Mijn ogen doen vreemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Mijn ogen doen vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 11:10

Woensdagochtend werd ik wakker met een dichtgeplakt rechteroog. Hij was iets dikker, beetje rood en er kwam een geel/witte drap uit.
Nu dacht ik dat het misschien door de make-up komt (kan het haast niet zijn, ik heb al een jaar dezelfde make-up en ben gewend af en toe te gaan slapen met make-up en dan is er nooit wat aan de hand,) of misschien door de airco op mijn nieuwe stageadres.

Nu haal ik voor het slapen alvast mijn make-up eraf en haal er een washandje overheen zodat - als ik wakker word - niet me hele oog dicht zit met dat wit/gele drap en make-up die aan elkaar gekoekt zit.

Vanochtend werd ik dus wakker.. en nu is het ook bij mijn linker oog! Mijn linkeroog doet pijn maar is minder dik dan mijn rechter. Mijn rechteroog doet geen pijn meer maar hij is ook wel rood en dat drap komt eruit.

Ik word er steeds wakker van, en ga soms ook gewoon me bed uit om me ogen weer normaal "te krijgen" en haal er dan een nat washandje overheen.

Maar goed ik weet dus niet hoe het komt en wat het nou precies is, en hoe ik het kwijt kan raken?
Hopelijk hebben jullie tips o.i.d.

Groetjes Mandy.

Jilletje

Re: Mijn ogen doen vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:12

klinkt als oog ontsteking!!! gewoon even langs de HA of opticien

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:13

Dikke kans dat dit toch veroorzaakt wordt door de droge lucht die door de airco geproduceert wordt. Heb op mijn werk dit seizoen ook weer sneller irritatie aan mijn ogen (voelen ook droog aan).
Tips? Goed (zachtjes!) blijven reinigen met ongeparfumeerd spul of lauwwarm water en op tijd even de frisse lucht (buiten) in.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:14

je kunt het nu even schoonmaken met gekookt en dan afgekoeld water, gewoon met een watje.
Maar ik zou morgen even langs de HA gaan. een oogontsteking kan heel akelig zijn, maar met wat medicijnen (ik denk druppels) ben je er zo weer vanaf..

sterkte ermee

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:15

Klopt, ik heb momenteel ook een dik oog. Ik heb er antibioticadruppels voor gekregen van de huisarts. Twee keer per dag één druppel, gaat naar verwachting ongeveer een week duren. Het wordt nu al wat beter. Wel snel even naar laten kijken want een ontsteking die erger wordt, kan heel vervelend zijn. Desnoods even naar de huisartsenpost vandaag, anders maandagochtend meteen eigen huisarts bellen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:15

Zou idd van de airco kunnen zijn, of n oogontsteking, of allergische reactie, kweenie, erg naar iig Ach gut

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:17

O ja, een paar keer per dag vijf minuten een warme compres (washandje bv) er tegenaan houden was ook aanbevolen door mijn huisarts. Als het dicht zit, de rommel met water wegwassen. Beterschap!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 11:17

Ja inderdaad, naar de huisarts zou een slim idee zijn aangezien ik het nu al niet prettig vind. Als er maar een zuchtje wind op komt lijkt het al alsof me oog kurkdroog is.

Maar dan moet ik maar even kijken wanneer ik naar de huisarts kan.. heb deze week namelijk echt geen tijd in verbinding met school, stage en werk.
Hoop wel zo snel mogelijk bij de huisarts terecht te kunnen..

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:17

Vervelend!
Het kan inderdaad door droge lucht komen.
Wat ik zelf altijd fijn vond bij ontstoken ogen, was een washandje een beetje vochtig maken met koud water (eerst koken, dan in de koelkast laten afkoelen). zo maak je je ogen ook lekker schoon.
Volgens mij gebruikte ik bij ontstoken ogen ook boorwater, dat maakt je ogen ook schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:20

Klinkt inderdaad als een oogontsteking, ik heb het zelf ook al een paar keer gehad. Zorg er wel voor dat je niet voor beide ogen hetzelfde watje gebruikt als je ze schoonmaakt Lachen .

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:23

Klinkt ook wel een beetje als griepogen. Heb ook al eens gehad. Bloos
Het komt vaak bij kleine kinderen voor maar kan ook overslaan op volwassenen/jongeren.
Ik weet niet waar je stage loopt maar als dat met kinderen is, heb ook grote kans dat het griepogen zijn.
Bij mij was het bewoon goed schoonhouden en vanzelf over laten gaan.
Anders even langs de HA gaan. Kan nooit kwaad! Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:24

Kan het ook niet zijn dat pollen er ook wat mee te maken hebben ?

Dat hoor je ook wel dat mensen daar geïrriteerde ogen van krijgen Lachen

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 11:30

Ik heb geen hooikoorts, dus daardoor zou het niet komen.
Ik loop stage in een tandartsenpraktijk.

Mijn rechteroog is een heel stuk minder erg, het is alsof alles naar me linkeroog is gesprongen ofzo. Die doet ook pijn en is veel roder dan de rechter.
Ik heb net weer een washandje met warm water op me ogen gehouden.. Het helpt wel een beetje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:35

Wat heeft een tandartsenpraktijk met hooikoorts te maken....? Lachen

Je kunt overigens zomaar ineens een pollen-allergie ontwikkelen terwijl je er in voorgaande jaren nooit last van hebt gehad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:37

heb je theezakjes in huis??

pak er twee,die maak je even goed nat en leg je dan op je ogen.
even tien minuten blijven liggen met die theezakjes op je ogen...wel je ogen dicht doen natuurlijk. Knipoog

dat verzacht de pijn heel erg.
word ook veel gebruikt door mensen die wel Lassen en soms las-ogen hebben.
verkoelt en neemt het branderige gevoel heel goed weg...
beterschap!

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:39

Ik heb ook `s morgens mijn ogen dicht zitten. Bij mij is het hooikoorts. Heb verder nergens last van alleen dichte ogen `s morgens. Ik maak het schoon met water. Het is wel of ik de hele dag vliesjes voor mijn ogen heb. Moet dan even het oog schoonmaken het ziet ook niet rood.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:43

Ik heb hetzelfde gehad, als bijverschijnsel van de hooikoorts. Je hoeft overigens eens per se allergisch te zijn voor pollen, het kan ook door allerlei andere planten of bomen komen.

Achteraf weet ik dat het, als het uit zichzelf niet gauw overgaat, belangrijk is er tijdig naar te laten kijken en een goeie oogzalf te krijgen. Ik ben destijds te laat naar de HA gegaan, en heb twee keer de verkeerde zalf gehad, waardoor het uiteindelijk een dubbele ontsteking werd en al met al best lang heeft geduurd. Bij mij werkte uiteindelijk Vidisic ooggel (op recept) erg goed, dat is speciaal tegen droge ogen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 19:28

pmarena schreef:
Wat heeft een tandartsenpraktijk met hooikoorts te maken....? Lachen

Je kunt overigens zomaar ineens een pollen-allergie ontwikkelen terwijl je er in voorgaande jaren nooit last van hebt gehad.

Dat is stage loop bij een tandartsenpraktijk was niet bedoeld als reactie op jouw tekst, maar op die daarboven.
Maar ik heb nooit last gehad van hooikoorts oid. Verder ook geen verschijnselen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:23

Ik had een paar jaar geleden ook zoiets toen ik op vakantie was. Ineens traanogen, en de volgende dag zaten ze helemaal dichtgeplakt en ze waren helemaal dik en rood. Bij mij was het hooikoorts, had ik daarvoor nooit last van. Nu heb ik het af en toe, en dan neem ik tabletjes die je gewoon zo kunt kopen (loratadine). Dan heb ik bergens last van. Ik krijg altijd veel last als ik in Drenthe ben (daar was ik ook toen het begon), ik ben gewoon allergisch voor iets dat daar groeit.
Maar ik was zebentien toen ik er voor het eerst last van kreeg. Je kunt zomaar ineens hooikoorts krijgen hoor! Dat je het nog nooit heb gehad betekend niet dat je het niet krijgt.
Een bezoekje aan de HA is inderdaad geen gek idee.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 01:03

Zoiets heet een 'tochtoog' en kan inderdaad te maken hebben met droge lucht/tocht.
Andermans oogmake-up gebruiken kan ook een bacterie overbrengen die 'Adeno' heet.
Zorg ervoor dat je je oogmake-up vervangt of heel goed reinigt.
Niet met je handen aan je ogen zitten,en gekookt water gebruiken voor het uitspoelen.
Bij de HA kunnen ze zo zeggen of het een virus is of een tochtoog,dan krijg je druppels/gel.

edit; van hooikoorts heb ik geen verstand Tong uitsteken

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:43

als ik last heb van ontstoken ogen doe ik het ook altijd even uitwassen met lauwe thee, helpt ook heel goed! en ook gewoon even wat druppels halen bij de HA Knipoog

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:46

Ik zit momenteel met het zelfde. Ik ben gister even langs de HA geweest en het bleek een bacterie in mijn oog te zijn. Heb momenteel een zalfje.

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:50

Als het een oog ontsteking is zou ik je oude make-up niet meer gebruiken Knipoog

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:53

je hebt dus een oogontsteking. maar dan moet je geen make-up op doen.. nu heb je je andere oog besmet via je make-up en die kan je nu dus beter weggooien. even langs de huisarts voor druppels en dan is het zo over

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 19:58

Ja ik heb oogdruppels, kijken of dat wilt helpen Ja
Bij mijn linkeroog, als ik schuin naar rechts kijk en me bovenste ooglid omhoog doe dan is het daar echt enorm rood. Als ik normaal rechtuit kijk valt het mee.. dan zie je aan de zijkanten alleen een beetje rood.
Word er een beetje gek van! Wil er zo snel mogelijk vanaf..