Help..Snel dunner worden,langzaam weer op goed gewicht komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Help..Snel dunner worden,langzaam weer op goed gewicht komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 14:24

Hai,

Ik heb een probleem, en vroeg me af of er meerdere mensen zijn die er ook last van hebben, en of er mensen zijn die weten wat er aan te doen valt.
Mijn probleem is mijn gewicht. Ik heb een snel metabollisme, en ben altijd "tenger" geweest.
Ik ben 1.69 lang, en aldoor net te licht.

Ik eet als een slootgraver, heb geen rare eetideeen, en eet normaal s ochtends, s middags en s avonds, genoeg tussendoor, en drink ook gezond. Ik ben vegetarisch, en eet elke dag vleesvervangers van de AH. Kortom, aan mijn eetpatroon ligt het echt zeker niet.
Bij stress of als ik ziek ben geweest (gewoon een simpel griepje) dan val ik ontzettend snel af. Maar mijn gewicht eraan krijgen, dat gaat 10 x zo moeilijk.
Dus duurt het dan altijd een hele tijd voor ik een beetje weer op het juiste gewicht ben, en na een tijdje, als ik het druk heb, of wat stress heb, dan gaat t weer ontzettend snel eraf.
Wat in vredesnaam kan ik hier aan doen?
Naar de dokter ben ik al geweest, en die komt niet echt met nuttige antwoorden.

Ik baal er nu zolangzamerhand van aldoor te schommelen tussen het goede gewicht, en weer te licht zijn. Aangezien ik langer blijf hangen bij te licht zijn, als het juiste gewicht zijn.

Wie heeft er ervaring mee of heeft tips?

Alvast bedankt!

maxie

Re: Help..Snel dunner worden,langzaam weer op goed gewicht komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:24

komt me heel bekend voor, heb het helaas nog erger als jouw... ik wacht ook nog steeds op de gouden tip Tong uitsteken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:27

En zou je bereid zijn om scharrelvlees te eten of ben je helemaal tegen vlees eten?
Want als je verder zo'n goed dieet hebt als je hier boven uit spelt, zou mijn enige advies zijn om na zo'n periode waarin je dan makkelijk gewicht verloen bent, toch een week of 2 dagelijks ruim 100 gram vlees te eten. Gewoon goed rundvlees bijvoorbeeld. Daar zitten enorm veel voedingsstoffen in die zorgen voor goed gewicht (niet alleen maar vet) wat ook weer misschien een soort reserve kan bieden voor een volgende periode van griep ofzo...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:30

waarom breng je geen bezoek aan een voedingsdeskundige of dieetist? deze mensen zijn er niet alleen om mensen te helpen met afvallen, maar ook met aankomen.
vermoedelijk gaat er toch iets niet helemaal goed in je voedingspatroon.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 23:04

Volgens de dokter is er niks mis met mijn manier van eten, en wat ik eet.
Aan mijn bloed na een bloedtest kan je niet eens zien dat ik vegetarisch ben.
Daarbij komt dan ook dat ik ipv vlees, elke dag vleesvervangers eet, met de juiste B voedingstoffen die ik mis van t normale vlees. (en in vlees zit veel meer rotzooi tegenwoordig als voedingsstoffen, volgens mijn dokter)

Ik las in een ander topic iets over een poeder, waarvan je aan kan komen, gemengd met volle melk
Misschien dat dat wat is...

Aan mijn patroon of wat ik eet ligt het namelijk echt niet...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:05

Wat wil je dan wel voor adviezen?
In vlees zit trouwens meer dan alleen wat vitamines B maar dat staat nu kennelijk niet ter zake.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 23:10

Nickeltje schreef:
Wat wil je dan wel voor adviezen?
In vlees zit trouwens meer dan alleen wat vitamines B maar dat staat nu kennelijk niet ter zake.

Niet aanvallend opvatten hoor Knipoog
Jij hebt het over vlees, en veel mensen schijnen te denken, ooh, je eet geen vlees, dus daarom ben je dunner. Maar dat is een fabeltje, en ik wilde dus alleen maar even zeggen dat ik met die vraag al bij de dokter was geweest, en die dus letterlijk heeft gezegd dat ik het met vlees eten niet zou oplossen, want, ik heb genoeg aan de vleesvervangers, volgens de bloedtesten Knipoog Hij kon niet zien dat ik dingen miste, die in vlees zaten. Das alles.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:14

Zo bedoel ik het ook helemaal niet.
Ik geloof ook wel dat je met vleesvervangers vanalles heel goed kunt vervangen. Prima, niks mis mee.
Maar jij vraagt om adviezen na een periode van snel afvallen en vervolgens moeilijk aankomen. En dan is mijn advies om tijdelijk goed en zuiver vlees te eten. Er zit meer in dan met de basis bloedtesten aan te tonen is...

Dat poeder waar jij het over hebt is denk ik wat je bedoeld dat mensen voorgeschreven krijgen in ziekenhuizen en verpleeghuizen die door ziekte afgevallen zijn en goed aan moeten komen. Ik weet niet of dat zomaar vrij verkrijgbaar is.
Of dat er misschien iets is wat wel gewoon te koop is. Maar kijk daar uit met chemische eenzijdige rommel...
Als je zulke aanvullende dingen aan je dieet toe wil voegen, zou ik toch echt adviezen vragen van een echte dietist.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:18

je zou naast je gewone maaltijden afvalshakes kunnen proberen; klok na iedere maaltijd een blikje van dat spul naarbinnen en de meeste mensen komen aan.
(helaas val ik er niet van áf Haha!)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:38

je kan bij de apotheek ook shakes van nutrilon kopen. deze gebruik je naast je gewone eten en bevatten ongeveer 600 kcal per blikje.
dit wordt vaak gebruikt bij oudere mensen op een ondergewicht na bijvoorbeeld ziekte.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:12

Ja maar volgens mij alleen maar op doktersrecept. Mijn vader heeft het ook een poosje moeten drinken en die kon hij alleen maar bestellen via de huisarts. Dus dat zou je even aan de HA moeten vragen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:38

nee, kan gewoon zonder recept. etos e.d. verkopen het tegenwoordig ook namelijk.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:37