Hersenschudding...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Hersenschudding...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 11:25

Hallo bokkers,
ik heb nu een hersenschudding (2 weken)..
maar het is nogsteeds niet over, dat schijnt normaal te zijn maar toch..
Hebben jullie wel eens een hersenschudding gehad?
Hoelang duurde het voordat het hersteld was?
Wanneer kon je weer paardrijden?
Wat waren de klachten van jou??

Ik ben erg moe, en als ik teveel doe krijg ik hoofdpijn, vooral in dichte ruimtes zoals lokalen van school hou ik het max. maar een uurtje uit..

Fammiie_x

Re: Hersenschudding...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:27

Ik heb een tijd geleden een zwarre hersenschudding gehad ik ben ongeveer 2 weken thuis gebleven van school.
Ik had barstende koppijn en ook heel veel misselijkheid.. Ook moe, maar dat kwam omdat je niet veel mag/kan doen Knipoog
Ik ben na die 2 weken weer rustig aan wezen paardrijden in de bak, en als ik weer onwijze hoofdpijn had gewoon gestapt Knipoog

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 11:32

Fammiie_x schreef:
Ik heb een tijd geleden een zwarre hersenschudding gehad ik ben ongeveer 2 weken thuis gebleven van school.
Ik had barstende koppijn en ook heel veel misselijkheid.. Ook moe, maar dat kwam omdat je niet veel mag/kan doen Knipoog
Ik ben na die 2 weken weer rustig aan wezen paardrijden in de bak, en als ik weer onwijze hoofdpijn had gewoon gestapt Knipoog

oke, maar na die 2 weken kon je weer vol naar school?
mij lukt dat namelijk nog niet, krijg een zwaar gevoel in me achterhoofd...

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:35

Bij mij heeft het wel 6 weken geduurd. Gewoon langzaam opbouwen en genoeg rusten anders blijf je het houden

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:39

Ik heb ook een hersenschudding gehad, bij mij duurde het ongeveer 2 weken.
De dokter zei tegen mij dat ik 2 weken geen tv mocht kijken & niet computeren.
Na die 2 weken wel, maar als ik dan weer hoofdpijn kreeg moest wel achter de pc weg komen.
Ik kon alles wel weer naar 2 weken.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:39

Niet vol naar school, ik ben soms maar halve dagen gegaan en soms niet

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:41

Ja! Heb een zware gehad plus whiplash. Gelijk daarna naar school/ stage gegaan(en dat als verpleekundige, erg he?). Niet zo slim, heb nu met regelmaat nog knallende koppijn
Neem de tijd/ rust om het te laten genezen, reken op 6 weken.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:42

Ik heb 2 keer een hersenschudding gehad.
Een keer omdat ik viel van m'n paard, en de andere keer omdat k door een buitenlandse jongen zomaar was geslagen toen ik langsfietste naar school.

Duurde zo'n 2 a 3 weken zeker wel, maar ik mocht pas na6 weken weer gaan paardrijden.
Als je te snel weer dingen gaat doen (zoals ik de eerste keer heb gedaan) blijf je hoofdpijn houden, en dat is echt om gek van te worden.
Gewoon gruwelijk veeel hoofdpijn hebbben en duizelig zijn constant.

Heel veel beterschap Vriendjes zijn?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:46

Hoort dit niet bij mensenwelzijn?
Ik tem even.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:46

Ik heb eens een hersenschudding gehad, nadat ik van m'n pony was gevallen. Was helemaal buiten bewustzijn, ook in die staat op het beestje gereden terug naar huis. Het was in de les, dus ik was gelukkig niet alleen. Ik weet alleen nog beestje het verhoogde weiland in rende, ik zag de grond dichterbij komen en weg was ik. Daarna werd ik 'wakker', was weer op het beestje geklommen en ik was weer weg. Ik werd ongeveer 5 minuten laten weer 'wakker'. Was heel raar, niemand heeft gemerkt dat ik bewusteloos op 't paard zat. Terwijl ik vlak achter de instructeur reed! Echt maf.

Later ben ik in de keuken EN in de douche weer bijna knock-out gegaan. Ik had een paar behoorlijk diepe wonden (op m'n knie zat het in het vet-weefsel. Ik voelde er niets meer. Zit nu een mega litteken), dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
Ik ben gewoon naar school geweest, gewoon doorgereden (moest wel vlak erna Bloos! ), niets rusten ofzo. Ik ben een harde, ga altijd door tot het niet meer kan Bloos

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:54

LZP -> MW

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:17

Ik heb een maandje geleden ook hersenschudding gehad.
Gelukkig was de klap niet al te hard en was het maar een lichte hersenschudding van een paar dagen volgens de dokter Ja

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:29

zammetje schreef:
Ja! Heb een zware gehad plus whiplash. Gelijk daarna naar school/ stage gegaan(en dat als verpleekundige, erg he?). Niet zo slim, heb nu met regelmaat nog knallende koppijn
Neem de tijd/ rust om het te laten genezen, reken op 6 weken.

Ik precies het zelfde alleen ben ik dan geen verpleegkundige. Ik ben zelfs de volgende ochtend in het vliegtuig gestaot terwijl het eigenlijk niet mocht.. daarna wel 2 dagen thuis gebleven en In plaats van rijden ging ik longeren...

Ik heb 3 weken lang rustig aan gedaan. ipv dat ik meerdere paarden ree perdag deed ik er 1 en dan langzaam aan langer, en steeds meer paarden...

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 21:57

is het ook wanneer je alcohol drinkt (na 2½week) dat je hersens blijvende schaden kunnen oplopen?