Dunckylover schreef:Ik heb het een paar keer gehad.
Ik heb ook astma en ik kreeg het toen onder een astma aanval..
dat was echt heel eng was ook erg bang..
Ik kreeg gewoon bijna geen lucht en ging steeds sneller en sneller ademen..
Ben toen ook in elkaar gezakt dat gebeurde met een uitje van school we waren aan het lasergamen toen heeft een vriendin uit mijn klas me weer over eind getild..
en mocht niet meer mee doen xD
Ik heb een vorm van 'hoest-astma', dus als ik in rokerige ruimtes, benauwde ruimtes, stoffige ruimtes, koud-warm,... kom kan ik enorme hoestbuien krijgen (in plaats van de 'normale' ademtekortaanval bij astma, uit dat zich bij mij door hoesten). Ik heb ook onder één van die hoestbuien een hyperventilatie-aanval gehad, simpelweg door volledig verkeerd ademen (omdat ik niet echt meer kon ademen door het hoesten
).
Verder heb ik er ook een tijdje behoorlijk veel last van gehad doordat ik veel dingen opkropte.. Ik was van school moeten veranderen omdat ik gezakt was, moest weg uit de studentenstad waar ik zo geweldig graag woonde, vriendin van mij was een tijdje geleden gestorven,... En die gevoelens kwamen er via hyperventilatie uit. Ook een keer gehad dat ik echt razend kwaad was op mijn vriend, maar er niks over durfde/wilde zeggen omdat hij me dat enorm kwalijk ging nemen. Na een hele tijd zagen heb ik het dat toch gezegt, maar die spanning en angst zorgde wel voor een deftige hyperventilatie-aanval.
Wat ik dan voel?
- tintelingen, over heel mijn lijf... Maar vooral in mijn gezicht, mijn ogen, mijn lippen, mijn wangen. Ik kan dan ook geen deftig woord uitbrengen, woorden komen er helemaal vervormd uit en ik ben dan nogal onverstaanbaar.
- zweten en het toch koud hebben
- enige wat ik kan denken is dan: "ADEM, ADEM, ADEM", mijn luchtpijp lijkt volledig dicht te zitten en ik begin ook steeds sneller en sneller te ademen.
Ik heb er geen (weinig)last van, zolang ik geen gevoelens opkrop...