hartfilmpje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

hartfilmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 10:53

afgelopen donderdag ging ik naar mijn werk, ik stond al niet zo lekker op en de verpleging vond me er ook niet goed uitzien, maar dacht dat het wel weer over zou gaan. dus ik op mijn brommer naar mijn werk, werd ik onderweg ineens superduizelig. en voordat ik t wist lag ik op de grond. een voorbijganger heeft alles gezien en heeft een ambulance gebeld. die heeft me gechekt en constateerde dat mijn bloeddruk te hoog was. het was volgens hem geen rede om me mee te nemen naar t ziekenhuis en de politieauto die ook ter plaatse was heeft me toen thuis gebracht. wel moest ik mijn bloeddruk nog een paar maal laten controleren. hij was 133/108. ik mijn werk gebeld om me ziek te melden. de volgende dag was het nog te hoog en ben ik naar de ha gegaan. daar was de onderdruk 103 en een pols van 98. dus de ha heeft me een formulier meegegeven om bloed te prikken. gisteren kreeg ik echter een ongeloofelijke pijn op mijn borst. kon wel janken. ook mijn linkerarm en mijn bovenbeen deden pijn. toen heeft de arts me gelijk naar t ziekenhuis gestuurd voor een hartfilmpje. gelukkig was daar niets op te zien maar mijn bloeddruk was wel weer hoog. ze dachten vorige week nog dat het aan mijn nieuwe medicijnen lag, ik slikte topamax tegen epileptie. dus die is gestopt. maar het werd er gewoon niet beter van. nu moet ik vrijdag dus weer terug naar t ziekenhuis om bloed te prikken. ik baal er zo vreselijk van. voel me erg moe en heb totaal geen energie om naar mijn werk of paard te gaan. maar ik ben wel blij dat het hartfilmpje geen afwijkingen toonde. maak me echt zorgen. zou dit ook met mijn lage hemoglobine te maken kunnen hebben? iemand ervaring?

Up_to_Date

Re: hartfilmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:06

Je futloosheid heeft te maken met je lage HB gehalte.
Geven ze je hiervoor geen ijzertabletten? Ferrofumeraat o.i.d.?
Door extra vitamine C te eten wordt de opname van ijzer in bloed bevorderd.
Of eet ijzerhoudend voedsel zoals: vlees, eigeel, vis, donkergroene bladgroenten, peulvruchten, noten, melk, tomaten en worteltjes.

Wat betreft je hoge bloeddruk, doen ze daar niets aan?
Krijg je geen medicatie voorgeschreven of geven ze je een voedingsadvies?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 11:24

ik krijg inderdaad ijzertabletten. al maanden lang. het ijzertekort heeft te maken met mijn menstruatie. ik ben gemiddeld 3 van de 4 weken ongesteld en loop daarvoor onder behandeling van een gynaecoloog. waar de hoge bloeddruk mee te maken heeft weten ze nog niet. ze gaan nu eerst bloed prikken om te kijken of het een oorzaak heeft. ik hoop dat ik er snel vanaf ben. is niet echt prettig.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:27

Wow.. Wat een heftige menstruatie zeg!
Ik heb écht medelijden met je.... Ach gut
Hopelijk vinden ze snel een oplossing voor je!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 11:30

het gaat al jaren niet goed met mijn menstruatie. ik heb ALLES al geprobeert. de prikpil, gewone pil, echt alles ( behalve de mirena) het is echt een ramp. ik zit echt in de molen wat mijn gezondheid betreft. en dat terwijl het geestelijk zo goed met me gaat.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:00

Ik heb ook altijd problemen met mijn menstruatie gehad.
Was om de twee weken ongesteld,heb ook alle soorten al gehad.
Het enigste wat bij mij hielp was prikpil dan werd ik het gewoon helemaal niet,nadeel 15 kilo gegroeid.
Na mijn zwangerschap ben ik ook niet meer aan de pil gegaan,en het gaat nu super goed nu ik niks gebruik.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 13:14

meliza schreef:
Ik heb ook altijd problemen met mijn menstruatie gehad.
Was om de twee weken ongesteld,heb ook alle soorten al gehad.
Het enigste wat bij mij hielp was prikpil dan werd ik het gewoon helemaal niet,nadeel 15 kilo gegroeid.
Na mijn zwangerschap ben ik ook niet meer aan de pil gegaan,en het gaat nu super goed nu ik niks gebruik.

bij mij maakt het niet uit of ik de pil gebruik of niet, ben gewoon heel erg vaak ongesteld. moet vrijdag naar t ziekenhis ervoor.