Vermoeidheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_hirley

Vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 17:54

Aan het eind van de 4e klas gingen we gezellig op kamp naar de ardennen. Helemaal top had er super veel zin in. Van woendag tot vrijdag. Woensdag daar aangekomen allerlei activiteiten gedaan, was erg leuk. ' savonds gezellig bij het kampvuur. Rond een uur of half 1 gaan slapen. Donderdag ochtend vroeg op. Gezamelijk ontbijten en andere activiteiten gedaan. Tot tijdens het avondeten. We zaten gewoon heel gezellig te kletsen. Ik nam een hap van mijn hamburger, maar verslikte me. Ik had het zo benauwd dat ik geen eten meer hoefde. Ik ondersteunde me hoofd met 1 hand. Maar ik liep zo rood aan, dat ik maar met 2 handen ging ondersteunen. Gelukkig zat er een leraar naast me en die merkte het. Hij vroeg of ik een glaasje water moest halen, maar ik ben dan zo van, nee komt wel goed. Hij ging toch maar even voor de zekerheid een andere leraar waarschuwen. Na het eten ben ik van tafel weggetrokken en moest ik apart zitten. Ze wisten niet wat ze met mij moesten doen. Daarom gingen ze het maar aan een andere leraar vragen. Die stelde voor om mij op de slaapzaal te leggen en dan werdt ik daarheen gebracht door de lerares. (er waren in totaal 3 leraren en 1 lerares mee). Echt binnen 3 seconden lag ik in diepe slaap. Die lerares heeft er even een leraar bij gehaald omdat ik meteen vertrokken was. Ze vonden het zo vreemd dat ze me maar weer wakker gemaakt hebben. Daarna hebben ze me nog om het uur wakker gemaakt voor de zekerheid. 's ochtends werd ik niet wakker, ik sliep door de klapperende pannendeksels die voor mijn bed stonden heen. Tijdens het ontbijt heeft een leraar mij geprobeerd wakker te maken. In het ontbijt had ik helemaal geen trek. Maar ik moest toch iets naar binnen krijgen. Na een paar uurtjes had ik eindelijk mijn broodje op. Ik heb die vrijdag ook niet meegedaan met de activiteiten. Ik heb de hele dag op een bankje buiten geslapen. Toen de andere leerlingen terug kwamen moesten ze me weer wakker maken dat we naar de bus moesten. In de bus lag ik na de eerste bocht al weer te slapen. Een goede vriendin van mij heeft dat gemeld bij een leraar en die heeft me weer om de zoveel minuten wakker gemaakt.
Maar goed, uiteindelijk thuis, lag ik om 7 uur weer in mijn bed. Mijn moeder heeft toen ook snachts nog gekeken of het wel allemaal goed met mij ging.

Gelukkig ging het wel allemaal goed, maar voelde me nog niet prettig. Toch maar eventjes bloed laten prikken. 6 buisjes bloed, maar helaas geen resultaat. Na 2 weken hadden we op gym de coupertest. Van mijn gymleraar hoefde ik maar 17 rondjes ivm ik me nog niet zo prettig voelde. Goed, ik ga de coupertest lopen. Tijdens de gymlessen was ik altijd erg fanatiek. . Maar goed ik had 19 rondjes gelopen. Toen ging mijn beste vriendin redden. Ik telde voor haar en zat op het bankje om uit te rusten. Zij was klaar en ik wilde opstaan om het aantal rondjes te melden. Ik stond op en ik voelde me duizelig worden. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik even moest gaan zitten. Ik zat op de grond en ging even liggen. En toen verkrampte mijn hele lichaam. Mijn handen, tenen, kuiten benen. Ik wist niet wat het was en het deed zo een pijn. Gelukkig haalde mijn vriendin de leraren erbij. Die dachten iets met mijn suikerspiegel. Suikerklontje gehaald. Toch maar even een ambulance gebeld. Die wilde eerst niet komen maar nadat mijn leraar ze even toegesproken had, kwam er toch een ambulance. Ik heb geen idee wat ze allemaal gedaan hebben, maar 1 ding weet ik wel ik moest even in de ambulance liggen. IK hoefde niet mee naar het ziekenhuis omdat ik een paar dagen van te voren al bloed had laten prikken.

Na een tijdje had ik nog wel zoiest van pff al sta ik op of loop ik trap ben ik al moe. Ik weet begot niet wat het is. Maar ik moet nu zeggen, daarom schrijf ik het ook maar, dat ik weer zoiets heb van kan het terugkomen. Als ik nu naar school ga (inmiddels doe ik opleiding paardenhouderij) dan heb ik tijdens de lessen zoiets van, als ik iets doe krijg ik weer zo een raar gevoel. Ik heb nog niet zo lang geleden een gesprek gehad met een lerares van mijn opleiding die ik nu volg. Daar heb ik een goed gesprek mee gehad en als er iets is moet ik het meteen melden. Maar het ging mij er om dat de school het ook weet.

20 maart dit jaar ben ik niet naar school gegaan omdat ik smiddags een bruiloft had. 's ochtends toen ik wakker werd had ik echt een raar gevoel van: normaal ben ik al op school of ben ik onderweg naar school maar nu ben ik nog thuis.'s middags met mijn moeder nog eventjes naar de winkel om kleren te passen. Maar toen gebeurde het. In een winkel ben ik flauwgevallen. Ik was even buiten bewust zijn maar wel weer redelijk snel bij. Even gezeten en water met suiker, al leek het meer suiker met water . Het was wel erg warm in die winkel en zelf vond ik het al zo raar wat ik eerder schreef dat ik niet naar school was. Het was een heel ander ritme.

Deze week ( 19 tot 23 mei ) zou ik met school op werkweek gaan. Ik zat daar heel erg tegen op omdat ik bang was dat ik weer niet lekker werd. Veel erover gesproken op school, ook al kwam er niet echt wat zinnigs uit. Toch meegegaan en het ging nog redelijk goed. Maandag en dinsdag gewoon lekker op tijd naar bed. Was kwart over 9. Tot donderdag. Ik zat achter de computer om mijn mail te tjekken. Ik ging er weer af en werd niet lekker. Naar mijn slaapkamer gegaan. We sliepen met zijn 4en op een kamer. Er kwam een meisje binnen die bij mij op de kamer sliep en een ander meisje die ergens anders sliep. Ze vroeg aan mij of het wel ging, want ze vond me er zo beroerd uitzien. Ik zei ja hoor gaat wel beetje moe. Ze gingen weer weg en dat meisje die bij mij op de kamer sliep zei, ''bel je me als het niet gaat''. Ik zo van ja is goed.

Klein half uurtje sms ik mijn lerares om te vragen of je verschillen hebt met ademhalingsklachten. Ze belde me. Ik vertelde wat ik voelde. Was erg duizelig, hoofdpijn, misselijk, pijn op mijn borst. Ze vertelde dat ik mijn handen een stukje boven mijn buik moest houden en daar tegen aan ademen. Ik werd daar alleen maar duizeliger van. Ze vertelde dat ik mijn handen om mijn mond en neus moest sluiten en daarin ademen. Ze zou me over 5 minuten terugbellen. Dus ik meteen dat ene meisje gebeld maar kreeg haar voicemail. Ik een ander meisje gebeld die bij mij op de kamer sliep. Ik zei door de telefoon '' Kun je even naar de kamer komen'' en hing op. Ik deed wat mijn lerares vertelde. Alle 3 de meiden waren gekomen en mijn lerares belde me op. Zeker nog een half uur aan de telefoon gehangen. Als het binnen 10 minuten niet beter ging moest er een mannetje in dat gebouw gewaarschuwd worden en na 15 minuten niet toch echt maar 112. Ik gaf daarna de telefoon aan een meid die bij me was. Die heeft nog een het ander te horen gekregen en ik moest naar buiten. Even frisse lucht halen. Ik schackte hem helemaal en was nog duizelig, misselijk, hoofdpijn, druk op borst was nog niet weg. Rustig buiten gezeten en na 3 kwartier weer naar binnen. Daarna zijn we gaan slapen. Althans ik heb maar 2 uurtjes geslapen want kon echt niet slapen. Vrijdag ochtend rustig aan gedaan, niet meegeweest met rijden.

Wat een lang verhaal zeg. Maar ik moest het toch echt even kwijt. Wat het precies is weet ik niet, maar dat laatste was waarschijnlijk een hyperventilatie.

Ik weet van mezelf dat ik best gestresst ben. De thuis situatie is niet helemaal zoals het hoort etc.

Normaal ben ik niet zo iemand die snel naar de dokter gaat, maar als het morgen nog niet iets beter gaat denk ik toch echt maar dat ik een keer langs ga.

Zijn er mensen die hier misschien iets van herkennen of zelf zoiets meegemaakt heeft.

Nogmaals sorry voor het lange verhaal.

Edit: even een toevoeging: Site

laliz

Re: Vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:31

Ik weet natuurlijk niet wat de oorzaak is geweest van 'het begin' van de rare symptonen, maar zoals ik het nu lees komt het duidelijk op mij over als paniekaanvallen.

Google eens en zoek op agorafobie, angststoornis en paniek en kijk eens of je je daarin kan herkennen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:13

Als ik jouw was zou ik inderdaad langs de dokter gaan, want dit klinkt absoluut niet gezond!
Verder zou lizzle inderdaad ook eens gelijk kunne hebben!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:01

[LZP] > [MW]

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 17:44

Bedankt voor het verplaatsen!

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:01

Heb je ook hartkloppingen? Ik bedoel, dan lijkt het of je hart op hol slaat? en dan weet je niet meer waar je je spanning kwijt moet?
Dan heb je dus het gevoel dat je moet bewegen, dat je vooral niet stil kan zitten.. alsof jezelf helemaal op hol slaat.
Daar kan je ook heel moe van worden, vraag maar aan Marit...die had dat.
Verder zou ik toch echt naar de dokter gaan.. Ach gut

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:05

Van hyperventileren kun je flauwvallen, het gevoel krijgen dat je een hartaanval krijgt etc. Kun je ook erg moe van worden, plus onbewust angstig dat het nog een keer gebeurd.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:56

Of ik hartkloppingen heb. Geen idee

Ben nog niet bij de dokter geweest Bloos ivm. een ruzie

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:40

sjonge meid, wat een verhaal Ach gut
Het klinkt in ieder geval niet gezond. Ik denk dat het heel verstandig is om even langs de HA te gaan.
Verder kan ik er niet veel over zeggen, maar ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:20

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je nog niet bij de huisarts bent geweest. Zoals je je verhaal vertelt, is dit echt niet normaal. Dus langs gaan, want wij kunnen je vanaf de computer ook niet verder helpen.
Toen je bloed hebt laten testen, ben je toen ook getest op de ziekte van Lyme? Die kan je krijgen van een teek of van een muggenbeet. Je kunt daar heel erg moe van worden en ook je weerstand gaat achteruit waardoor je sneller ziek bent. Mijn beste vriendin heeft dit ook en doordat haar moeder arts is, heeft ze met bloed prikken doorgevraagd ook op andere dingen te testen. Nu krijgt ze een anti-bioticakuur en dan is het zo weer over. (Ligt er in ieder geval aan welke fase Lyme je hebt, zij heeft de eerste fase dus dat is niet zo ernstig.) Zou er toch maar eens naar vragen. Ook vragen naar Pfeiffer e.d., je kan het niet altijd direct in je bloed zien.

Ik weet niet zeker of het echt paniekaanvallen zijn, het kan ook gewoon vermoeidheid zijn. Als ik erg moe ben, word ik ook duizelig en krijg ademhalingsproblemen. Het doet me dan heel erg goed om even te gaan liggen en slapen. Ik ben de laatste tijd ook heel erg moe, kan 's ochtends niet uit mijn bed komen (val steeds terug in slaap) en als ik thuis kom van school of soms zelfs tijdens school val ik gelijk in slaap als ik ga zitten. Nu dus maar even proberen om veel vroeg naar bed te gaan en uit te slapen, als dat niet werkt, ga ik ook naar de dokter om toch maar even te kijken wat er aan de hand is.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 13:27

Waarom ik nog niet langs de dokter ben gegaan is omdat ik werd tegengehouden thuis. Maar het duurt nu absoluut niet meer lang.

Toen ik bloed had laten prikken is het voor heel veel dingen getest. Althans dat zeiden ze en ik dacht ook voor pfeiffer en ziekte van lyme.

Bedankt voor jullie berichtjes!!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:15

Lyme, kun je niet even meetesten, maar weet je of je gebeten bent door een teek ? Kan ook een meer dan een jaar geleden zijn.

Verder wat ik lees ook op je site komt op mij nogal "treurig" over en negantief dus. Volgens mij zit je helemaal niet lekker in je vel en heb je idd paniekaanvallen, hyperventilatie etc. Daar moet je mee naar de dokter en vertel hem precies wat je voelt niet alleen wat je overkomen is. Voor je het weet zak je in een depressie en om daar weer uit te komen is veel moeilijker.

Wat is er allemaal aan de hand dat je het niet naar je zin hebt, om het zo uit te drukken ? Want dat is zachtjes uitgedrukt. Je bent toch hardstikke jong nog ?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:17

Perrokai schreef:
Lyme, kun je niet even meetesten, maar weet je of je gebeten bent door een teek ? Kan ook een meer dan een jaar geleden zijn.

Verder wat ik lees ook op je site komt op mij nogal "treurig" over en negantief dus. Volgens mij zit je helemaal niet lekker in je vel en heb je idd paniekaanvallen, hyperventilatie etc. Daar moet je mee naar de dokter en vertel hem precies wat je voelt niet alleen wat je overkomen is. Voor je het weet zak je in een depressie en om daar weer uit te komen is veel moeilijker.

Wat is er allemaal aan de hand dat je het niet naar je zin hebt, om het zo uit te drukken ? Want dat is zachtjes uitgedrukt. Je bent toch hardstikke jong nog ?

Jawel hoor, Lyme kun je gewoon ook op laten bloedprikken. Bovendien kun je een teek in de eerste fase gemakkelijk missen, dan heeft hij alweer losgelaten voordat je 'm op kan merken. Bovendien kan Lyme ook worden verspreid door muggen en die zitten overal genoeg.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:59

Ja, alleen de tests zijn totaal niet betrouwbaar en de enige die redelijk betrouwbaar zijn zijn laboratoriums in Duitsland en ik geloof nooit dat ze het daar even naartoe sturen in nederland. En ook dan zegt het nog niet alles met 100% zekerheid. Daarom vraag ik ook, weet je of je gebeten bent door een teek....misschien weet ze het en misschien niet

Dat van die muggen en ook dazen zal wel meevallen denk ik anders zit heel de bevolking constant aan de AB. Ik wordt wel 30 keer gestoken door dazen en muggen nog meer maar er was maar 1 teek nodig.....

Maar ze is zo weemoedig en treurig en geeft ook aan dat de thuisituatie niet helemaal in orde is dus ik zou het eerder die kant op zoeken.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:35

Niet alle muggen hoeven het bij zich te dragen. Net als dat niet alle teken het bij zich dragen. Mijn vriendin heeft ook Lyme en dat hebben ze gewoon door bloedprikken getest.

Maar het kan inderdaad ook psychisch zijn. Ik raad haar toch aan om met ditzelfde verhaal naar de huisarts te gaan. Die kan er meer mee dan wij.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:13

Brr, wat klinkt jouw verhaal eng. Nagelbijten / Gniffelen Als ik jou was zou ik maar eens snel bij de dokter langs gaan. Ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn, maar het kan natuurlijk ook iets psychisch zijn...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:38

Ik geloof je ergens vanuit de rug naar je nek verkramp heb gekregen.

Probeer een bepaald kramp te zoeken vanauit de midden van je rug naar je nek want ik voelde de kramp pas een maand later sinds de syptomen.

Ik zit op moment namelijk 2jaar in Therepie ervoor en gaat vrij wel beter de genezing maar gaat niet snel.

Mijn syptomen.

Hartkloppen, Vrij moe zijn als ik even een seconde niets doet. Ademhaling niet perfect omdat het vrij verkamp is bij me nek.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:40

Nogmaals super bedankt voor jullie berichtjes en pb's!!