Hondenbeet nu erg rare kleur +foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Hondenbeet nu erg rare kleur +foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 20:47

Hey allemaal.

Afgelopen zondag ben ik gebeten door een pitbull x kangal.
Dit was wel een beetje me eigenschuld, want ik wist dat het een bijter was. Tot zondag had hij me nog nooit gebeten en was juist eerder onderdanig...Afgelopen zondag had hij dus mijn bovenbeen tepakken. Het was iets geschaaft en blauw maar het bloede niet..

Afbeelding

Ik train op dit moment gewoon nog de paarden. Het is gevoelig, maar ook weer niet zo dat ik door de grond zak. (ben niet zo klein zerend).

Gister was het nog steeds blauw met geel. Ik ging net douche en toen zag ik dit :

Afbeelding

Is het normaal dat het nu in 1x zo groot is en zo'n ''vieze'' kleur heeft?
Ik ben afgelopen zondag niet langs een doktor gegaan dit aangezien ik de afgelopen jaren meerdere keren een tetanis prik heb gehad en het niet bloede...

groetjes Nicky
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 21-05-08 21:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Allejandro

Re: Hondenbeet nu erg rare kleur +foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:49

Jahoor, dit is een doodnormale bloeduitstorting en trekt wel weg met een week, of 2 Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:49

jep, gewoon een bloeduitstorting.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:50

ja is idd normaal Lachen het is gewoon een diepe bloeduitstorting,die komt dan naar boven vandaar dat tie groter lijkt Lachen , je moest me arm is zien toen ik viel in het hek, die had alle kleuren van de regenboog Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 21-05-08 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:50

Hoelang is het geleden dat je een prik hebt gehad dan?
Als je twijfelt zou ik toch gewoon even langs de dokter gaan.
Zo'n beest heeft natuurlijk heel veel kracht in zijn kaken en daardoor kun je een flinke blauwe plek krijgen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:52

ik zie gewoon een blauwe plek, en die komt langzaam op, dus is niet heel gek dat ie groter is geworden...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:01

niet alleen een blauwe plek hoor, dit is een typische bloeduitstorting.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:02

denk dat het idd gewoon een blaue plek is die beetje groter wordt, en idd zoals al gezegd is zo'n hond heeft 'n behoorlijke kaakinwerking (sterke kaak) en daardoor kan er idd zo'n flinke bloeduitstorting ontstaan, als je het niet vertrouwt gewoon even langs je HA gaan Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:06

gewoon een bloeduitstorting, niks aan de hand. Nooit eerder een flinke stoot/kneuzing gehad?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:10

Allejandro schreef:
niet alleen een blauwe plek hoor, dit is een typische bloeduitstorting.

een blauwe plek is ook een bloeduitstorting Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:13

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeduitstorting

Citaat:
Met een bloeduitstorting of hematoom wordt niet iedere situatie bedoeld waarbij bloed het vaatbed verlaat (bloeding), maar specifiek die situaties waarbij het uittredende bloed zich ergens in het lichaam ophoopt.

Inhoud [verbergen]
1 Terminologie
2 Voorkomen en beloop
3 Diepere hematomen
4 Bijzondere hematomen
5 Verhoogde bloedingsneiging

[bewerk] Terminologie
Een ecchymose is een 'normale' blauwe plek. Een purpura is een net onder de huid liggende grotere blauwpaarse plek. Petechiën zijn kleine puntbloedinkjes, ter groote van een speldeknop. Een hematoom in meer strikte zin is een bloeduitstorting die met een zekere zwelling gepaard gaat, een buil.

[bewerk] Voorkomen en beloop
Het meest voorkomende hematoom is de gewone 'blauwe plek', een zichtbare plek op de huid waar, meestal door uitwendig geweld, een kneuzing van bloedvaatjes is opgetreden zodat bloed in het weefsel is gelekt. Dit wordt door het lichaam weer afgebroken en geresorbeerd. De aanvankelijk rood of blauwig doorschemerende plek verandert van kleur, het afgebroken hemoglobine wordt omgezet in gele pigmenten die de plek (samen met de blauwe kleur) groenig of (weer later) geel kleuren en na enkele dagen tot weken is de plek genezen.

[bewerk] Diepere hematomen
Hematomen kunnen ook dieper liggen en dan aanvankelijk geen opvallende verkleuring tonen, maar wel een zwelling: de buil. Als er behalve oedeem ook een hematoom bestaat in een buil dan zakt het bloed vaak in de daaropvolgende dagen uit en ontstaan blauwe verkleuringen die wel eens op enige afstand kunnen liggen van het oorspronkelijke letsel, bijvoorbeeld langs de voetrand bij verstuikte enkels.

[bewerk] Bijzondere hematomen
Inwendige hematomen binnen de schedelholte, zoals het epidurale hematoom en het subdurale hematoom kunnen gevaarlijk zijn door verdringing van het hersenweefsel. Inwendige hematomen in de buik- of borstholte kunnen gevaarlijk zijn door ongemerkte verbloeding als ze zo groot worden dat de hoeveelheid circulerend volume te klein dreigt te worden: shock.

[bewerk] Verhoogde bloedingsneiging
Mensen die stollingsbeïnvloedende medicatie gebruiken, zoals aspirine of coumarinederivaten hebben eerder hematomen, evenals mensen met stollingsstoornissen en verhoogde fragiliteit van de vaatwand, bijvoorbeeld bij chronisch gebruik van corticosteroïden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:18

Dank jullie wel Knipoog Nou daar ben ik voorlopig dus nog wel zoet mee Clown

Me laatste tetanisprik was januari 2007..

Ja ik heb me wel vaker gestoten of iets dergelijks, maar eigenlijk kleurt het meestal eerder en is het niet zo'n groot verschil als nu. Ook is het meestal niet zo'n grote plek Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:21

Ja, maar gewoon stoten, of kneuzen is wel wat anders. Denk er wel om dat die spieren een flinke opdonder hebben gehad hoor. Val maar is flink van je paard, dan heb je het zelfde hoor Knipoog