mascara slecht voor je wimpers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

mascara slecht voor je wimpers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 19:39

? Haha!

Dreamy

Re: mascara slecht voor je wimpers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:40

Jawel.
Het sluit de wimpers af voor zuurstof Nagelbijten / Gniffelen
Dus is niet zo heel gezond voor je wimpers, nee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:41

Alleen waterproof maar daar is ook discussie over, de bekende visagisten hebben dat wel altijd gezegd. En die geloof ik toch

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:47

Ach, ik heb altijd waterproof en heb nog steeds wimpers hoor. Haal het er ook bijna nooit allemaal af, alleen wat 's ochtends onder mn ogen hangt Clown En dan gaat er gewoon weer een nieuwe laag over Knipoog

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:49

Talisa schreef:
Ach, ik heb altijd waterproof en heb nog steeds wimpers hoor. Haal het er ook bijna nooit allemaal af, alleen wat 's ochtends onder mn ogen hangt Clown En dan gaat er gewoon weer een nieuwe laag over Knipoog

Zelfde^^ Clown

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:57

ja ik geloof ook dat het slecht is, ik haa het er ook elke avond vanaf Tong uitsteken en sinds dien merk ik dat ik weer vollere wimpers van me zelf heb Bloos

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:59

Ik heb geen idee.
Doe gewoon iedere morgen waterproof mascara op en haal het er (zoveel mogelijk) 's avonds weer af met oogmakeup-remover.
Of het slecht is weet ik niet eigenlijk.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:01

Het zal vast niet goed zijn voor je wimpers, maar ik heb nog steeds wimpers dus het zal wel meevallen Lachen Haal het er wel elke avond op, en sochtends weer nieuwe! Laag over laag lijkt me dus absoluut niet goed voor je wimpers. Dan worden ze zo dik van de mascara? Of heb ik dat nou verkeerd Clown

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 11:09

bedankt voor de reacties! ik denk dat ik dan vanaf nu maar gewoon niet-waterproof gebruik. elke keer als ik waterproof mascara weer van me ogen afhaal gaan er altijd wel een paar uit. mijn moeder had vroeger hele mooie lange wimpers en volgens haar is dat flink achteruit gegaan door mascara te gebruiken. ik heb dus die lange wimpers van haar geerft en ik wil een beetje zuinig zijn. Tong uitsteken Haha!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:54

Ik heb lange wimpers die ook vol zijn. Nagelbijten / Gniffelen
Ik haal bijna nooit mascara eraf, het slijt er af en af en toe werk ik het bij tot ik er een compleet nieuwe laag overheen doe. Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:56

Ik gebruik iedere dag mascara (niet water-proof, want dat vind ik irritant) en ik haal het iedere avond van me ogen.
Heb ook weleens dat er haartjes uitvallen, maar dat is vrij normaal.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:37

Ik haal me mascara er alleen helemaal af als ik douch. Voor de rest doe ik met bodymilk gewoon weg wat onder me ogen hangt en doe gewoon nieuwe op. Heb nog altijd dezelfde wimpers als daarvoor hoor Clown

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:41

Ik heb ook niet het idee dat het slecht is, al gebruik ik het nog niet zo heel erg lang (sinds m'n achttiende ofzo, ben nu twintig) maar ik haal het er wel iedere avond af en waterproof gebruik ik nooit. Ik heb nog niet het idee dat m'n wimpers minder vol zijn, alleen moet ik soms wel uitkijken dat ik er geen wimpers uittrek...daarom wil ik ook altijd mascara die er makkelijk af te halen is.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:53

Wat ik altijd 'geleerd' heb is dat je wimpers elke 2 weken helemaal vernieuwd zijn. Dus dan vraag ik me af of het dan überhaupt uitmaakt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:25

Jullie zijn ook nog niet zo 'oud' of gebruiken nog niet zo lang mascara, dus ik denk niet dat je het al merkt. Mijn moeder, die midden vijftig is en dus wel al een lange tijd mascara gebruikt, zegt dat haar wimpers wel minder zijn geworden.

Ik heb een grafhekel aan waterproof mascara, dat is er gewoon niet meer af te krijgen Nagelbijten / Gniffelen haal het er wel elke avond af, omdat mijn kussen anders zwart ziet Clown en omdat ook anders gaat jeuken.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:26

Ik heb ook Waterproof, ik slaap ermee en doe dan onder me ogen weg met Bodymilk en als ik onder de douche sta met gewoon washandje met water en hij gaat er wel goed af.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:31

Ik heb ook waterproof (echt een hele goede) en het eraf halen lukt altijd heel goed hoor. Ligt denk ik vooral aan je reinigingslotion.

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:35

ik gebruik ook elke dag mascara, maar haal het elke avond eraf onder de douche. ik heb ook geen waterproof, dat vind ik irritant

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:41

Ik gebruik alleen waterproof als ik ga zwemmen of als het keihard regent. Waterproof blijft er meestal 2 dagen opzitten en de niet-waterproof is er 'sochtend meestal af als ik het 'savonds vergeet.. Ook al blijkt mascara heel slecht voor je te zijn, ik blijf het gebruiken, want ik heb zulke kleine en lichte wimpers.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:50

Ik heb zonder mascara ook geen wimpers. Ben rossig van mezelf, dus als ik niet smokkel heb ik én geen wimpers, én geen wenkbrauwen. Die teken ik dus ook licht bij, zodat ik nog wat uitdrukking heb ROFL

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:53

Hebben jullie dat ook: als ik mijn mascara er afhaal met de trekpleister remover dan de volgende ochtend is de huid rond mijn ogen hellemaal schaal:( Ik moet nog even een nieuwe zoeken om te kijken of ik het dan niet krijg

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:55

Lizzle schreef:
Wat ik altijd 'geleerd' heb is dat je wimpers elke 2 weken helemaal vernieuwd zijn. Dus dan vraag ik me af of het dan überhaupt uitmaakt?

Als ze blijvend beschadigd worden en daarvoor uitvallen niet he

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:57

Ik gebruik gewone mascara, met daaroverheen een laagje waterproof, krijg je het toch vrij gemakkelijk van je ogen af, maar loopt het overdag niet uit.
Maar het zal zeer zeker niet goed voor je wimpers zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:59

Berdien schreef:
Ik heb zonder mascara ook geen wimpers. Ben rossig van mezelf, dus als ik niet smokkel heb ik én geen wimpers, én geen wenkbrauwen. Die teken ik dus ook licht bij, zodat ik nog wat uitdrukking heb ROFL

hier precies hetzelfde Haha! hoogblond, als ik niks op doe ziet dat er echt niet uit Nagelbijten / Gniffelen

ik doe geen waterproof, dat rotspul krijg ik er gewoon niet af.. savonds maak ik mn snoet schoon, meestal zit er dan nog wel beeetje op. en dat al iedere dag 13 jaar lang.. en heb ze nog steeds Haha!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 04:00

suze_ schreef:
Berdien schreef:

hier precies hetzelfde Haha! hoogblond, als ik niks op doe ziet dat er echt niet uit Nagelbijten / Gniffelen

ik doe geen waterproof, dat rotspul krijg ik er gewoon niet af.. savonds maak ik mn snoet schoon, meestal zit er dan nog wel beeetje op. en dat al iedere dag 13 jaar lang.. en heb ze nog steeds Haha!

ME TOO!

Dit hou ik nu zo'n...6-7 jaar vol tot nu toe en heb nog steeds redel;ijk langer./volle wimpers. Alleen zijn ze blond. Haha! Dus inderdaad wenkbrauwen bijtekenen en toch echt wel een paar flinke lagen mascara. Maar die haal ik netjes elke dag helemaal eraf Ja DUS! Tong uitsteken Ik gebruik ook geen waterproof meer..misschien van de zomer ivm zweten oid maar ik vind het ook best een rotspul........