flauwvallen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjan_tjuh

flauwvallen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:10

Het is eigenlijk al een poosje geleden maar ik wou het toch nog even kwijt, om te weten wat jullie er van vinden en of jullie het ook weleens hebben mee gemaakt.

Ik ging samen bij een vriendin slapen met nog 2meiden.
Er bleef ook een jongen slapen, maar hij mocht eigenlijk niet.
Die moeder van die jongen had toen opgebeld naar mijn vriendin's huis, en hij moest onmiddelijk naar huis komen.
ik was samen met 2vriendinnen waker, en dat meisje waar we sliepen die sliep lekker.
De moeder van dat meisje was ook naar beneden gekomen om te vertellend dat die jongen weg moest.
We beleven nog even met die moeder zitten...
Omdat ik me opeens niet zo lekker voelde vroeg ik of ik iets te drinken mocht.
Ik liep toen naar de deur en liep toen weer terug omdat ik me licht in me hoofd voelde (ik voel het altijd aan komen als ik flauw ga vallen). Toen was ik ook flauwgevallen, ik kwam toen weer bij en ging gelijk zitten, maar dat ging toen weer verkeerd ik ben toen weer flauwgevallen toen ik bij was gekomen bleef ik nog maar even liggen, en ik was toen weer flauwgevallen dus ik ben 3x flauwgevallen in ongeveer 10minuten, wat vinden jullie daarvan?
en toen was er nog iets die volgende morgen gingen wij ons boven omkleden, opeens kreeg ik toen geen lucht meer en begon te hyperfentileren (weet niet hoe je dat schrijft Bloos). het was dus allemaal heel raar gegaan.
Wat vinden jullie hier nou van? Ik heb het daarna niet echt meer gehad. wel dat ik weer bijna geen lucht kreeg en dat ik me raar voelde maar niet echt dat ik ging hyperfentileren. Knipoog. Oja als je flauwvalt word je altijd slap, maar ik krijg juist een soort van stuiptrekkingen.

Wat zouden jullie hebben gedaan?

marlies85

Re: flauwvallen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:15

Citaat:
Oja als je flauwvalt word je altijd slap, maar ik krijg juist een soort van stuiptrekkingen.

Ik vindt dit een hele goede reden om toch eens een arts te raadplegen.Wanneer je het bewustzijn verliest en je krijgt een soort van stuiptrekkingen kan het mogelijk zijn dat je en vorm van epilepsie hebt.Maar dat hoeft dus niet altijd het geval te zijn!

marjan_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:18

Toen het een paar jaar geleden voor het eerst gebeurden was ik gelijk naar de HA geweest, die zei toen als het nog vaker gebeurdt moet je toch is laten onderzoeken Knipoog. Daarna ben ik 2x in het ziekenhuis flauwgevallen, daar zeiden ze toen dat ik me geen zorgen hoefte te maken. het is geen epilepsie Knipoog.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:18

daar dacht ik ook gelijk aan marlies! zou idd ook maar eens ff langst je dokter gaan, gwn voor het feit dat je wel wat vaker bijna geen lucht krijgt Knipoog

marjan_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:20

Oja de laatste tijd heb ik ook weleens dat ik een soort van gedruk op me borst heb. ik denk zelf dat dit ook te maken heeft met het ademhalen. want dan heb ik daar ook last van.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:21

Zodra je weer een keer bent flauwgevallen moet je zelf eens opletten of je misschien op tong en/of wang(en) hebt gebeten.Wanneer dat het geval is, is het zeker tot reden van verder onderzoek.Maar als je vaker last hebt van en flauwte moet je toch eens met je huisarts babbelen.Het kan zijn dat je wat last hebt van een lage bloeddruk of bloedarmoede Knipoog

Citaat:
Oja de laatste tijd heb ik ook weleens dat ik een soort van gedruk op me borst heb. ik denk zelf dat dit ook te maken heeft met het ademhalen. want dan heb ik daar ook last van.

Dit kan het gevolg zijn van Hyperventilatie.Overigens kan hyperventilatie ook een flauwte veroorzaken

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:26

ik heb dat ook gehad op school! Maar ik had echt veel te veel aan mijn hoofd die tijd, te weinig slaap gehad en niet gegeten. Ik voelde me ook niet lekker en aan het eind van de les stond ik op en kon me nog net vastgrijpen aan ander meisje. Die schrok en hield me even vast. Toen zei ik dat het wel weer ging en liep ze vast weg en toen zette ik een stap en bam...
Toen ik weer bij kwam docent, studenten, een of andere andere man (concierce ofzo) om me heen en al vrij snel ging ik zitten en op een stoel. Iedereen keek maar naar me, voelde me vreselijk opgelaten. Ik wilde het liefst dat ze weg gingen. Dus zei ik al gauw: het gaat wel weer kom weg aan. alleen al om van die mensen af te zijn. Dus liepen we het lokaal uit en na nog geen 2 meter bam ging ik weer... en toen ik toen weer bij kwam wilde ik ook omhoog komen en viel eigk ook weeer meteen flauw... heel idioot!
maar ik heb schijnbaar ook heel hoog geademt oook beetje hyperventileren. Daar kan het heel goed door komen. En dat hyperventileren doe je soms ook onbewust.
misschien juist omdat je je niet lekker voelde ging je wat sneller ademen (lichte paniek) en omdat je dat flauwvallen aan voelde komen en je beetje 'bang' was daarvoor ging je nog meer hyperventileren en dan ga je wel onderuit ja Knipoog
maar het blijft iets raars, ik was wel helmeaal slap want ik weet nog dat dat meisje vertelde dat ze mijn arm wilde oppakken en die zo uit haar handen gleed als het ware en ik was ook heeeel erg wit en had hele koude handen..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:34

mmm... dat is een moeilijk iets. Het kan gewoon te maken hebben met een te lage bloeddruk, of bloedarmoede, maar het feit dat je stuiptrekkingen vermeld vind ik toch een serieuzer verhaal.

Die druk op je borst, ervaar je dat ook als warm, of brandend? En heb je het idee dat je je een beetje realiteitsvreemd voelt, dus eigenlijk alsof je niet weet wat er gebeurt, maar niet precies dat je kunt omschrijven WAT er precies gebeurt?

Als dit het geval is, dan zou ik hier zeker mee terug gaan naar de huisarts en dit melden, aangezien deze symptomen wel degelijk op epilepsie kunnen duiden. Deze dingen heten een "aura" en zijn de voortekenen van een aanval.

Ik heb zelf epilepsie en als ik een aanval krijg, dan voelt het alsof ik in een andere wereld beland, een soort droomwereld, waarin ik ook niet meer kan reageren op de buitenwereld (ben niet meer aanspreekbaar) Ook begint het te branden van binnen, en dat stijgt als een soort golf op vanuit mijn middenrif.