blinde darm ontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vronytopper

blinde darm ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:02

heb ik weer.. precies een jaar geleden kwam ik in het ziekenhuis met een rugwervel kapot..

vorige week zaterdag de 17e had ik wedstrijd in joure, voelde me prima, na de wedstrijd naar huis, was uurtje of half 6 thuis en had geen zin om eten te maken en vriendlief ook niet,, dus eerst maar post openen, en wat las ik, ik had een etentje bij yankee doodle gewonnen in drachten, kwam dat goed uit Lachen rond een uurtje of 10 kreeg ik het koud en alles begon zeer te doen, ik zei we moeten maar naar huis,, in de auto terug kreeg ik het steeds kouder, en begon steeds meer last van mijn zij/rug te krijgen.. eenmaal op bed trilde ik er zowat uit van de kou, maar zweete me kapot.. bijna niet geslapen, wnat zij werd maar erger met mijn zij.. de andere ochtend dacht ik ineens kon de blinde darm ook wel eens zijn, wij naar doksterswacht en die voelde en gelijk door gestuurd naar EHBO, en allemaal onderzoeken gedaan, en bleek het dus wel een onsteking te zijn, dus paar uur later gelijk geopereerd.. na de opereatie werd ik wakker terwijl de dokters dde slang uit mijn keel trokken,, vies :S

2 nachten blijven was de bedoeling, maar de koorts bleef boven de 40 graden dus moest blijven, na 3 dagen zakjte de koorst wel weer aardig, maar nog te hoog, rond 39 graden. bleek ik er een buikgriep bij et hebben. nou gister kreeg ik te horen als de koorst morgen ochtend goed is mag je naar huis. ik vanacht zo weinig mogelijk dekens over Tong uitsteken en ja hoor de temp was 36.7 dus eindelijk mocht ik het ziekenhuis verlaten..

heb wel last van de wond maar dat is logisch, ze hebben er wel in om gesneden..

Perla

Re: blinde darm ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:17

Wat vervelend voor je beterschap!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 01:36

Ooow dit had me vriend ook! we hebben samen echt een rot nacht gehad!
het was op een vrijdag avond. en we zaten gezellig in de kroeg. tot hij inene heel veel pijn kreeg.
toen heeft hij mij nog achter op de fiets genomen om met tegen wind en regen naar huis te fietsen.
eenmaal thuis kon hij ook maar niet slapen en moest overgeven enz.
toen besloot ik het ziekenhuis maar eens te bellen, (dit rond kwart voor 4 snachts) die zeiden dat we maar even langs moeten komen. half 5 daar aangekomen (hij is ook nog zelf heengerede met de auto!)wou eerst de assistente ons niet doorlaten omdat ze niet geloofde dat hij veel pijn had bij ze blinde darm en beweerde dat het wat anders was, maar uiteindelijk moest hij urine inleveren enz. werd onderzocht, door een enorm onaardige dokter. die vroeg ook nog: waarom komen jullie eigenlijk zo vroeg?
en die twijfelde nog om me vriend naar de EHBO te sturen. maar uiteindelijk mochten we door naar de EHBO.
daar kreeg hij pijnstillers en ze zaten te twijfelen of het wel echt de blinde darm ontsteking was. nou al die tijd gewacht..
tot ze om 8 uur (ja 8 uur pas) besloten om hem te opereren.

we waren samen echt allebei kapot.. de volgende dag wouden ze hem alweer naar huissturen. terwijl hij ook erg ziek was enz.
toen mocht hij toch nog een nachtje slapen.

het was zowel voor hem en voor mij een nare ervaring. (je vriendje halfsuf op een bed zien liggen... niet eens kunnen lache naar je.. hea bah alsk er aan denk voelt t weer raar)

hoop dat het wat beter met je gaat..me vriend had nog enorm veel pijn eraan.. ook zijn rugspier was ontstoken doordat hij scheef liep.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:05

jeetje. beterschap.
ik heb het ook gehad. het begon op maandag maar ook met overgeven enzo dus we dachten eerst aan de griep. uiteindelijk werd de buikpijn erger, maar het overgeven stopte. dus toen op zaterdag naar de huisartsenpost en vandaar uit gelijk doorgestuurd en zaterdagavond geopereerd. en die zondagochtend zouden we eigenlijk op vakantie gaan naar frankrijk, dat ging natuurlijk niet door. ik moest ook 5 dagen ofzo in het ziekenhuis blijven. weet niet meer precies waarom was 10 ofzo toen ik het had.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 18:44

dankjewel allemaal!!

jah idd,, de nachten worden wel wat korter,, want slapen wil echt niet met al die pijn, ik dacht eerst ook ik krijg de griep..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:16

Beterschap gewenst! mijn echtgenoot had dat een paar jaar geleden ook, op vakantie. Hij was misselijk geworden. Hij had de dagen daarna wel wat buikpijn, maar het viel wel mee. Na een week is hij naar de camping-dokter gegaan en die stuurde hem door naar het ziekenhuis. Na onderzoek bleek hij wel een ontsteking te hebben, maar waar. De arts dacht dat het wat anders was als zijn blindedarm. toch hebben ze hem maar opengsneden en bleek dat het WEL zijn blindedarm was. Maar met zijn blinde darm was ook een heel stuk van zijn darm ontstoken. dus bij hem hebben ze ook een meter darm weggehaald. Hij had een aardig litteken in zijn zij, van een stuk vanuit zijn rug, tot voorbij zijn navel. Zo ongveer een derde van zijn buikomvang zeg maar. ook hij is weer helemaal opgeknapt. We waren gelukkig in Nederland op vakantie en toen wij van de camping weggingen, ging hij met een taxi van dat ziekenhuis naar het ziekenhuis hier in de stad. Hj heeft al met al 10 dagen in het ziekenhuis gelegen.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:19

Wat een erg verhaal zeg!.
Beterschap ermee

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 21:45

@ xannemijn: dankjewel!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 21:47

sheela schreef:
Beterschap gewenst! mijn echtgenoot had dat een paar jaar geleden ook, op vakantie. Hij was misselijk geworden. Hij had de dagen daarna wel wat buikpijn, maar het viel wel mee. Na een week is hij naar de camping-dokter gegaan en die stuurde hem door naar het ziekenhuis. Na onderzoek bleek hij wel een ontsteking te hebben, maar waar. De arts dacht dat het wat anders was als zijn blindedarm. toch hebben ze hem maar opengsneden en bleek dat het WEL zijn blindedarm was. Maar met zijn blinde darm was ook een heel stuk van zijn darm ontstoken. dus bij hem hebben ze ook een meter darm weggehaald. Hij had een aardig litteken in zijn zij, van een stuk vanuit zijn rug, tot voorbij zijn navel. Zo ongveer een derde van zijn buikomvang zeg maar. ook hij is weer helemaal opgeknapt. We waren gelukkig in Nederland op vakantie en toen wij van de camping weggingen, ging hij met een taxi van dat ziekenhuis naar het ziekenhuis hier in de stad. Hj heeft al met al 10 dagen in het ziekenhuis gelegen.

dankjewel,, wat zal dat zeer gedaan hebben, ik verging al van de pijn, de snee van mij valt mee, 4 cm!
en onderhuids gehecht dus als het treft valt het ook niet erg veel op.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:35

Mijn eega heeft inderdaad behoorlijk veel pijn gehad. De eerste dagen kon hij ook niet rechtop in bed zitten. Naast hem lag een jongen die na hem geopereerd was aan een ontstoken blindedarm. Die jongen zat de volgende dag al rechtop en een dag later liep hij rond en de derde dag was hij naar huis. Mijn hubbie dus niet. die lag een week plat, was blij dat hij weer wat mocht eten. Hij heeft de terugweg naar huis in de taxi rechtop gezeten. hij was doodop na zijn reisje van 4 uur! Ze hadden hem gehecht met van die nietjes. ik heb ze geteld: 33 stuks! Knipoog Het was wel moppig want ik met de kids kreeg een chauffeur van de ANWB om mij, kids, honden, auto en caravan naar huis te rijden(van Zeeland naar Enschede). ik heb nl. geen rijbewijs. Ik kreeg een oudere man, zei geen boe of bah onderweg, erg saai dus. Wat kreeg mijn eega: een leuke gezellige jonge blonde deerne! Leuk hoor. Maar ja, hij was net geopereerd, had nog lekker veel pijn, kon amper rechtop ziten, dus de kans dat hij wat zou versieren onderweg was nihil!
Hij is daarna nog 2 maanden of zo in de ziektewet geweest voor hij weer mocht werken. En toen hij goed aan het werk was, blesseerde hij zich tijdens het werk: ingescheurde enkelbanden. Boos! Zat hij weer 2 maanden in huis.
Maar goed, ik hoop dat jouw herstel een stuk beter gaat en dat je je snel weer beter voelt.