ervaring nieuw trommelvlies wie??????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

ervaring nieuw trommelvlies wie??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 14:19

Vorig jaar kreeg mijn dochter een nieuw trommelvlies van eigen weefsel,omdat er na de operatie watten uit vielen wat niet erg was volgens het personeel van uitslaap kamer.Is er van alles mis gegaan,na 2 weken niet springen en niet bukken en rennen enz.Bleek dat het trommelvlies los zat,na nog 2 weken zeer rustig aan gedaan te hebben bleek het nog steeds los te zitten.Daar na weer schimmel,loopoor enz, al met al geen leuke ervaring rijker.Nu was het zo dat ze vanwege haar verminderde gehoor bij het doventeam komt,die informeerden bij de KNO arts en die vertelde dat het een geslaagde operatie was, het was dus gelukt.Daar snap ik niks van,ze heeft nog nooit op zwemles gezeten wat ook niet mag zo lang dat oor open blijft.Wie heeft hier betere ervaringen mee,is de kans dat het een tweede keer wel lukt? Dat weet je nooit maar mijn dochter(10) zit een tweede keer niet meer zitten, wat wel jammer is.

nickyu

Re: ervaring nieuw trommelvlies wie??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:35

mijn man heeft er ervaring mee

had een ooronsteking en onze o zo fijne huisarts
ging zelf aan klungelen met weer een ander kuurtje ipv door te verwijzen nadat 2 kuren niet geholpen hadden
(man heeft bijna jaar met oorontsteking gelopen)
aanbeeld en trommelvlies waren weggerot

1e operatie aanbeeld en trommelvlies vervangen
trommelvlies bleef niet zitten oid was iif nog niet goed
2e operatie weer trommelvlies geheel vervangen
nu wel goed
heeft daarna denk nog 6 maanden geduurt
voordat het helemaal in orde was

hij kan nu weer wel zwemmen etc ..

gehoor is helaas aan dat oor wel blijvend beschadigd !
hoort heel heel erg slecht met dat oor

de artsen noemen het wel een geslaagde operatie ..

zou gewoon goed alle voors en tegens bespreken
als er een kans is dat ze meer gehioor terug krijgt
zou ik het zeker overwegen !

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:51

Ik word binnenkort in Assen geopereerd aan mijn oor omdat ze me bij mij 'eigen ziekenhuis' niet meer kunnen helpen, heb een redelijk erge gehoor beschadiging aan mijn rechteroor. Weet nog niet waar ze precies aan gaan opereren. Er moet in ieder geval wat gebeuren aan mijn vernauwde gehoorgang.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 11:07

Het rare vind ik dat ze zeggen dat de operatie is gelukt,terwijl er helemaal geen trommelvlies zit nu.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:15

Als eerste wil ik je even op het hart drukken dat je er zeker achteraan moet gaan! Kom op voor je rechten bij de dokters.

Doordat er bij mij ook jaren aangeklungeld is heb ik veel gehoorverlies. Ik had een soort tumor die gehoorbeentjes op at. Ik heb in één oor geen beentjes, evenwichtsorgaan en trommelvlies meer. In mijn andere oor mist ook alles, maar hier hebben ze weer wel een nieuw trommelvlies ingezet. Ook van eigen weefsel. Dit is meteen de eerste operatie al gedaan.
Wel apart dat jij beschrijft dat je dochter twee weken niets mocht doen, vanwege dat trommelvlies. Ik heb de eerste weken ook niks gedaan, maart dit kwam meer door de langdurige ingreep van de operatie en het feit dat ik geen evenwicht meer had.
Overigens hoor ik meer met het oor waar geen trommelvlies meer in zit.
Heel veel sterkte! Ook voor je dochter. Hopelijk ziet ze het snel weer wel zitten om weer door de medische molen te gaan.