per direct te stoppen, is het me nog niet gelukt Bloos
Misschien heel misschien is het makkelijker dit op een moment te doen als meer mensen het proberen.. Dus denk nu toch echt aan 1 juli....

Wie doet mee Knipoog

(best grappig dat ik dit typ met een sigaret in mijn hand Bloos )
Laatst bijgewerkt door Carlijn101 op 27-05-08 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Re: 1 Juli massaal stoppen met roken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:52

Ik ga me echt niet aan die datum houden...
Als ik wil stoppen doe ik dat wel als ik het wil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:33

Is dat 1 juli dit jaar? Onee hoor, ik steek dr geen peuk minder voor op, kom toch niet meer in de horeca Lachen (Ben ik te oud voor Koe )

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:41

Haha Chiqa wordt oud hoor Clown maar Chiqa misschien mag je in de bejaarde gelegenheden ook niet meer roken Clown haha

Hier op Cyprus wordt lekker door gepaft. Zowel in de horeca als de winkels en ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:43

iloveyah87 schreef:
Hier op Cyprus wordt lekker door gepaft. Zowel in de horeca als de winkels en ik....

Kom wel bij jou wonen, ben dit klimaat hier al járen zat Tong uitsteken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:44

Ik ga idd ook niet stoppen omdat ik ergens niet mag roken. Dan ga ik daar wel niet meer heen Vork
Ik stop als ik dat wil, niet omdat iemand anders dat wil.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:45

Chiqa schreef:
iloveyah87 schreef:

Kom wel bij jou wonen, ben dit klimaat hier al járen zat Tong uitsteken

Haha is goed hoor, en die slof peuken kan je dan beter hier kopen als in NL kwa prijs Haha!

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:45

Nou ik zou het wel willen, maar heb de moed nog niet gevonden om te stoppen Tong uitsteken

Maar ik stop niet omdat er nergens meer gerookt mag worden, ik stop als ik er zelf helemaal achter sta!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:31

Nee hoor, zou niet weten waarom... Ik stop als ik het echt wil en dat is niet nu en niet per 1 juli.
En in de horeca? Ach ik ga wel buiten staan en anders schaf ik de electrische sigaret wel aan Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:32

Ik ga er echt niet minder om roken hoor. Zal alleen wat vaker een frisse neus halen denk ik. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:35

Ik blijf me toch afvragen hoe het met concerten e.d. gaat...
Kijk in de kroeg loop je zo ff naar buiten om te roken, maar bij een concert doe je dat natuurlijk niet.... Dan zal ik het toch wel moeilijk krijgen denk ik Ja

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:36

Ik wil wel graag stoppen met roken maar vind altijd wel weer een smoes om dat nog even uit te stellen. Begin juli trouwt mn zus en daarna krijgen we de sleutel van ons eerste eigen huis. 1 juli wordt het dus voor mij niet. Vind het wel ontzettend jammer dat we straks niet meer na lekker gegeten te hebben in een restaurant even een sigaretje mogen roken tijdens het natafelen. Dat ga ik wel missen....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:37

Nee, ik stop morgen Haha!
Heb er geen moment bij stil gestaan dat het rookverbod in gaat, denk ook niet dat dat een juiste motivatie zal zijn om te stoppen Lachen

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:37

Gewoon de dvd kopen dan, van het concert...
hahaha

Ik ga ook echt NIET stoppen
dan maar buiten staan, dikke jas aan...
Tja, je bent verslaafd... of je bent verslaafd... Boos!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:40

hmm nee ik stop niet met die datum in m'n hoofd.Ik ben namelijk eind februari al gestopt Haha! En voor de mensen die willen gaan stoppen, Het is soms zwaar, zeker de eerste weken, maar als ik het kan, kunnen jullie het ook Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:49

Beetje onzinnige reactie's hier; 'ik ga echt niet op die datum stoppen, als ik stop doe ik dat wel wanneer ik dat wil'.

TS vraagt toch naar mensen die WEL willen stoppen, geef dan niet zulke reactie's.

Ik ben gestopt toen ik ontdekte dat ik zwanger was, ik heb nog 2 dagen gerookt en toen heb ik alles weggegooid met het idee dat het slecht is voor de baby en ook nog eens voor mij.
Ik heb ook geen ontwenning gehad en nooit enige zin in een sigaret.

Als je van de ene dag op de andere stopt met het idee dat het gewoon super slecht voor je is werkt dat prima.
Werkt het niet dan kun je altijd nog gaan uitrekenen wat je verslaving je kost op jaarbasis en hoe vaak je daarvan op vakantie kunt. Aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:53

DiegoWendy schreef:
Gewoon de dvd kopen dan, van het concert...
hahaha

Tja, maar ja dat is em ook weer niet hè Haha!
Maar, vorige week vrijdag was ik nog op een reggae concert in Paradiso, zo'n 70% daar rookt dus ( en nee, niet alleen sigaretten ) het hoort er gewoon bij, bij zulke feestjes. Ooit een reggae feest gezien zonder joints? Clown Ik weet niet echt hoe ze dat willen gaan doen hoor.. Ja of we moeten allemaal aan de pure joints gaan zitten, maar dat lijkt me ook niet zo'n goed idee. Wat dat betreft baal ik er wel van, zulke dingen zullen toch heel anders gaan worden...

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:33

Ik zit er wel over na te denken, maar het gaat moeilijk worden! En het eeuwige proberen te stoppen met roken schiet ook niet op Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:48

anneliesdj schreef:
Beetje onzinnige reactie's hier; 'ik ga echt niet op die datum stoppen, als ik stop doe ik dat wel wanneer ik dat wil'.

Laat me raaien je bent een ex roker ROFL

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:52

ga dus niet stoppen vanwege een horeca rookverbod..
ga me niet aan een datum houden, als ik zou stoppen..
moet me hele ziel en zaligheid zelfe daar achter staan, en dat staat ie niet Knipoog
dus paf ik gewoon door..met of zonder horeca rookverbod,
ga idd wel wat vaker een frisse neus halen.
word veel terrasjes pakken

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:58

Ik rook zeer zelden, maar als ik rook, is dat buiten, dus voor mij is het ook geen reden om te stoppen. Bovendien ben ik niet verslaafd, ik kan nu zo drie weken mijn pakje laten liggen omdat ik het bijv. druk heb met school. Ik rook namelijk alleen als we met een groep vrienden wat gaan doen.

Maar wat ik me af vraag; er zijn heel veel mensen hier die roepen dat ze stoppen als ze het zelf willen, en niet omdat iemand anders het wil. Ik vraag me dus af of jullie rekening houden met de mensen om je heen? Als je een sigaret opsteekt terwijl je bij anderen bent, vraag je dan of iemand er bezwaar tegen heeft? Of kies je voor 'asociaal' gedrag en vind je dat diegene die bezwaar heeft zelf dan maar lekker ergens anders moet gaan staan?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:00

Dat staat toch helemaal los van het wel of niet stoppen ukkie, of je asociaal bent als het gaat om je omgeving...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:02

ligt geheel aan de situatie!
zit ik te roken in een rokers afdeling en d'r begint d'r naast me één te uchen en te puffen...tja dan heeft die persoon wat mij betrefd pech.
verder houd ik over het algemeen redelijk rekening met de niet rokende mede mens..en ik geloof met mij nog heel wat mensen..
rokers worden een beetje te snel bestempeld als zijnde asociaal, is mijn mening.

verder staat dat geheel los van dit topic..d'r zijn al weet ik hoeveel discusie topic's geweest over de rokers

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:05

Ik stop ook niet. Lachen
Ik hou het lekker bij mijn sigaretje.

ook ik zit dit te typen met een sigaretje in me hand haha. Sigaar

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:10

Het was gewoon iets dat ik me afvroeg, want zoals terorita zegt; rokers worden vaak bestempeld als asociaal. Nou zijn veel rokende mensen die ik ken ook echt ontzettend asociaal, maar die komen natuurlijk allemaal uit hetzelfde kluitje. Ik vroeg me gewoon af of er andere rokers zijn die wel rekening houden met de mensen om zich heen en blijkbaar is dat dus wel zo.

Als alle rokers rekening zouden houden met de mensen die naast hun zitten, vind ik dat er sowieso geen horecarookverbod nodig is. Dan moet het toch prima lukken.