Pinda allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Pinda allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 14:01

Even een vraagje. Ik weet niet zeker of het een pinda allergie is maar het valt me nu wel op. Ik ben gek op pindakaas en eet 's morgens altijd 2 boterhammen met pindakaas. Laatst was de gewone op en heb ik de 'crunch' variatie eens meegenomen. En nu valt het me op dat wanneer ik die eet, ik steevast jeuk en uitslag krijg rond mijn mond en lippen. Het lijkt dan net alsof ik gestoken ben door een mug ofzo. Het jeukt en voelt wat stijf en na een uurtje ofzo trekt het vanzelf weer helemaal weg.
Kan dit van de pinda's zijn? Iemand ervaring mee?

THANX

Noeps

Re: Pinda allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:03

Geen pinda allergie, want dan zou je ook allergisch reageren op de normale pindakaas. Geen idee wat er anders is aan de crunch variant, ik ben zelf ook allergisch voor pinda's dus ik kan niet oordelen over pindakaas Clown

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:03

Volgens mij als het van pinda's is dan zou je t met gewonen ook hebben toch ? Tenminste lijkt mij dan omdat daar toch ook pinda's in zitten.
Zit er in de crunch nog iets anders ?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:04

denk dan dat je alleen allergisch bent voor de crunch variant.
als er een spoortje pinda op mijn lippen krijg, heb ik de zelfde reactie als jou.
Eet ik per ongeluk een hele pinda op krijg ik een erge astma aanval Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 14:11

De normale pindakaas heb ik niet meer gegeten omdat die niet in de supermarkt stond, toen heb ik dus deze meegenomen en sinds een paar dagen krijg ik dus deze reactie.
Voorheen met de gewone pindakaas had ik geen last maar ik kan natuurlijk altijd eens testen. De crunch laat ik toch maar even staan... .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:28

MissToseland schreef:
denk dan dat je alleen allergisch bent voor de crunch variant.
als er een spoortje pinda op mijn lippen krijg, heb ik de zelfde reactie als jou.
Eet ik per ongeluk een hele pinda op krijg ik een erge astma aanval Knipoog

Ik krijg al uitslag als ik chips aanraak waar een spoortje pinda op zit, ik ben echt heel voorzichtig geworden met eten ed.
Heb jij dan ook zoiets als een EPIpen voor heftige reacties?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:42

Nee, dat niet.
maar moet meteen naar huisarts/ziekenhuis voor een prik.
Maar het is al dik 10 jaar niet meer gebeurt, zo'n heftige, gelukkig. wel kleinere reacties. Wel naar, maar die gingen vanzelf over.
MOet wel voorzichtig zijn idd met eten.. en als vriendlief iets met pinda's heeft gehad, moet ie eerst tandenpoetsen, handen wassen en gezicht wassen, anders mag hij niet bij me in de buurt Tong uitsteken

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:47

probeer eens de gewone pindakaas weer.. heb je er dan geen last van dan heb je inderdaad een allergie voor iets wat in de crunch variant zit! Je symptomen zijn idd die van een (lichte) voedselallergie.
als je allergisch zou zijn voor pinda's zou je het bij beide varianten hebben dus dan is het een ander ingredient

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:49

ik heb dat met noten, appels, peren, kiwis, en komkommer, jeukerig gehemelte, droog gevoel bij het slikken, dikke branderige lippen..

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 16:12

Ik ga eens even experimenteren met de gewone pindakaas. Als ik het dan niet heb, dan moet het liggen aan iets wat in de crunch variant zit.