Ik word er zó ziek van..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Ik word er zó ziek van..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 10:52

Ik ben het zó ontzettend beu.. Ik loop al sinds december met last-van-me-keel-klachten.. Ik heb er inmiddels 4 (!!!) antibioticakuren voor gehad, en nog is het niet weggeweest. Het word elke keer minder erg tíjdens de antibioticakur, maar zodra de kur is afgelopen is het met hooguit een week weer terug.

Ondertussen heb ik ook nog 3 antibioticakuren gehad voor urineweginfectie, en je raad het al, ook daar heb ik weer klachten Verdrietig .

Volgens mijn dokter word ik ziek van stress, mocht ze daarin gelijk hebben, laten we dan maar gaan duimen dat ik slaag..

Mer1980

Re: Ik word er zó ziek van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:16

Ik heb er ook jaren mee gelopen en in 2006 zijn mijn amandelen eruiit gehaald. Nu zijn de klachten veel minder. heel soms heb ik er nog last van, maar het is vele malen minder...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:13

4x antibiotica en er is niks gezegd over je amandelen?

Bij mijn vriendin werd er bij 2ex antibiotica al direct gekeken of amandelen er uit moesten. En dat moest en nu gaan ze er binnenkort eruit.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 18:12

De afgelopen antibioticakur zou voor me amandelen zijn, die zouden ontstoken zijn en dat zou overgaan met een antibioticakur.. Maar helaas..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:15

Nou, als je al dikke amandelen hebt, dan gaat dat niet zomaar over van een antibioticakuurtje. Ik heb het ook en het enige wat helpt is dat mijn amandelen eruit moeten..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:20

Ik heb ooit kinkhoest gehad en daar ook vreselijk lang mee gelopen. Ik raad je aan bij de dokter op de deur te blijven kloppen. Het is niet alleen storend voor jezelf, maar ook slecht voor je hele lichaam. Vooral wanneer het ook nog eens je slaaprust teniet doet....

Heb je al eens een andere arts overwogen? Misschien dat hem andere zaken opvallen. Beschrijf je klachten zo nauwkeurig en gedetailleerd mogelijk...!

En het belangrijkste: voel je geen 'zeurzak', het gaat om jouw lichaam en gezondheid!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:28

misschien heb je last van reflux (maagzuur dat terugkeert in je slokdarm, doordat de ingang van je maag niet goed afsluit), dat irriteert je keel ook.
een schorre stem, vooral 's morgens, hoort daar ook vaak bij.
ik had al maandenlang last van een verkoudheid die maar niet wegging - dat dacht ik tenminste, bleek dus reflux te zijn.
het kan best zijn dat je verder geen last hebt van je maag ofzo, maar vooral 's nachts als je plat ligt, kan het maagzuur zo je slokdarm inlopen en je hele keel 'wegbranden'.
vaak is het met bepaalde voedingsmiddelen erger (frisdrank, koffie, pikant eten, ...) en helpt het als je die weglaat, maar er bestaan ook zat medicijnen voor.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:18

Ik wil je niet bang maken hoor, maar mijn nicht had die klachten ook en is naar een internist gegaan. Nu heeft ze vandaag te horen gekregen dat het lymfeklierkanker is.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:21

Ik heb dit ook, keer op keer keelonsteking en bijna standaard verkouden
ene na andere kuur van antibiotica en penicilline maar het helpt maar tijdelijk.
Bij mij is mijn bloed 100% goed en ook zijn het niet mn amandelen(die er overigens bij mijn huisartsen pas uitgaan na 6x per jaar keelonsteking waarbij de amandelen zelf ook zijn ontstoken, zijn niet zo happig op het weghalen van je amandelen als je ouder bent)

Ik blijf mn huisartsen stalken, en na 6x in een halfjaar gingen ze verder onderzoeken, zit nu aan de 5x in 4 maanden tijd dus gok erop dat ik die 6e keer ook nog wel haal Knipoog

maar weet hoe ontzettend vervelend het is! en daarnaast ben je dan vaak ook net te beroerd om alles te doen wat je wil doen, maar weer net te fit om echt ziek thuis te blijven zitten, waardoor je jezelf eigenlijk alleen maar in de weg zit, erg irritant en herkenbaar!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:48

[LZP] > [MW]

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:51

Gewoon weer naar je dokter gaan, warscheinlijk zijn je amandelen niet goed meer en dan moeten ze eruit

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 10:27

Ik wil ook zeker van de week weer naar de dokter, maar ik zit wel met mijn examens, en ik sta er beroerd voor, dus wat dat betreft moet ik echt hárd leren en kan ik alle tijd goed gebruiken. Maar ik hoop dat ik van de week naar de dokter kan.

Ik zit bij een huisartsenpost waar we er verschillende hebben lopen, ik ben tot nu toe bij 2 verschillende geweest. Ik denk inderdaad dat ik dan op naar de volgende ga.

Ik heb wel zelf áltijd wat, en het gaat eigenlijk nooit over zonder antibiotica, dat weten de artsen inmiddels ook wel, als ik er na 5 doktersbezoekjes nog steeds last van heb gaan ze meestal pas verder kijken als hun neus lang is. Meestal is alles gewoon te behelpen met 1 kurtje.

Maarja, wie weet wat mijn volgende doktersbezoekje mij gaat brengen.. Knipoog

Renske_ schreef:
maar weet hoe ontzettend vervelend het is! en daarnaast ben je dan vaak ook net te beroerd om alles te doen wat je wil doen, maar weer net te fit om echt ziek thuis te blijven zitten, waardoor je jezelf eigenlijk alleen maar in de weg zit, erg irritant en herkenbaar!

Inderdaad, en tóch zal ik moeten doorbijten, het gaat wel om mijn diploma spannen de komende 2 weken. Ja