Aankomen van pil in korte tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brnc

Aankomen van pil in korte tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:59

Hallo

Ik vroeg me af, als je de pil voor een korte tijd, een maand ongeveer gebruikt, kom je er dan ook van aan in die korte tijd? Omdat er een grote kans is dat ik ongsteld zou worden als ik op vakantie ga, had een vriendin gezegd dat ik dan even de pil moest nemen zodat ik zelf kon bepalen dat ik na de vakantie ongesteld ging worden. Of heeft iemand een betere oplossing voor dat probleem ?

maras

Re: Aankomen van pil in korte tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:00

Ik ben sinds 3 maanden aan de pil en val alleen maar af dus het aankomen geldt niet voor iedereen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:08

Je wordt niet zomaar dikker door de pil hoor Lachen Door verandering van hormonen kan wel je eetlust groter worden, maar als je je goed kan beheersen zul je niet dikker worden.

Een pil voor een maand slikken werkt niet. Het kan wel 3 maand duren voordat je weer in balans bent qua bloedinkjes. Ik heb 3 maand lang last gehad van doorbraakbloedingen (en die komen heel onverwacht....).
Dus je kan beter naar de dokter gaan voor speciale tabletten die je menstruatie uitstellen ivm de pil (want dat werkt dus niet voor 1 maand Knipoog )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:14

Welshcobfan schreef:
Je wordt niet zomaar dikker door de pil hoor Lachen Door verandering van hormonen kan wel je eetlust groter worden, maar als je je goed kan beheersen zul je niet dikker worden.

Volgens mij is dat wat te kort door de bocht. Ook je spijsvertering zelf kan volgens mij beinvloed worden door de hormonen, net als bijvoorbeeld hoeveel vocht je vasthoudt. Dan kun je toch aankomen, terwijl je eetpatroon niets is veranderd.

Als jij zeker weet dat ik dat mis heb, ben ik benieuwd of je daar ook een bronvermelding van hebt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:15

Dat vertelde de dokter mij altijd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:21

Er is hier een centraal topic voor: [MW] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

TS: ik denk dat het niet zo slim is om een maand de pil te slikken alleen om je ongesteldheid te verschuiven! Uberhaupt vraag ik me af of het wel kan als je maar zo kort slikt, maar meer nog vind ik het nogal raar dat je je lichaam hormonen gaat geven alleen maar om eenmalig je menstruatie te verschuiven!
De pil heeft allerlei bijwerkingen (verschilt per pil en per persoon hoeveel last je ervan hebt) en dat is niet voor niks! Je bent bezig hormomen te slikken, ik zou daar niet zo luchtig over doen!

Zelf ben ik ook aan de pil, maar ik heb bewust de lichtste pil gekozen omdat ik zo weinig mogelijk hormonen binnen wil krijgen en ik gebruik hem omdat ik niet zwanger wil worden, niet om mijn menstruatie te regelen..
Om nog even op je vraag terug te komen: ik denk niet dat je in 1 maand al aankomt, bij mij heeft het een maand of 4,5 geduurd voordat ik wat aangekomen was..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:23

Shadow: je hebt gelijk Ja Je kunt op twee manieren dikker worden van de pil:
1. Je kunt meer eetlust krijgen en daardoor meer eten
2. Een veelvoorkomende bijwerking is het vasthouden van vocht, waardoor je ook wat zwaarder wordt..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:24

Dan hebben wij beide dus gelijk Lachen

Naja weer wat geleerd (dat doktoren niet alles weten Tong uitsteken).

Overigens denk ik ook niet dat je een dokter zo ver krijgt om iemand 1 maand aan de pil te laten gaan voor die reden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:32

Corelli schreef:
TS: ik denk dat het niet zo slim is om een maand de pil te slikken alleen om je ongesteldheid te verschuiven! Uberhaupt vraag ik me af of het wel kan als je maar zo kort slikt, maar meer nog vind ik het nogal raar dat je je lichaam hormonen gaat geven alleen maar om eenmalig je menstruatie te verschuiven!

De tabletjes om je menstruatie uit te stellen (primolut bv) bestaan ook uit hormonen (en meer dan de pil volgens http://www.sexwoordenboek.nl/menstruati ... ellen.html )
Ik heb primolut ooit eens gebruikt en bij mij hielp het niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:38

Bij een vriendin van mij werkte het heel goed, maar je moet ze wel op dezelfde tijden innemen (en zij moest ze 3 keer per dag nemen) en dat was vrij lastig.

Maar ik zou zeggen: ga eens in overleg met je dokter Lachen

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:06

Van de pil kun je zeker weten wel aankomen. Ook zonder dat je meer eet. Dit heb ik helaas ervaren. Na het stoppen ging het er wel erg makkelijk af Haha!