Oké, dit gaat heel overdreven, aanstellerig en zeikerig klinken, maar ik ben dus ontzettend zenuwachtig voor mijn examens. Ik doe havo en heb vorig jaar al examen gedaan en toen ben ik gezakt. Het scheelde op twee vakken 0.1, dus dat is al genoeg bewijs dat ik het haal, want ik sta er nu sowieso veel beter voor.
Dat is juist de reden dat ik hier zo van baal, want als ik me kan concentreren haal ik het wel. Maar het schiet er nu al in. Paniekaanvallen, hyperventileren, overgeven, enz enz. Vorig jaar had ik het ook al, maar minder. Af en toe een korte blackout tijdens het examen, maar ik ben bang dat het me nu allemaal niet meer lukt.
Mijn ouders proberen me te stimuleren door te zeggen dat ze verwachten dat het allemaal perfect gaat verlopen en dat ze er vanuit gaan dat ik gewoon slaag. En uiteraard werkt dat ook niet. Vandaag heb ik Nederlands, één van mijn betere vakken, sta gemiddeld een 8.2 en mag een 2.8 halen, wat me lukt als ik mezelf eens rustig kon krijgen.
Aspirine voor de buik- en hoofdpijn kan ik niet innemen, omdat ik uit ervaring weet dat mijn concentratievermogen daarvan achteruit gaat. Iemand hier tips?