Auw, nieuwe schoenen.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje02

Auw, nieuwe schoenen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:39

Afgelopen week heb ik na heel lang twijfelen (eigenlijk waren ze veeeeeel te duur) superleuke zomerschoenen gekocht! In de winkel zaten ze heerlijk en ik was er echt heel blij mee. Totdat ik ze thuis 5 minuten aanhad.... Ze begonnen een beetje te knellen bij de hak. Toch maar mee doorgelopen want nieuwe schoenen zitten nooit meteen helemaal lekker. Na een kwartier begonnen ze toch wel heel erg pijn te doen en had ik 3 dikke blaren Boos! Ik er maar blaarpleisters opgeplakt maar ze bleven pijn doen. Nu zijn de blaren wel weer dichtgegroeid maar zodra ik die schoenen aandoe begint het op die plek weer pijn te doen. Ook met (blaar)pleisters.
Hoe krijg ik deze schoenen nu ingelopen?

ellepel

Re: Auw, nieuwe schoenen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:40

misschien kun je ze laten oprekken bij de schoenmaker?
denk eigenlijk dat ze je niet goed passen..misschien toch terugbrengen naar de winkel?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:43

Ik heb dat met 1 paar schoenen ook, elke keer weer een blaar op dezelfde plek....
Nu smeer ik op die plek Hansaplast Anti-Blaar Gel voordat ik die schoenen ga dragen en heb ik er geen last meer van!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:47

ik zou ze ook op laten rekken, of van die blaarplijsters of gelstickers in je schoenen doen. Kun je ze niet terug brengen? meestal gaan degene die voor zoveel blaren zorgen nooit lekker zitten. Zodat je ze vervolgens niet meer aan doet.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:22

Ik heb dat ook gehad met schoenen, ze waren toch te klein. Ik kon er verder niets meer aan doen, maar misschien is oprekken bij de schoenmaker inderdaad een idee!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 14:08

thanks!

Ze zijn zeker niet te klein of te krap, maar aan de binnenkant zit ergens een soort bobbel in het leer en daardoor krijg ik steeds op dezelfde plek pijn/blaren. Ze zijn gewoon zo stijf nog.

Grrrr.... vorig jaar had ik ook al zoveel ellende met mijn zomerschoenen. Maar deze zitten nu wel heerlijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:09

Natmaken op de hak. Of anders is er ook een spray te verkrijgen die de hak/hiel soepel maakt Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:09

Is het leer?

Dan zou ik ze een nachtje met een licht vochtigwashandje in de hak zetten, heb ik gedaan met al mijn ballerina's en hakken, dan worden de hieltjes lekker soepel en zit het veel prettiger Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:12

Je zou je hielen kunnen afplakken met sporttape of plijsters en op die manier je schoenen inlopen. Je voeten raken dan gewend aan je schoenen en je kan je schoenen inlopen zonder blaren te krijgen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:43

ik ga het allemaal proberen want ik wil ze gewoon kunnen dragen deze zomer.
Ik heb vanmorgen zowat mijn hele hiel ingetaped en heb ze nu gewoon aan op mijn werk. (reserveschoenen meegenomen Clown ) En dan zal ik vannacht eens een nat washandje erin doen!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:15

ik heb dit vorig jaar gehad met mijn ballerina's, 2 dagen aangehad met dikke sokken thuis en daarna liepen ze heerlijk Tong uitsteken

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:52

Terug brengen is denk ik niet 'n optie Knipoog Ik weet niet hoe het in NL zit, maar hier in BE kan je enkel ongedragen schoenen terug brengen of ruilen.
Niet echt handig maar ik kan het ergens wel begrijpen, als je ze dan wel even zou mogen dragen zouden er wss massa's mensen hun schoen met afgesleten zool nog terug brengen en hun geld terug willen Haha!
Tegenwoordig bestaan er ook zo'n soort "gel pads" die je achteraan in de schoen kan bevestigen, waar je hiel dus zit.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:22

Uit laten kloppen of oprekken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:43

Ik heb dus echt bij iedere nieuwe schoen blaren.

Ik doe nu elke keer een stuk tape op me hak of de plek waar ze zeer doen en wanneer het doorgelopen is doe ik er even een pleister op. Zo lukt het bij mij het beste.

Heb nu ook weer nieuwe schoenen en heb me voeten kapot tot bloedens toe Ach gut
Wat dat betrefd heb ik wel een hekel aan de zomer, die zomerse flutschoentjes Verdrietig

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:35

ik heb nu ballerina's van le coq sportif! witte met van voren bij de tenen streepjes van 1 of ander leer ofzo in verschillende grijs-bruin tinten! en ze lopen echt heel goed ze zijn van echt leer, en er zit een flapje bij de hak zodat je voeten niet zoveel bewegen! echte aanraders Knipoog

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:22

Je hebt van die rubbere dingen die je in je schoenen kan plakken.
Helpt ook goed tegen blaren. Ja