Auw !!! Rugpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Auw !!! Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 20:58

Ik ben 25 maar ik voel lichamelijk wel een oud besje van 80! Ik heb zo'n gigantische last van mijn rug dat ik haast niet meer weet hoe ik moet staan of zitten.

Ik weet eigenlijk ook niet hoe het nu zo opeens komt. Gister hebben we met Aanhouding&Zelfverdedigingtechnieken wel een paar worpen en aanhoudingen met verzet gedaan/geoefend maar studiegenoten vingen goed op nadat ze je ( bewust, dat moest) onderuit schopte/werkte of met een pijnprikkel in de boeien sloegen.
Ik had toen en ook in de rest van de dag ook nergens last van, ja wat spierpijn en blauwe plekken maar dat had bijna iedereen en is zo goed als wekelijks het geval Clown
's middags hebben we nog zwemtraining gehad, een o.a. paar reddingsduiken en sprongen gemaakt maar ook daar niks raars gedaan zover ik mij kan herinneren.
's Avonds mijn paard gereden en tijdens het lichtrijden in de middendraf schoot het me opeens in mijn rug. Ik dacht eerst dat er even een spiertje verkeerd zat en dat ie wel weer goed zou schieten maar ik ben gestopt omdat ik mijn linkerbeen opeens niet meer voelde. Verward
Na een paar minuten begon die te tintelen en daarna was het gevoel weer terug. Ik had toen alleen nog last van mijn rug. Thuis onder de warme douche en naar bed in de hoop dat het de ochtend over zou zijn maar dat is dus niet zo.

We hadden vanmorgen schiettraining en dat ging echt zwaar bagger omdat mijn rug helemaal stijf is/vast zit. Ik kan niet lang staan want dat trekt door in mijn benen en al helemaal niet schieten van achter de dekking vandaan of ik gebukte houding want dan moest ik buigen in mijn rug en dat gaat dus niet. Ik ben niet zo snel een pieperd maar nu zeiden verschillende docenten dat ze aan mij zagen dat ik echt pijn had.
Als ik zit moet ik er ook om denken hoe ik ga zitten, met lopen hoe ik beweeg en tjah die rug beperkt mij gewoon in mijn bewegingen.

Wie oh wie weet hoe het komt en wat ik hieraan kan doen want ik wil er zo snel mogelijk vanaf Nagelbijten / Gniffelen We hebben morgen gevaarsbeheersing en ook daarbij zijn weer veel lichamelijk bezig ivm pandtraining en vechttechnieken.
Vrijdag sportdag/zes kamp met de hele academie en daar wil ik eigenlijk wel graag aan mee doen.

Juut

Re: Auw !!! Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:07

Al voor de zekerheid bij de dokter langs geweest? Het is namelijk niet bepaald normaal je been ineens niet meer te voelen...
Als het dan echt spieren zijn; mij helpt yoga heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:09

Als je je been niet meer voelt is het niet goed, dat kan betekenen dat er een zenuw bekneld zit. Ik zou even naar de HA gaan, die kan je doorverwijzen naar bijv een fysiotherapeut.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:11

Ik zou idd even langs de dokter gaan voor de zekerheid. Mijn vriend had ook opeens zo'n pijn aan zijn rug en er blijkt nu een tussenwervel beschadigd te zijn. Hij ligt nu dus al meer als een week plat.. Er te lang mee doorlopen is nooit goed!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:13

Pijnstilling en doorbewegen. Zwaar rugbelastende trainingen moet je op dit moment niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:14

Nikka schreef:
Pijnstilling en doorbewegen.

Met een zenuw die hoogstwaarschijnlijk bekneld zit is dit niet handig. Doordat je doorbeweegt kan de zenuw beschadigen.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:16

meteen afspraak maken bij de fysio. Zoals het klinkt zit er onderin je rug een zwnue een beetje in de knel. Niks ernstigs als je het rustig aan doet, maar wel heel lastig als het niet verholpen wordt. Wel blijven lopen (wandelen), niet te lang zitten en niet te lang staan, anders wordt je rug ook weer stif.
Je kan als het goed is gewoon naar de fysio zonder verwijzing van de huisarts, zeker als je erbij vermeld dat het om acute rugpijn gaat.

En ehm.. suc6 op de politieacademie (vermoed ik als ik het zo hoor?)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:37

Miss_Montana schreef:
Nikka schreef:
Pijnstilling en doorbewegen.

Met een zenuw die hoogstwaarschijnlijk bekneld zit is dit niet handig. Doordat je doorbeweegt kan de zenuw beschadigen.

Flauwekul. Zowel bij aspecifieke rugklachten als bij ongecompliceerde hernia wordt pijnstilling en doorbewegen aangeraden. Indien er sprake is van ongewild urine verlies, ongevoeligheid in de genitaalregio of sterk toenemend verlies van kracht moet je oppassen. Verstandig is het om langs de huisarts en langs de bedrijfsarts te gaan. Huisarts kan nader onderzoek verrichten. Bedrijfsarts kan je adviseren omtrent je belastbaarheid tav arbeid.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 22:37

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben net naar het huis van mijn ouders gereden ( 20 km verder, zij zijn nu toch op vakantie in Indonesië ) en heb daar in het ( bubbel)bad liggen leren.
Toen ik in t water lag voelde ik mijn rug niet meer zo en dacht dat t over was. Te vroeg gejuicht want ik ben er nu net 10 minuutjes uit en ik kan jullie vertellen: T voelt nog steeds t zelfde Scheve mond Id heb besloten dat ik hier maar blijf slapen in de hoop dat een goede lange nacht nog wat goed doet en dan morgen hopen dat t beter gaat. Mocht dat niet zo zijn, dan ga ik idd wel even langs de huisarts/fysio want dit is echt niet grappig.

Oh ja, ik zit idd op de politieacademie Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:42

Nikka schreef:
Flauwekul. Zowel bij aspecifieke rugklachten als bij ongecompliceerde hernia wordt pijnstilling en doorbewegen aangeraden. Indien er sprake is van ongewild urine verlies, ongevoeligheid in de genitaalregio of sterk toenemend verlies van kracht moet je oppassen. Verstandig is het om langs de huisarts en langs de bedrijfsarts te gaan. Huisarts kan nader onderzoek verrichten. Bedrijfsarts kan je adviseren omtrent je belastbaarheid tav arbeid.

Niets flauwekul, heb het zelf helaas van dichtbij meegemaakt waardoor juist door het blijven doorgaan blijvende schade is ontstaan Knipoog Natuurlijk moet je niet stil gaan zitten, het moet wel een beetje soepel blijven. Maar fysio is wel erg aan te raden in deze gevallen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:50

En mag ik vragen waar die zenuwbeklemming dan zat?
Bij een hernia is dat namelijk eigenlijk niet mogelijk. De beklemming zit er ongeacht de beweging. Zo nu en dan liggen kan ook aan te bevelen zijn. Bij rust zie je secundair aanspannen van de spieren waardoor je vaak nog verder van huis bent.
Overigens als er nog steeds sprake zijn van een zenuwbeklemming zou er sprake moeten zijn van klachten in het been. Zolang je daar geen pijn, tintelingen of verminderd gevoel hebt gaat je huisarts aanraden rustig door te bewegen en geen gekke dingen te doen. Meteen doorverwijzen naar therapie is niet volgens het beleid, maar sommige huisartsen doen het wel.