Stijve nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissStynk

Stijve nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 12:18

Vanmorgen werd ik in ene wakker door een mega steek ik mijn nek!! Daarna kon ik mijn hoofd bijna niet meer bewegen. Mijn nek is dus aan 1 kant heel erg pijnlijk. Het lijkt wel of er een spier knel zit ofzo? Heel apart in ieder geval..

Weet niet wat ik ermee aan moet? moet ik hiermee naar de dokter gaan? heb zoiets van waarschijnlijk iets verrekt en gaat vanzelf over maar het doet zo'n pijn dat ik bij iedere verkeerde beweging van die pijnscheuten krijg en daar ook misselijk en duizelig van word.

Heeft iemand dit weleens gehad zoiets?

kitag1rl

Re: Stijve nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:19

oei helaas herkenbaar..
heb ik ook een keer gehad.. lijkt wle alsof de spier in een kramp schiet en dat doet PIJN!!!!!

Ik ben naar de dokter geweest omdat de pijn niet om te houden was. Ik kreeg toen Naproxen. hielp niks.. 2e dag weer HA gebeld.. kreeg ik paracetamol met codeine erbij.. hielp niks..
na 2 dagen was me nek alleen nog stijf, geen pijscheuten meer...

Ik zou voor de zekerheid de HA bellen...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:02

Oei pijnlijk ja!!! Heb het ook wel eens gehad. Ik heb toen ibuprofen gehad voor de pijn. Ik heb ze voor laten schrijven door mijn huisarts zodat ze iets sterker zijn dan dat je zo mag kopen.

Voor de rest rust en veel liggen. Ook een lekker warme kruik in mijn nek vond ik fijn. Met een paar dagen/klein weekje moet het echt over zijn.

Beterschap!

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 16:39

Nou heb perskindol gel gehaald bij de drogist dat werkt al een soort tijgerbalsem. Gelukkig heb ik nog paracetamol met codeine liggen dus dat helpt ook wel. Het probleem is dat ik allergisch ben voor ibuprofen dus dat is helaas geen optie.

Als het na het weekend niet beter is ga ik even langs de huisarts.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:43

Warm houden. Het is (zo te lezen) inderdaad een verkrampte spier.
Midalgan extra warm helpt bij mij altijd wel bij een stijve nek. En voor derest kan je natuurlijk gewoon iets tegen de pijn innemen. Vrij verkrijgbaar is trouwens ibuprofen 400 mg, dat is ook al heel sterk hoor.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:58

Tegen de pijn idd ibuprofen, misschien iemand die even heel zachtjes je nek masseert. Sjaal omdoen, en probeer zo weinig mogelijk de beweging te maken die pijn doet. Bij mij is het dan na een dag wel over Lachen

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:18

Inmiddels is het wel iets beter maar ben er nog steeds niet helemaal gerust op. Zit nog lekker met een sjaal, heerlijk warm!! Haha! Gister was mijn vriendje wel zo lief het te masseren en dat hielp wel iets.

Door die gel werd ik gelukkig vanmorgen niet zo beroerd wakker als gister, maar vanmiddag werd het opeens weer heel heftig en ben ik van ellende maar weer in bed gaan liggen.

Heb echt geen idee wat ik heb gedaan? maar heb heel apart geslapen want anders kan het niet zo heftig zijn lijkt me?