Gevoel kwijt in vinger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Gevoel kwijt in vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 12:52

Woensdag twee weken geleden ben ik op buitenrit geweest en was mijn pony in zoverre opgefokt dat wanneer ik de teugels losliet ik binnen twee minuten op stal zou staan Tong uitsteken Dus die teugels heb ik vastgehouden. Waarschijnlijk heb ik daarmee een zenuw bekneld in mijn linkerringvinger waardoor ik aan de linkerkant van mn vingertopje geen gevoel meer had en het ontzettend tintelde als ik er aan kwam. Na een week was de tinteling afgenomen, maar nu heb ik nog steeds geen gevoel!
Het is echt maar een heel klein stukje, alleen binnen het paarse stukje op het plaatje. Maar het voelt wel erg onprettig aan.
Net alsof het eelt is ongeveer, omdat je wel huid en een lichte verdikking voelt maar in de vinger zelf voel je niks.

Gaat dit nog over of is dit gewoon een dode zenuw waarbij het gevoel niet meer terugkomt?

Afbeelding

MandyL

Re: Gevoel kwijt in vinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:58

mn vriend heeft dit bij zn pink... daar was een peesje of zo gescheurd.. en miss ook wel zenuwtjes idd..bij hem komt het gevoel niet meer terug. maar geen idee anders bel je is naar de dokter om het te vragen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 13:00

Ja die is dicht op vrijdag, uiteraard Vork
Maandag bel ik wel even, maar voel me dan zo'n aansteller omdat ik voor zo'n klein plekje de dokter bel haha.
Maarja ik muis dus ook met mijn linkerhand dus ik zit er constant mee tegen de muis aan en nu denk ik er ook steeds aan Tong uitsteken

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:18

Ik heb dit ook gehad, op mijn duim. Bij mij kwam het gevoel na verloop van tijd weer terug.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:23

Ik heb dit geregeld aan mijn rechter-ringvinger, maar dan onder de eerste koot. Komt zo nu en dan opzetten (dan weet ik dat ik teveel druk heb behouden Knipoog maar trekt na een paar weken weer weg. ik denk dat het een zenuw is die een beetje klemschiet zo nu en dan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:25

Oh, ik heb iets soortgelijks ook vaak na het rijden, als ik ruzie heb gehad met Mike. Dat gaat bij mij vanzelf weer over. Als je je zorgen maakt kun je het maandag natuurlijk altijd even aan de ha vragen, maar bij mij duurt het meestal wel een weekje of wat.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 13:27

Ja maar bij mij nu dus al ruim twee weken en beter wordt het niet. Het gevoel blijft doof en na wat internet bekijken en vragen aan mijn vader schijnt het dat het ook gewoon doof kan blijven en dat het gevoel dus niet meer terugkomt Nagelbijten / Gniffelen
Beetje balen Clown
Daarom heb ik nu ook handschoentjes gekocht voor buiten en let ik er op dat ik niet weer de teugelstop op die plek heb (waar die meestal wel ligt, automatisme).

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:31

Ik heb een keer in mijn duim gesneden, erg diep, en had toen ook een tijdje geen gevoel meer in een deel van mijn duim.. Heb toen ook de dokter gebeld en deze vertelde dat het wel een paar maanden (!!) kon duren voordat dat gevoel weer terugkwam.. ik weet niet of dit bij afknellen ook het geval is maar zou als ik jou was gewoon even bellen maandag... dan weet je het maar zeker Knipoog

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:12

Heb ik ook gehad! Bij mij duurde het zeker wel een maand voor het weer normaal aanvoelde.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:18

zenuwen herstellen zich maar heel langzaam, dus dat soort schade duurt idd vaak maanden om te herstellen. Je kan je dokter wel bellen, maar die kan je verder ook niet helpen, afwachten is t enige wat je kan doen. Er is een grote kans dat het wat bekneld heeft gezeten en dat het gevoel vanzelf weer terug komt en anders wen je er vanzelf aan dat dat niet zo is.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:19

Ik had het ook een keer!. Twee weken lang me hele rechterpink. zwaar iritand Clown . maar nu voel ik hem gewoon weer ? Nagelbijten / Gniffelen

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:24

Ik heb dat altijd na les! ze is dan zo opgefokt en hangt aan de teugels dan is mijn ring vinger afgestorven als we klaar zijn met lessen. komt na een dag of 2 elke keer nog weer goed.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:38

Ik heb het een keer gehad toen ik te strakke schoenen aanhad. De grote teen van mijn linkervoet is daardoor een half jaar gevoelloos geweest. Clown Was heel vreemd, maar uiteindelijk toch goed gekomen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:44

Ik heb een aantal jaren geleden zo ongeveer voor 4/5 het topje van mijn linkerringvinger eraf gesneden met een slachtmes Clown

Daarbij zijn ook de zenuwen kapotgesneden. nu zit er ondertussen weer een klein beetje gevoel in, maar het voelt idd nog raar aan en tinteld bij grote weersverschillen of temperatuurswisselingen (warm water bijvoorbeeld)

Ik heb vorig jaar mijn schouder met grof geweld uit de kom gehad, toen had ik een oppervlakte van 10 bij 20 waar geen gevoel meer zat , op mijn armspier.
Dit kwam omdat de zenuwen gekneusd waren. Dit gaat na een paar maanden over.
Ik denk dat dit laatste bij jou ook het geval is.
Zolang de vinger nog goed van kleur is, zou ik me er niet druk om maken Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:08

Dat gaat wel weer over!
Ik heb vorig jaar exact hetzelfde gehad; Echt drukke pony die behoorlijk wat druk in de hand nam. Gevoel in het topje van mijn ringvinger was na een wedstrijd dan soms een tijdje weg. Afwisselend van enkele uurtjes tot 2-3 weken.
(Gelukkig heb ik mijn pony tegenwoordig behoorlijk beter in de hand en hoef ik het gevecht niet meer met hem aan te gaan)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:14

Ik heb dit ook gehad, en ook door een wat overactieve pony!
Bij mij kwam het gevoel pas na een half jaar weer terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:35

DAT had ik vorige week woensdag NA mn les! Heb nu nog op die plek een blaar zitten. (ja ook druk paard)
Bij mij was het na een dag weer weg, maar ik heb toen ook maar een half uurtje gereden..