Ontzettend Slaapprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Ontzettend Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 20:10

Hoi hoi
Ik heb een ontzettend slaapprobleem. Ik zie altijd tegen op om naar bed te gaan, ik kan gewoon heel slecht inslapen. Voorbeeld: Ik heb de afgelopen 2 nachten ben ik wakker gebleven tot2 uur, ik kon gewoon niet de slaap vatten.. Ik moet er om Half 7 weer uit.
Wie heeft dit tip voor inslaap te komen.
Glas melk drinken helpt ook niet echt.
Alsvast bedankt!

Naomi

Re: Ontzettend Slaapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:14

Ik heb het een tijdje gehad en heb tijdelijk medicatie gekregen

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:24

Hm .. Ik lees even mee. Kom de laatste tijd ook niet meer in slaap.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:27

Misschien een kop warme thee drinken? ik las dat melk niet zo goed was (al hoewel ik niet meer weet waarom)
Geen televisie kijken vlak voor je gaat slapen, ook geen computer. in plaats daarvan kun je ook een leuk boek lezen Lachen geen enge horror boeken, dan krijg je volgens mij nachtmerrie's van Vork

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:30

Ik gebruik melatoninetabletjes die je bij de drogist kan kopen. Pak je een uur voor dat je wil gaan slapen ong 3. Je moet dan wel iets gaan doen wat je echt tot rust brengt > zoals tv kijken of een boek lezen. Dan wordt je echt superslaperig. Als ik blijf computeren, dan blijf ik ook gewoon wakker. Het heeft geen rare bij effecten.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:31

bij mij helpt gewoon even tv klijken voor het slapen.

maar je kan ook gewoon even langs de HA gaan. die heeft daar gewoon een medicatie voor. dit helpt een heel stuk hoor.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:32

Ik had dit ook heel vaak, onwijs vervelend. Als je echt niks kan vinden kan je langs een dokter gaan.
Ik ga tegenwoordig puzzelen of lezen oid en dan word ik vanzelf wel slaperig. Douchen en thee drinken (zonder suiker) helpt ook altijd wel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:49

probeer een vast ritme te krijgen en zorg dat je vaste dingen hebt... bijv ik kijk altijd een half uurtje ofzo tv voordat ik naar bed ga. en ik ga altijd rond dezelfde tijd naar bed.
dingen die wel eens willen helpen...
lekker warm douchen
savonds sporten
een half uur voordat je gaat slapen moet je niks meer eten en drinken is mij ook aangeraden...

ik heb nu een aardig vast ritme en het lukt steeds beter! eerst spookte ik om half 3 snachts nog door het huis en kwam gebroken aan op me werk... of ik viel savonds om 7 uur voor de tv in slaap omdat ik zo verschrikkelijk moe was Ach gut en praat nog niet over de besprekingen op me werk, want dan knalde ik ook gewoon in slaap Bloos nu ga ik iedere avond om half 11 naar bed en in het weekend soms een uurtje later maar ik probeer het vol te houden. uitgaan doe ik bijvoorbeeld niet meer uit omdat ik dat simpelweg niet red... probeer ook maar iets van 8 uur per nacht te slapen. lig niet langer als 10 uur per nacht op je bed want dit is niet goed. voordat ik naar bed ga eet en drink ik alleen bepaalde dingen. geen koffie, geen prik, alleen water of groene thee en dan een half uur van de voren niks meer... ik eet savonds na het eten soms nog een plakkie ontbijtkoek of een stukkie fruit, maar nooit wat met veel suiker want dat is funest voor die nacht... savonds probeer ik te rijden of een stuk te gaan wandelen of wat anders te doen bijv gras maaien. in ieder geval wat actiefs.

smurfje schreef:
die heeft daar gewoon een medicatie voor. dit helpt een heel stuk hoor.

maar dan heb je het probleem toch nog niet aangepakt?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:49

Jointje!! Misschien slecht iemand drugs te adviseren. Maar medicatie van de dokter is ook drugs! Wiet helpt in ieder geval erg goed.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:29

Ik ga alleen maar stuiteren van een jointje haha
Maar ik kan nu goed slapen, heb 3 maanden medicatie gehad.
En idd een goed dag en nachtritme blijven aanhouden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:30

Iris82 schreef:
Ik gebruik melatoninetabletjes die je bij de drogist kan kopen. Pak je een uur voor dat je wil gaan slapen ong 3. Je moet dan wel iets gaan doen wat je echt tot rust brengt > zoals tv kijken of een boek lezen. Dan wordt je echt superslaperig. Als ik blijf computeren, dan blijf ik ook gewoon wakker. Het heeft geen rare bij effecten.

ik gebruik ze ook.
werken nu niet meer bij mij

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:32

Pfff ik ken het.
's avonds niet kunnen slapen en 'sochtends er niet uit kunnen.

Het is een hele lange tijd goed gegaan.
Maar mijn lichaam begint nu echt te protesteren.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:38

Als ik niet in slaap kom, heb ik een aparte manier om toch in slaap te komen Haha!

Ik ga op mijn rug liggen, armen langs mijn lijf.
Ik span alle spieren aan die ik heb, en hou ze zo een halve minuut vast.
Daarna ontspannen..
Zo doe ik dat een keer of 3-4, en dan voel ik dat mijn lichaam best moe is van die inspanning.

Als ik op mijn zij draai, denk ik altijd aan iets leuks van vroeger..
En binnen een 10 tal minuten ben ik vertrokken..

Nu heb ik eigenlijk geen problemen met in slaap komen.. (ik heb in het verleden geleerd om te slapen..)
Ik doe eerst 2 sudoku puzzeltjes, draai me om en slaap zo..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:11

Bedankt, gisteravond sliep ik pas rond een uur of 12. vreselijk frustrerend. Van die tabletjes ga ik even vragen aan mijn ouders.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:15

Ken het.. Ik ben soms meer dan 48 uur wakker, aangezien het zo ernstig is neem ik lange termijn medicatie. In België krijg je die enkel na een voorschrift van de huisarts, dus je gaat best bij de dokter bespreken welk soort van medicijn het beste is voor jou. Misschien is het zelfs beter om eerst puur natuurlijke producten uit te proberen zoals slaapthee of valeriaan.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:18

Ik ga denk ik vanavond ook weer gewoon thee drinken.
Overdag ben ik echt brak, en snachts ben ik klaarwakker.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:35

Wat ook kan helpen is om een wandeling te gaan maken in de buitenlucht Clown .
Ik heb tijdens de zwangerschappen ook veel slaapproblemen gehad, mij werd toen geadviseerd om te gaan wandelen voor het slapen gaan, je zou denken dat het niet werkt, maar het heeft me juist wel geholpen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 20:30

Bedankt, hoelang zou die wandeling ongeveer moeten duren?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:35

takkie_muis schreef:
ik gebruik ze ook.

Hoeveel gebruik jij er dan?
Je moet er niet teveel gebruiken.
Van de huisarts kun je ze zelfs krijgen met 1mg werkzame stof terwijl ze van de drogist 0.1mg bevatten. Onderzoek heeft uitgewezen dat het beste effect bereikt wordt met 0.3mg. Dus waarom ze zo hoog doseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:45

Iris82 schreef:
takkie_muis schreef:
ik gebruik ze ook.

Hoeveel gebruik jij er dan?
Je moet er niet teveel gebruiken.
Van de huisarts kun je ze zelfs krijgen met 1mg werkzame stof terwijl ze van de drogist 0.1mg bevatten. Onderzoek heeft uitgewezen dat het beste effect bereikt wordt met 0.3mg. Dus waarom ze zo hoog doseren?

ik heb van de drogist gebruik nu 1 maar gister sliep ik prinslekker met 2

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:19

Oeh komt me heel bekend voor!
Ik ben ook helemaal uit me ritme...
Als ik eenmaal weer een ritme heb gaat het goed.. Ik slaap nu ook elke nacht niet eerder dan 01.00 uur... en ben er weer om half 8 uit.
Wat bij mij heel goed helpt als ik niet in slaap kan vallen en al een tijd wakker lig : een mok warme melk met wat suiker..

Ik lees even mee..

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:21

Misschien onderzoeken waaróm je niet in slaap komt? Pilletjes zijn leuk, maar is symptoombestrijding. Onderzoek waarom je slecht slaapt en haal daarmee de oorzaak weg. Want er is vast een reden waarom je niet slaapt.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:21

Wat ik altijd doe:
Een paar druppeltjes lavendelolie op mijn polsen druppelen, deze tegen elkaar wrijven en dan heel eventjes met mijn polsen langs mijn slaap gaan. Zodat daar ook een beetje komt te zitten.
Werkt bij mij altijd erg goed.

Succes er mee, niet kunnen slapen is erg vervelend.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:22

Er zijn heel veel ontspanningsoefeningen die je kan doen als je niet in slaap komt Ja

Dan begin je bij je voeten, je wiebelt ze even , of spant ze even aan en laat ze dan los, voel dat alles zich ontspant, je tenen, je enkel etc etc.
Dan je kuiten, span ze even aan en laat ze los,pas doorgaan naar je knie als de kuit echt ontspannen is.
Je knieen ook loslaten, bovenbenen, buik, onderrug, borst, schouders, en dan je handen, bal je vuisten en laat al je vingers weer los ..
Als je dan nog wakker bent (ik kom soms tot de knie en ben dan al weg Haha! ) Dan je gezicht, knijp je gezich samen, kaken op elkaar, boos kijken, en laat alles weer los, maak je wangen zacht en laat je kaken los.

Dit werkt bij veel mensen erg goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:24

Ik heb het ook, vreselijk vind ik het. En waarom? Al sla je me dood Huilen van het lachen Zonder die natuurlijke pilletjes van de drogist lig ik ook gemakkelijk tot 2u wakker. In mijn dagelijks leven merk ik het ook, ik maak stomme fouten en ben heel chaotisch. Die pilletjes werken heel goed, je mag er max 8 en ik neem er vaak 3. Als ik erg onrustig in mijn hoofd ben neem ik wat meer, zoals ik vandaag heb gedaan. Het nadeel is alleen wel dat ik een beetje afhankelijk van die dingen ben geworden, zonder die pillen slaap ik veel slechter. Maar aan mijn slaapprobleem werken gaat nauwelijks, als ik al niet eens de reden kan vinden.