HYperventilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxNimezxX

HYperventilatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 00:27

Hey, ik vroeg me af of er hier mensen zijn met hyperventilatie.
en wat die voelen tijdens zo een "aanval"

Groetjes

marleen_usar

Re: HYperventilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:36

Je hebt er 2 soorten van,ik heb de soort waar je het echt benauwd hebt en ik mag ook niet in een zakje blazen.Bij mij komt het uit mijn darmen,dus als die rommelen en zo dan heb ik er vaak last van.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:49

Ik heb het vroeger gehad.
Doordat ik teveel van mezelf eiste, teveel druk op de ketel had van buitenaf,.. presteren- presteren- presteren.., en mezelf dus gewoon finaal voorbij liep.

Ik ging wat sneller en ongecontroleerd ademen, werd duizelig, zwart voor mijn ogen, en verloor mijn evenwicht..

Toen de HA de conclusie trok dat ik last had van hyperventilatie, (en later overspannen was,) viel alles op zijn plek. De druk van presteren weg gehaald, en het ging ineens veel beter met me, en ook geen hyperventitalie meer..
Ik heb als middel geleerd om gecontroleerd adem te halen..
Tellen: in 3 seconden inademen, in 5 seconden uitademen.
Sindsdien geen probleem meer mee gehad..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:25

ik heb chronische hyperventilatie.

hyperventilatie ontstaat door verkeerd ademen.
dus voor mijn chronische hyperventilatie heb ik fysiotherapie gehad en dat kwam wel ongeveer neer op wat femmefatale schrijft. ademhalings oefeningen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:47

ik heb ook last van hyperventilatie.
Was vroeger heel sportief enz, maar door de hyperventilatie heb ik nu zelfs moeite met trap lopen.
als ik hyperventileer dan verkrampen mijn spieren en val ik weg. dit is echter alleen als ik in paniek raak.
heb er nu enigzins mee leren omgaan en weet het dus vaak te voorkomen door rustig proberen te ademen.
Ik adem ook verkeerd waardoor ik het zowiezo altijd heel benauwd heb.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:35

Ook ik heb last van hyperventilatie.
Had soms ineens druk op me borst nauwelijks kunnen ademen.
duurde wel een hele tijd voordat het weg was..
soms gewoon achter de computer bij de paarden enz.
dopkter concludeerde een hyperventilatie.
dit kwam doordta ik met school met heel veel stress zat enz.
tijdje geleden nog een ernstige aanval gehad maar opzich gaat het wel goed. probeeren rustig te blijven ademen. en als ik mijzelf maar in de hand houd lukt het wel.

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:12

Ik heb het super erg !!
ik heb het een tijdje gehad, dat ik per dag wel 1x naar het ziekenhuis kon, omdat ik helemaal blauw werd:(
Ik had heel veel stress en verdriet na de dood van mijn vader, en de doktoren denken dat ik het daravan had..
Maar ik had het ook s`nacht en dan werd ik wakker en werd ik helemaal gek.
Ik krijg het gewoon heel benauwd, krijg echt overlal bij mij keel en luchtpijp pijn, en dan ga ik helemaal tintelen raak in paniek en *bjong* dan val ik Tong uitsteken
Maar nu ik bij de fyshio heb gelopen is het al veel minder. Maar ook heb ik het probleem dat ik ook nog eens astma heb Boos! Maar, goed oefenen met ademen( hoe gek t ook klinkt) en rustig blijven.
Ik kan nu bijna al alles weer!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:42

Ik ga indd ook helemaal tintelen als het erg is en dan zo erg dat ik bijna niks kan zien en ik het gevoel heb alsofg ik 200 kilo zwaarder ben

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:08

ik heb wel is een paar keer echt gehyperventileert dat ik gewoon geen adem meer kreeg, ik dacht echt dat ik stikte.
maar daarnaast heb ik ook een paar keer onbewust gehyperventileert waardoor ik heel duizelig en misselijk enzo werd, en ook zelfs flauw gevallen ben, en daarna was ik nog steeds beetje aan het hyperventileren.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:15

Ik heb ook hyperventilatie.
Ik krijg ademnood, hartkloppingen en dan lijkt het alsof ik weg zak.
De eerste keren schrok ik me rot, dacht dat ik op z'n minst driedubbele astma aanval had gehad o.i.d. Clown.
Gelukkig houdt het nu op bij iets benauwd zijn, soms een hartklopping en af en toe duizelig. Dat 3 seconden in en 5 uit helpt ook, dus het zwakt al af.
Ben iig blij dat ik ermee om kan gaan nu Lachen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:14

Ik heb ook veel hyperventilatie gehad.
Tijdens zo'n aanval kreeg ik het erg benauwd en zag wat zwarte vlekker voor mijn ogen, alles wat ik op dat moment deed was zwaar en moeilijk.
Ik heb ademhalingstherapie gehad, mijn ademhaling is nog niet helemaal super, maar ik heb geen last meer van de hyperventilatie Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:16

ik ben er ook gevoelig voor,
bij mij uit het zich in heel benauwd zijn, en zware hartkloppingen.

ik 'mag' nu geen energiedrink meer, en heb ademhalings oefeningen voor als het weer opspeelt.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:21

Ik heb ook hyperventilatie en ook ik heb er oefeningen voor gekregen Ja dat helpt echt! Ik heb het niet zoals sommige hebben dat ik naar adem snak, maar zit heel de tijd te zuchten en diep in te ademen, en dat gaat natuurlijk niet vaak achter elkaar, dan krijg je teveel zuurstof in je bloed en dan wordt je duizelig. Even rustig zitten en rustig blijven helpt soms wel.
Ik drink geen cola meer, want daar kreeg ik hartkloppingen van.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:43

Ik heb het ook heel erg gehad.
Benauwd, geen lucht krijgen druk op mijn borst, hevig zweten, geen adem meer om te praten, en idd daarna tintelende benen, zware benen en daarna diaree.
Ik ben nog nooit flauwgevallen daardoor, maar wel heel vaak bijna.

Ook s nachts in mijn slaap had ik er last van, soms werd ik midden in de nacht wakker en leek het alsof ik net een marathon had gelopen.

Ik heb ademhalings therapie gehad en dat werkte heel goed, ik ademde niet door mijn buik maar het stokte in mijn borst.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:54

Je voelt alsof je benen onder je vandaan vallen ,en het gevoel heb dat je gek word:( En je geen lucht meer krijgt!
Daarbij nog leuke paniekaanvallen door de angst..echt heel leuk!! NOT Boos!
je heb het gevoel dat je een hartaanval gaat krijgen door de pijn op je borst:(

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:16

die angst moet je dus los zien te laten,
je kan er niet dood aan gaan.
door de angst wordt een aanval alleen maar erger.

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:39

Ik heb het een paar keer gehad.
Ik heb ook astma en ik kreeg het toen onder een astma aanval..
dat was echt heel eng was ook erg bang..
Ik kreeg gewoon bijna geen lucht en ging steeds sneller en sneller ademen..
Ben toen ook in elkaar gezakt dat gebeurde met een uitje van school we waren aan het lasergamen toen heeft een vriendin uit mijn klas me weer over eind getild..
en mocht niet meer mee doen xD

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:41

Heb het ook Knipoog
Meestal gebeurt het na een inspanning * zoals sporten* maar heb het ook wel eens spontaan gehad.
Ik krijg dan een hele grote druk op mijn borst, benauwd, word echt knalrood, duizelig en wordt soms zwart voor me ogen.
Heb ook 1 keer gehad dat ik helemaal begon te trillen.. dit was gelukkig eenmalig!
Nu doordat ik oefeningen heb gehad bij de fysiotherapeut is het stukken minder geworden!
Half jaar *op kleine aanvallen na* helemaal niks Haha!

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:22

Ik geef het topic even een schopje omhoog hoor Tong uitsteken .
Ook ik heb er last van.
Ik ga veel te snel ademen krijg het benauwd, mijn benen en handen gaan tintelen en ook mijn gebit, ja dat laatste klinkt heel stom maar het is echt zo Haha! .
Ik word duizelig en kan als het een goeie is niet meer staan of lopen.
Op de meest rare momenten kan het opkomen, maar als ik er dan later over nadenk is het altijd wel een gevolg van iets dat zich afspeelt.
Het is geen pretje maar zo vaak heb ik het niet en ik kan er wel mee leven.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:31

Dunckylover schreef:
Ik heb het een paar keer gehad.
Ik heb ook astma en ik kreeg het toen onder een astma aanval..
dat was echt heel eng was ook erg bang..
Ik kreeg gewoon bijna geen lucht en ging steeds sneller en sneller ademen..
Ben toen ook in elkaar gezakt dat gebeurde met een uitje van school we waren aan het lasergamen toen heeft een vriendin uit mijn klas me weer over eind getild..
en mocht niet meer mee doen xD

Ik heb een vorm van 'hoest-astma', dus als ik in rokerige ruimtes, benauwde ruimtes, stoffige ruimtes, koud-warm,... kom kan ik enorme hoestbuien krijgen (in plaats van de 'normale' ademtekortaanval bij astma, uit dat zich bij mij door hoesten). Ik heb ook onder één van die hoestbuien een hyperventilatie-aanval gehad, simpelweg door volledig verkeerd ademen (omdat ik niet echt meer kon ademen door het hoesten Clown).

Verder heb ik er ook een tijdje behoorlijk veel last van gehad doordat ik veel dingen opkropte.. Ik was van school moeten veranderen omdat ik gezakt was, moest weg uit de studentenstad waar ik zo geweldig graag woonde, vriendin van mij was een tijdje geleden gestorven,... En die gevoelens kwamen er via hyperventilatie uit. Ook een keer gehad dat ik echt razend kwaad was op mijn vriend, maar er niks over durfde/wilde zeggen omdat hij me dat enorm kwalijk ging nemen. Na een hele tijd zagen heb ik het dat toch gezegt, maar die spanning en angst zorgde wel voor een deftige hyperventilatie-aanval.

Wat ik dan voel?
- tintelingen, over heel mijn lijf... Maar vooral in mijn gezicht, mijn ogen, mijn lippen, mijn wangen. Ik kan dan ook geen deftig woord uitbrengen, woorden komen er helemaal vervormd uit en ik ben dan nogal onverstaanbaar.
- zweten en het toch koud hebben
- enige wat ik kan denken is dan: "ADEM, ADEM, ADEM", mijn luchtpijp lijkt volledig dicht te zitten en ik begin ook steeds sneller en sneller te ademen.

Ik heb er geen (weinig)last van, zolang ik geen gevoelens opkrop...