Moeilijke keus mbt tot mijn huid en gewicht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pianka

Moeilijke keus mbt tot mijn huid en gewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:04

Ik ben nu al ruim 7 jaar van alles aan het proberen om een mooie huid te krijgen, heb zelfs al roacuttane gebruikt. Maar ook dat had niet het resultaat wat ik hoopte Ach gut Uit ervaring weet ik dat de pil weer gaan gebruiken DE oplossing is. Opzich geen probleem, maar vanwege de gewichtstoename heb ik des tijds besloten een spiraaltje te nemen en zwaardere middelen voor een mooie huid. Werkte dus allemaal te weinig. Nu heb ik maandag weer een afspraak bij de dermatoloog, en ik zit heel sterk te overwegen om toch weer de pil te gebruiken. Dan heb ik alleen de zekerheid dat ik ongeveer 5 kilo aankom. Plus het feit dat ik al een hormoonspiraaltje heb.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie of voor dezelfde keus gestaan?

twinducklin

Re: Moeilijke keus mbt tot mijn huid en gewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:08

Er wordt toch gezegd dat een pil niet ervoor zorgt dat je bijkomt? De hormonen zorgen er wel voor dat je meer zin in iets lekkers krijgt, maar daar ben je zelf bij. Verder kom je niet bij van de pil.
Alleen vergissen veel mensen zich erin dat ze bijkomen bij het beginnen met de pil in de puberteit, ook zonder de pil zul je dan aankomen, misschien wat langzamer maar ook dan krijg je vrouwlijke rondingen..

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:19

Ik beschik al ruim 5 jaar over voldoende vrouwelijke rondingen Haha! De eerste keer dat ik met de pil begon is dat idd gebeurt. De tweede keer heb ik extra op mijn eten gelet en in die periode sporte ik 3 uur per dag, en had al ruim een jaar een stabiel gewicht. En toch kwam ik weer aan.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:21

Hou oud ben je eigenlijk als ik vragen mag, en wat is je lengte en gewicht?

Ik ben nooit bijgekomen van de pil, heb ook maar een lichte. Ik kwam altijd heel moeilijk aan, merk nu dat het een stuk makkelijker gaat boven de 20 jaar Tong uitsteken ( ben nu 21 )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:27

misschien een flauw antwoord.,maar anders wel die pil nemen, een mooie huid hebben en tegelijkertijd beginnen met 2x in de week naar de sportschool?

ik slik al bijna 20 jaar de diane pil, ben er misschien 1 kilo zwaarder van geworden, en die anderen gaan allemaal via het eten naar binnen Knipoog

denk toch dat als je geen 5 kilo wilt aankomen je dan door moet zetten en iets van sport moet gaan doen samen met een aangepast dieet?
misschien kan de huisarts je meteen doorsturen naar een dietiste die je kan helpen om je eten zo samen te stellen dat je die 5 kilo niet meer aankomt?

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:29

Ik ben bijna 20 nu. Ik ben zo ongeveer 1.76 en net geen 60 kg.

Ik heb verschillende pillen geprobeert, maar ook van hele lichte kwam ik 5 kg aan. Van de zware een stuk meer..

@ Ellepel, in die periode dat ik de laatste keer de pil slikte sporte ik 3 uur per dag, en at helemaal geen vet. Maar je hebt inderdaad een punt. Wil binnen kort ook weer fanatiek gaan sporten, racefiets staat al weer klaar Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:31

die racefiets is zeker heel goed, ook gezond voor je huid he Knipoog

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:33

Dat helaas niet... Het is echt een hormonale kwestie helaas

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:35

Dan ben je sowieso nog een beetje licht voor je lengte.. Ideale gewicht is 1.10m van de lengte af. In jouw geval dus 66 kilo.
Zoveel bijkomen doe je echt niet van de pil. Er moet dan wat anders zijn aan je eetpatroon. Ga je dan minder eten? of minder vaak porties? Denk eens na wat je precies anders doet. Wat voor sport deed je op dat moment?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:36

als je wat ouder word dan veranderd je hormoonspiegel wel en grote kans dat je huid ook beter gaat worden.
was bij mij ook zo. Haha!

alleen toen wilde ik stoppen met de diane pil omdat ik dacht dat het niet meer nodig was.
verschillende pillen geprobeerd maar in de stopweek had ik echt vreeeeselijke koppijn!!!

dus nou ja...dan maar weer de diane pil.
en na dat wisselen van pil kwam ik niet aan hoor,ben zelfs een kilo kwijt Knipoog

zou dus ook best heel goed kunnen als je nu weer terug gaat dat je zelfs nog wat kwijtraakt,.
samenstelling van die pil nu is anders dan die van vroeger he

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:42

@ twinducklin, voor wielrennen moet je zoiezo niet al te zwaar zijn, is allemaal extra gewicht wat mee moet. De discussie is dus ook niet of ik een goed gewicht heb. Knipoog De laatste keer dat ik met de (Yasmin) pil begon heb ik alles letterlijk precies het zelfde gedaan. Ik heb er toen extra opgelet. Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik met de Yasmin pil gestopt ben.

@ ellepel, Diane pil heb ik ook geslikt, was een absolute afrader voor mijn humeur en gewicht Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:45

de diane is toch de enige voor de huid?
of heeft mijn huisarts me niet goed ingelicht..

de yasmin heb ik gehad, maar wat een drama was dat,elke week dus dikke koppijn.
schijnt ook een behoorlijke bijwerking te zijn van die pil .
ben er in elk geval niet van aangekomen toen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:46

Ja daarom juist, omdat je goed hebt opgelet. Je zei ervoor dat je extra bijna geen vet at, deed je dat ervoor ook niet? Als je namelijk maar weinig vet binnenkrijgt slaat je lichaam dat juist allemaal op als reserve. Wanneer je genoeg binnen krijgt vind je lichaam dat niet nodig wat er is toch altijd voor handen mocht je het nodig hebben.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:48

@ ellepel, Nee er zijn verschillende pillen die een positieve invloed hebben op je huid. Bij mij is het vooral dat mijn hormoonspiegel dan stabiel is, en daardoor mijn huid ook.

@ twinducklin, klopt ik at ivm het sporten praktisch geen vet. Nu ook nog steeds bijna niet. Dus dat was geen aanpassing op mijn voedingspatroon Knipoog

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:51

neem de meliane pil, kom je niet van aan is een lichte pil, en minder humeurschommelingen dan met de diane pil

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:53

Zou dat kunnen icm een spiraaltje?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:53

pianka schreef:
@ ellepel, Nee er zijn verschillende pillen die een positieve invloed hebben op je huid. Bij mij is het vooral dat mijn hormoonspiegel dan stabiel is, en daardoor mijn huid ook.

wist ik helemaal niet joh,nou ja maakt ook niet uit de diane bevalt mij verder heel goed.