Emetofobie... Blergh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Emetofobie... Blergh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:01

Hai,

Ik weet dat er eerder topics over zijn geweest, maar dit topic open ik eigenlijk om verschillende redenen.
Elkaar steunen, je verhaal kwijt kunnen, begrepen worden.
Vooral dat laatste. Ik kan me voorstellen dat meerdere mensen hier behoefte aan hebben vandaar dat ik een poging waag Lachen
Ik wist ook niet waar ik het plaatsen moet in de HK of gewoon hier.

Van de emetofobie wordt ik zo moe, regelmatig vraag ik me af.. waarom ik? Waarscheinlijk zullen velen dat hebben.
De constante misselijkheid, het niet durven eten en drinken, niet bij iemand in de auto durven zitten, met het openbaar vervoer ga ik al helemaal niet. Dit zijn wat voorbeelden.
De laatste tijd lijkt het wel of ik er meer last van heb.
Ah ja ik heb het, maar hoe kom ik er vanaf Haha!

Nee dit topic is absoluut niet om zielig gevonden te worden of iets dergelijks.
Haha!

Meer mensen die hier behoeften aan hebben?

marleen_usar

Re: Emetofobie... Blergh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:17

Wat is het precies dan, is het een angst stoornis?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:18

angst voor kotsende mensen Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:19

Heb je er al therapie voor gehad?

Ik ben zelf erg gevoelig voor misselijke mensen, maar dat komt omdat ik zelf een gevoelige maag heb en áltijd wagenziek ben. De kleinste trigger en ik ga over mijn nek.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:21

Zelf heb ik het niet, maar ik ken wel iemand. Lachen
Ze is er gelukkig vanaf gekomen, maar ze durfde niet eerst eens meer naar dorp te lopen..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:49

als ze het al over buikgriep hebben word ik spontaan misselijk en maak ik mezelf dus helemaal gek met het idee dat ik zelf over me nek ga...

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:21

Ik heb het zelf niet echt. Maar vroeger werd ik altijd al helemaal panish als er een kind in de klas misselijk was. Dan durfde ik niet meer bij hem of haar in de buurt te komen, en wou ik zelf het liefst weg uit de klas. Om angst dat die gene moest overgeven.
Op tv heb ik daar ok zo'n hekel aan.. nu is het een stuk minder.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:24

Ik heb een periode gehad, toen ik vijftien was, dat ik elke keer tijdens het uitgaan bang was om over te moeten geven.
Altijd, als ik er was, werd ik ontzettend misselijk en als ik thuis was was het opeens weg.

Twee jaar terug heb ik agorafobie gehad en ik denk dat dit wel een beetje in verband stond met elkaar. Toen kreeg ik ook opeens het 'wat als ik nu opeens moet overgeven' gevoel terug. Cognitieve gedragstherapie heeft mij echt geholpen!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:27

hier nog een slachtoffer Doei! gisteren trouwfeest gehad, tegen de tijd dat iedereen heel erg dronken wordt, ga ik ook het liefst naar huis Vork

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:34

Ik vind het ook niet echt fris als andere mensen overgeven, maar om er voor binnen te blijven vind ik wel een beetje overdreven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:35

Ik heb het ook. Hoewel het bij mij wel veel beter is geworden. Ik was vroeger heel erg aan het vermijden, maar dat doe ik nu niet meer. Dat moet je ook vooral niet doen! Ik ben nu alleen nog maar heel bang om zelf te moeten... 5 jaar geleden was het heel erg, toen zat ik bijna elke nacht trillend van angst in mijn bed... geen leuke tijd.

Kijk ook eens op http://www.stichtingemetofobie.nl/forum/

Lotgenootjes Haha!.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:35

Welshcobfan schreef:

Is toch angst om zelf over te geven?

Anyway meid zoek een goede fobie therapeut, dit is geen leven! Sterkte!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:42

Loesss schreef:
Welshcobfan schreef:

Is toch angst om zelf over te geven?

Anyway meid zoek een goede fobie therapeut, dit is geen leven! Sterkte!

kan allebei Ja

Vermijden mag je idd niet aan toegeven, dan is het slechtste wat je kan doen,dan wordt het alleen maar erger én moeilijker om weer beter te worden. Als ik mezelf mee zou laten slepen,zou het ook gebeuren, dat ik bv niet meer met het openbaar vervoer ga ofzo. Maar ik dwing mezelf op moeilijke momenten en nu gaat het alweer veel beter Ja
Laatst bijgewerkt door Zinn op 18-05-08 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:49

Door dat vermijdingsgedrag kan je agorafobie ontwikkelen, pas daar alsjeblieft voor op! Ga naar je huisarts, leg het uit en waarschijnlijk word je doorverwezen naar een psycholoog die cognitieve gedragstherapie met je doet. Dat is echt heel fijn!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:53

Wat is precies de agorafobie? Dat ken ik niet.

Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts om het er verder over te hebben aangezien het bij mij wel aanzienlijk erger is geworden. Ik vermijd ook bv. het naar de kroeg gaan, zelf geen alcohol drinken of met een lang gezicht, erg lekker, maar bang om er van over te geven Lachen

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:58

Ik heb het ook wel een beetje, vroeger was het nog veel erger, moest altijd kijken of het eten nog houdbaar was, anders vertrouwde ik het niet. Als iemand moet overgeven begin ik ook altijd helemaal te trillen en te gillen, echt vreselijk vind ik dat. Nagelbijten / Gniffelen Als iemand zegt dat die misselijk is, dan word ik gelijk al best bang.. dus ik heb het wel een klein beetje denk ik. Ja

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:01

Marchador schreef:
Wat is precies de agorafobie? Dat ken ik niet.

Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts om het er verder over te hebben aangezien het bij mij wel aanzienlijk erger is geworden. Ik vermijd ook bv. het naar de kroeg gaan, zelf geen alcohol drinken of met een lang gezicht, erg lekker, maar bang om er van over te geven Lachen

Straatvrees. Het vermijden van bepaalde plekken omdat je daar dus moet overgeven, of in mijn geval, een paniekaanval kan krijgen. Waardoor je op meerdere plekken buitenshuis een angst ontwikkeld voor iets wat heel erg onrealistisch is.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:23

Ik heb er volgens mij een hele tijd geleden een topic over geopend inderdaad. Kreeg ontzettend veel reacties.

Het is echt ontzettend rot, die fobie.. Echt walgelijk gewoon. Ik had er zo vaak last van. Nachten huilend en trillend in bed.

Nu gaat het super met mij!! Hoe het komt, geen idee? Laatste tijd bijna geen paniekaanvallen meer. Kan er beter mee omgaan. Word ik een beetje misselijk, dan kan ik mezelf beter onder controle houden en niet gelijk denken van oneee!! Nu moet ik overgeven. Ben er niet helemaal vanaf nog, maar het gaat wel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:04

Mango_ @ [MW] Bang om over te geven, vaak misselijk..

Dit is een topic van een tijd geleden, zijn veel meer mensen die hie rlast van hebben en dr is helaas ook bijna niets aan te doen....Heb een tijdje de emtofobensite gesponserd, daar waren ook maar bar weinig mensen die echt genezen waren.
Je kan dr wel mee leren leven door je relativeringsmethode eens onder de loep te nemen, zo ben ik het ook anders gaan bekijken....