en toen kreeg je een optater..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

en toen kreeg je een optater..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:24

hey,
elke dag zit ik op de laptop van mijn zus.. net als nu..
omdat de batterij bijna op was, had ik hem aan de lader gelegd (stroomkabel..)
al eerder heb ik hem perongeluk gesloot, door er over te struikelen.. dus hij was al een beetje kaduuk!
net legde ik mijn arm op het toetsenbord en opeens krijg ik me een optaterd!!! Huilen
kijk ik naar de kabel, is hij dwars door! de binnenkant was gewoon zichtbaar, en de stekker zat in het stopcontact Vork

pff wat ben ik geschrokken, van die klap! Bloos
heeft iemand van jullie dit ook eens gehad?

Gowlan

Re: en toen kreeg je een optater..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:45

dit heb ik nog nooit meegemaakt, gaat het wel een beetje?
haha als je dat zo leest, raar dat zoiets kan gebeuren! Tong uitsteken

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:55

ja mijn vriendje laatst hihi. Hij was vergeten het knijnen hok dicht te doen. Dus madam was onder de bank gaan zitten waar toevallig ook de kabel van zijn laptop liep.
Hij vond het vreemd dat zijn laptop leeg loopt, en raakt die kabel aan en krijgt ook een optater hihi.
heb gelukkig nog een reserve kabel liggen. Van me oude laptop Tong uitsteken, dus tsja. Een nieuwe kopen denk...
Soms smelten die kabels wel eens hoor, dan zit er ergens een draadbreukje

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:15

Oeh da's schrikken!
Ik krijg soms wel van die statische schokjes en die vind ik al erg haha.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 13:15

schrikkn was het zeker! Tong uitsteken
heb er geen last meer van, gister avond alleen vreselijk koppijn en overgeven, maar weet niet of dat daardoor kwam Knipoog
ben nu namelijk ook ziek Tong uitsteken

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:17

Ik werk dus met computers, en heb al een paar keer een optater gehad. Echt een rotgevoel, je blijft het de hele dag voelen Ach gut

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:21

ik heb het ook wel eens gehad met een koffieapparaat Clown
het knopje om dat ding aan/uit te zetten was er af gevallen, dus ik denk ik zet het binnenste even om met een mes om dat ding aan te zetten,.. (hele stomme actie, maar wilde koffie zetten voor de visite)
was alleen vergeten dat de stekker nog in het stopcontact zat en kreeg toen ook een optater Clown

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:23

ik heb van de week nog even onder 220V gestaan door een stroomhaspel, ook een keer aan een verlichtingskabel gehangen op de toenmalige kermisattractie van m'n vriend, maar das was gelukkig maar 9V

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:39

Up_to_Date schreef:
Oeh da's schrikken!
Ik krijg soms wel van die statische schokjes en die vind ik al erg haha.

oehh ja dat heb ik ook heel vaak. ik heb oook ooit een keer onder stroom gestaan toen de muizen e stroomdraad van mijn opscheerapparaat van mijn paard hadden aangevreten en ik hem dus ( niets vermoedend) in het stopcontact stopte en preices op die plek waar ie aangevreten was beetpakte. ik was toen zwanger en heb voor de zekerheid even de verloskundige gebeld want de baby in mijn buik was daarna wel erg stil. was gelukkig niets aan de hand.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:09

Ik heb 3 keer achter mekaar een shok gekregen van een schrikdraad Clown

Eerste keer: Auw, hoe kon dat nou? Blond
Tweede keer: er staat toch geen stroom op, nog een keer aanraken; schok
Derde keer: weet ik niet meer, maar ik kreeg iig 3 schokken na elkaar Clown

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 00:39

die tik kan weinig kwaad, maar haal wel een andere4 adapter voor de laptop. De laptop kan daar namelijk niet tegen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 00:45

Krijg regelmatig een klap van het schrikdraad, maar gelukkig heeft mijn pc tot op heden me nog niet aangevallen.. Haha!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 00:48

marlies85 schreef:
ik heb van de week nog even onder 220V gestaan door een stroomhaspel, ook een keer aan een verlichtingskabel gehangen op de toenmalige kermisattractie van m'n vriend, maar das was gelukkig maar 9V

Hoeveelheid volt zegt weinig (spanning). Het gaat meer om de hoeveelheid Ampère die er doorheen loopt (stroomsterkte). Hoe kleiner de stroomsterkte (kan ook bij 230V erg laag zijn) hoe minder schadelijk, zo begreep ik het van mijn vriend die in de installatietechniek werkt (net afgestudeerd voor sterkstroom monteur)

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:48

ik heb het met de lamp op zolder gehad.. ik weet niet meer wat ik nou dee maar ik zat vast aan de lamp en het leek of heel me longen dicht klapte.. echt niet fijn

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:56

KylaLover schreef:
marlies85 schreef:

Hoeveelheid volt zegt weinig (spanning). Het gaat meer om de hoeveelheid Ampère die er doorheen loopt (stroomsterkte). Hoe kleiner de stroomsterkte (kan ook bij 230V erg laag zijn) hoe minder schadelijk, zo begreep ik het van mijn vriend die in de installatietechniek werkt (net afgestudeerd voor sterkstroom monteur)

Ja dat klopt, stond in het eindexamen natuurkunde. Daar stond ook bij dat een paar milliampere al genoeg was om ernstige schade aan te brengen.
Gelukkig heeft mijn laptop me nog nooit aangevallen! =P

lalunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:58

ik krijg altijd schokjes van de rechter (onderkant) hoek van mijn laptop maar dat is alleen als ik er met de binnenkant van mijn pols tegenaan zit

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:01

Ik ben gelukkig ook nog nooit aangevallen door mijn pc. Wel bijna wekelijks een schok van de stroomdraad om de wei gehad..

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:01

lalunique schreef:
ik krijg altijd schokjes van de rechter (onderkant) hoek van mijn laptop maar dat is alleen als ik er met de binnenkant van mijn pols tegenaan zit

dan kan het zijn dat de voeding van je laptop langzaamaan stuk aan het gaan is. Maar dat hoeft niet.

Zelf regelmatig tikken gehad van schrikdraad en pc's. Alleen was ik op die momenten wel aan pc's aan het sleutelen :D

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:06

ik heb wel een keertje gehad toen paard in de opfok stond ik met mn zonnebril die op mn hoofd stond een ijzerstroomdraadje raakte. ik lag dus op de grond met mega nekpijn en op het moment dat ik naar benden smakte(was geen vallen meer) klapte mn mond open en kreeg ik pas dicht toen ik lag. dat was eht een goede optater

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:27

Ik heb een keer een schok gekregen toen ik een stekker uit het stopcontact trok en met mn vinger langs het ijzeren gedeelte van de stekker kwam. Je schrikt er iig wel behoorlijk van. Ik had toen even een raar gevoel in mijn vinger en hand, maar dat was eigenlijk vrij snel over.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:23

ik heb vorige keer een flinke optater gehad, scheelt dat me haar al omhoog stond haha. normaal heb ik nooit zo'n last van een schrikje van een stroomdraad, maar onbewust hing ik eroverheen en kreeg ik hem onder me borst, hij ging door me hele lijf en me hart ging als een gek tekeer heb er nog 2 uur daarna last van gehad.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:26

heb t nog nooit meegemaakt met mn laptop. Lijkt me wel schrikken overigens:p

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:26

KylaLover schreef:
marlies85 schreef:

Ja
mijn oude knuffelbeertje op me oude baan was techniekventje, hij is altijd bezig met knutselen met draden dus ik was nieuwschierig of zijn haar weleens rechtop had gestaan Vork en hij vertelde ook zoiets idd.